printlogo


کد خبر: 197723تاریخ: 1397/6/6 00:00
اخبار

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:
روحانی دعوت خبرگان را رد کرد
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری با تشریح برنامه های اجلاسیه آ‌ینده خبرگان، از دعوت رؤسای قوای سه‌گانه برای حضور در این اجلاس جهت پیگیری مشکلات مردم و ارائه گزارش اقدامات انجام شده خبر داد و گفت روحانی اعلام کرد معذور از حضور در این اجلاسیه است. به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نشست خبری دیروز که در دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد با بیان اینکه از رؤسای 3 قوه دعوت شده با حضور در این اجلاسیه توضیحاتی درباره  اقداماتی که برای رفع مشکلات اقتصادی انجام شده ارائه کنند، گفت: 2 هفته پیش  رئیس‌جمهور - که نماینده مردم تهران در خبرگان است - اعلام کرد معذور از حضور در این اجلاسیه است ولی ما علت عذر ایشان را نفهمیدیم. به اعتقاد ما این یک فرصت خوب  است تا در این اجلاسیه که با حضور بزرگان کشور برگزار می‌شود، توضیحاتی در رابطه با اقدامات اقتصادی بیان شود. وی ادامه داد: رئیس قوه‌قضائیه و رئیس قوه مقننه قول دادند تشریف بیاورند. هیچکس در مجلس خبرگان به دنبال مچ‌گیری نیست.

پوتین و اردوغان به تهران می‌آیند
رئیس‌جمهوری ترکیه قرار است برای شرکت در نشست مشترک سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه، ۱۶ شهریور به تهران بیاید. به گزارش تسنیم، رجب طیب‌اردوغان برای شرکت در نشست مشترک سران 3 کشور ایران، روسیه و ترکیه به تهران می‌آید. این خبر را دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه منتشر کرد. کرملین‌‌ پیش‌تر اعلام کرده بود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این نشست در تهران شرکت خواهد کرد. سران 3 کشور ایران، روسیه و ترکیه قرار است در نشست مشترک‌شان در تهران تحولات سوریه را مورد بررسی قرار دهند. این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که قرار است نشستی مشابه با حضور سران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در استانبول برگزار شود. یکی از دستور کارهای آن نشست نیز بررسی تحولات سوریه است.

تصاویر 2 قاضی متخلف منتشر شد
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در جریان یکصد و سی‌امین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود با اعلام اسامی 2 نفر از قضات متخلف تصریح کرد: رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ اصفهان به نام محمود سعادت، فرزند حسینعلی  به اتهام فساد اخلاقی پرونده‌اش در دادگاه عالی قضایی مطرح و به سلب صلاحیت قضایی و انفصال دائم از شغل قضاوت محکوم شد که این رای، چون اعتراض شده بود در تاریخ 22 مرداد امسال قطعی شد. معاون اول دستگاه قضا در بیان مشخصات قاضی متخلف دیگر نیز افزود: مجید شکاری، فرزند خسرو رئیس شعبه ۱۰۲۴ دادگاه کیفری ۲ تهران به اتهام فساد مالی (اخذ رشوه) در دادگاه عالی محکومیت پیدا کرد و حکمش قطعی و به سلب صلاحیت قضایی و بازخرید محکوم شد و رای نیز قطعی است. خبرگزاری میزان روز گذشته تصاویر این دو قاضی معزول را منتشر کرد.

روحانی  امروز در مجلس به سؤالات نمایندگان پاسخ می‌دهد
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور ساعت ۸ صبح فردا - سه‌شنبه - برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور خواهد یافت. اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به جلسه امروز مجلس برای سوال از رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور ساعت ۸ صبح سه‌شنبه برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور خواهد یافت.
وی ادامه داد: مدت جلسه سوال از رئیس‌جمهور یک ساعت و نیم است که یک ساعت رئیس‌جمهور و نیم ساعت نمایندگان سوال‌کننده برای سخنرانی فرصت دارند. عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: نمایندگان با حفظ آرامش، پاسخ‌های رئیس‌جمهور و سوالات وکلای ملت را گوش خواهند داد و درباره پاسخ‌های رئیس‌جمهور رای می‌دهند.
 


Page Generated in 0/0065 sec