printlogo


کد خبر: 197698تاریخ: 1397/6/6 00:00
اخبار

قیمت فروش برنج هندی اعلام شد
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، حداکثر قیمت فروش وارد‌کننده و مصرف‌کننده برنج هندی و پاکستانی را تعیین و اعلام کرد. سازمان حمایت در نامه‌ای به روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، حداکثر قیمت فروش  وارد‌کننده در مبادی ورودی و حداکثر قیمت مصرف‌کننده با همه هزینه‌ها را برای برنج هندی و پاکستانی تعیین و اعلام کرد و نوشت: در راستای ضرورت نظارت بهینه بر قیمت و توزیع کالاهای اساسی بهره‌مند از ارز رسمی و طبق بررسی اسناد و مدارک دریافتی از شرکت‌های واردکننده انواع برنج، حداکثر قیمت فروش کیفی‌ترین «برنج هندی ۱۱۲۱ و پاکستانی» در مبادی ورودی کشور و قیمت مصرف‌کننده تعیین شد. بر این اساس برای هر کیلوگرم برنج هندی ۱۱۲۱ حداکثر قیمت فروش واردکننده در مبادی ورودی 7 هزار تومان و حداکثر قیمت فروش مصرف‌کننده با احتساب هزینه‌ها 8 هزار تومان تعیین شده است. همچنین برای هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی حداکثر قیمت فروش واردکننده در مبادی ورودی 7200 تومان و حداکثر قیمت فروش مصرف‌کننده با احتساب هزینه‌ها ۸۲00  تومان تعیین شده است.
قیمت گوشت
همچنین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور، قیمت محاسباتی گوشت گوسفند تازه وارداتی از مبادی مختلف برای عرضه به مصرف‌کننده را اعلام کرد. قیمت محاسباتی گوشت گوسفند تازه وارداتی از مبادی مختلف برای عرضه به مصرف‌کننده در جدول زیر آمده است.
نام محصول    قیمت هر کیلو (تومان)
لاشه وارداتی تحویل فرودگاه (استرالیا)     34200
شقه     37500
نیم‌شقه سردست    36500
نیم‌شقه ران    38500
لاشه وارداتی تحویل در واحد (آسیای میانه)    33000
ران بشقابی    49000
کف دست یک کیلویی گوسفند    48000
راسته بشقابی با استخوان    39800
راسته ممتاز بدون استخوان    61300
فیله ممتاز    67500
گردن بشقابی    39800
قلوه‌گاه پاک‌شده بدون استخوان    28500

از سویی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرده‌فروشی هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد را حداکثر ۲۹ هزار تومان اعلام کرد و خواستار برخورد دستگاه‌های نظارتی با تخلف افزایش قیمت این کالا در بازار شد. علی‌اکبر مهرفرد با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت گوساله منجمد اظهار داشت: براساس محاسبات کارگروهی متشکل از کارشناسان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت) و جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله منجمد توسط واردکننده در سردخانه حداکثر ۲۷ هزار تومان در استان‌های مختلف و برای مصرف‌کننده نهایی در خرده‌فروشی حداکثر هر کیلوگرم ۲۹ هزار تومان تعیین و تصویب شده است.
وی با اشاره به مشاهده برخی تخلفات افزایش قیمتی در عرضه گوشت گوساله منجمد تصریح کرد: عرضه بالاتر از قیمت‌های مصوب تخلف بوده و مشمول برخورد دستگاه‌های نظارتی است. وی خاطرنشان کرد: با همکاری انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی شبکه‌ای شامل میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های تعاونی (با معرفی اتاق تعاون) و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای توزیع گوشت گوساله منجمد با قیمت مصوب تعریف شده است. وی تاکید کرد: مراکز یادشده حق عمده‌فروشی ندارند و باید کالا را به صورت خرده‌فروشی و با فاکتور بفروشند به گونه‌ای که فاکتور مشتریان برای دستگاه‌های نظارتی قابل رصد باشد.


Page Generated in 0/0055 sec