printlogo


کد خبر: 197714تاریخ: 1397/6/6 00:00
چهارگوشه

در عملیاتی بی‌سابقه صورت گرفت
حمله پهپادی  یمنی‌ها به فرودگاه دبی
یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با یک فروند پهپاد «صماد 3» فرودگاه بین‌المللی دوبی در امارات را هدف قرار داد. تاکنون درباره خسارات احتمالی این حمله پهپادی منحصربه‌فرد یگان پهپادی ارتش یمن خبری مخابره نشده است.‎ یگان پهپادی ارتش یمن حدود یک ماه قبل نیز در واکنش به جنایت‌های امارات در این کشور فرودگاه ابوظبی را با یک فروند پهپاد صماد 3 هدف قرار داده بود.‎ از آغاز تجاوز عربستان به یمن، امارات به عنوان یکی از همپیمانان اصلی رژیم سعودی جنایات بی‌شماری در یمن مرتکب شده است.

قطر پایگاه هوایی جدید می‌سازد
معاون فرمانده نیروی هوایی قطر از تأسیس یک پایگاه هوایی جدید به اسم تمیم خبر داد. وی همچنین گفت: پایگاه‌های هوایی العدید و الدوحه نیز توسعه داده خواهند شد تا آماده پذیرش جنگنده‌های جدید نیروی هوایی بویژه رافائل فرانسه، 15 F آمریکا، تایفون اروپا و دیگر جنگنده‌ها و سامانه‌‌های جدید باشند. نیروی هوایی قطر پس از سال 2014 شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای بود و قراردادهای بزرگی در این زمینه بست. به گزارش دیفنس‌نیوز، تعداد جنگنده‌های جدید نیروی هوایی قطر به 96 عدد افزایش خواهد یافت.

آغاز اجرای تحریم‌های ضد روسی آمریکا
دور تازه تحریم‌های ضد روسی آمریکا از روز گذشته به اجرا درآمد و براساس آن موسسات آمریکایی از ارائه تسهیلات، تضمین اعتبار و سایر کمک‌های مالی به روسیه منع شده‌اند. همچنین صادرات کالاهای حساس امنیتی به روسیه نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است. بر اساس تحریم‌های جدید، هر گونه کمک به روسیه طبق قانون کمک‌های خارجی 1961 پایان می‌یابد. کمک‌های فوری بشردوستانه، مواد غذایی و محصولات کشاورزی، همکاری‌های فضایی و همچنین تامین قطعات و وسایل مورد نیاز برای امنیت پروازها شامل تحریم‌ها نشده است. آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود قصد دارد 2 بسته جدید تحریمی علیه روسیه وضع کند که نخستین آن اواخر ماه و بسته دوم آبان ماه اعمال خواهد شد.

بازگشایی گذرگاه بیت‌حانون
 فشارهای بین‌المللی مبنی بر گشایش گذرگاه‌های موجود در نوار غزه، بالاخره رژیم صهیونیستی را وادار کرد مجوز بازگشایی گذرگاه بیت‌حانون در شمال نوار غزه را صادر کند. به ادعای منابع اسرائیلی، این تصمیم به علت آرام بودن وضعیت نوار غزه طی هفته‌ گذشته گرفته شده است. رژیم صهیونیستی این گذرگاه را هفته گذشته بسته بود. گذرگاه بیت‌حانون کاملا تحت تسلط رژیم صهیونیستی است و از طریق آن بیماران و مجروحان به اردن یا اراضی اشغالی یا کرانه باختری منتقل می‌شوند و همچنین محل ورود دیپلمات‌ها، هیأت‌های خارجی، روزنامه‌نگاران، کارگران و تجار به نوار غزه است. این گذرگاه هر از چند گاهی به بهانه‌های مختلف بسته و سپس بازگشایی می‌شود.


تیراندازی  در یک مجموعه تفریحی در فلوریدا
پلیس ایالت فلوریدا، یکشنبه از تیراندازی به حاضران در رستورانی در محل برگزاری یک تورنمنت بازی‌های ویدئویی در شهر جکسون‌ویل این ایالت خبر داد. در این حادثه 4 نفر کشته و حدود ۱۰ نفر هم زخمی شدند. جزئیات بیشتری از این حادثه و انگیزه فرد یا افراد مسلح منتشر نشده است. شهروندان آمریکا حق حمل اسلحه را دارند و سهولت دستیابی به سلاح موجب شده به طور مکرر این کشور شاهد تیراندازی‌ در مدارس یا اماکن عمومی باشد. در تظاهرات مختلف که اوایل سال جاری در ده‌ها شهر آمریکا برگزار شد، صدها هزار نفر خواستار وضع قوانین سخت‌تر برای کنترل اسلحه در ایالات متحده شدند.
 


Page Generated in 0/0059 sec