printlogo


کد خبر: 197996تاریخ: 1397/6/13 00:00
اخبار

ضرغامی:
سیدضیاءالدین دری  قهرمان هنری مبارزه با انگلیس است
آیین گرامیداشت سید ضیاءالدین دری، کارگردان سینما و تلویزیون در فرهنگسرای انقلاب با حضور هنرمندان، رسانه‌ها و خانواده مرحوم دری برگزار شد. به گزارش تسنیم، عزت‌الله ضرغامی در این برنامه ضیاءالدین دری را قهرمان بی‌بدیل مبارزه با انگلیس در عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: اگر رئیسعلی دلواری را قهرمان مبارزه با انگلیس بدانیم که در صحنه نظامی با شجاعت بلامنازع خود مقابل ددمنشی‌های انگلیسی‌ها پیش تاخت، مرحوم دری با یک هوشمندی و دقت نظر سریال‌های ماندگاری همچون کیف انگلیسی و کلاه پهلوی را به منصه ظهور رساند تا مبارزه فرهنگی و هنری‌اش با زورگویی‌ها و دیکتاتوری انگلیس آموزه‌ای باشد تا نسل آینده بهتر استعمارگران را بشناسد.ضیاءالدین دری پیش‌قراول نمایش بدون رتوش چهره انگلیس به مردم و نسل‌های جدید بود که او را قهرمان عرصه فرهنگ و هنر در مبارزه با استعمار انگلیس می‌دانیم. رئیس اسبق سازمان صداوسیما با اشاره به برخورداری مرحوم دری از یک روحیه درویش‌مسلکی پاک و سالم، تاکید کرد: برخی از کارها انجام می‌شود تا گروهی خودشان را معرفی کنند؛ امروز در فضای مجازی نام آنها را سلبریتی می‌گذارند که متاسفانه به ویترین جامعه هنری تبدیل شده و خوب نیست که برخی مواضع را امروز در صفحه‌های مجازی خودشان می‌گیرند؛ در حالی که هدف‌شان نقد و رفع آن مشکل و معضل اجتماعی و سیاسی نیست بلکه بیشتر مقاصد خودپسندی و دیده شدن دارند اما سیدضیاءالدین دری کلاه پهلوی و کیف انگلیسی را ساخت ولی خودش را حذف کرد چون می‌خواست ارزش هنر، فرهیختگی، شاخص‌های انسانی و بشری و اصل مبارزه با بیگانه و بیگانه‌پرستی مطرح شود. ضرغامی ساخت اثری چون کیف انگلیسی و کلاه پهلوی را سخت و دشوار دانست و افزود: یکی از دشواری‌های فیلمسازان تاریخی وفاداری به جهت‌گیری‌های دینی، ملی و اسلامی است که این کار سخت را دری هنرمندانه به منصه ظهور رساند؛ هم وفادار به جهت‌گیری‌ها بود و هم مخاطب را در نظر داشت. من معتقدم در آینده شخصیت سیدضیاءالدین دری بیشتر در اذهان عمومی معرفی خواهد شد.

«سردار سنجرخان» را  لطیفی می‌سازد
محمدحسین لطیفی اعلام کرد در حال بررسی فیلمنامه سریال «سردار سنجرخان» است تا کارگردانی آن را بر عهده بگیرد.  به گزارش مهر، مجموعه نمایشی «سردار سنجرخان» قرار بود به عنوان محصول مشترک سیمای استان‌ها و صداوسیمای کردستان به کارگردانی سیدضیاءالدین دری به تولید برسد که با درگذشت دری این پروژه بلاتکلیف مانده بود ولی حالا محمدحسین لطیفی خبر می‌دهد که در حال بررسی این فیلمنامه است. طبق گفته علی دارابی، معاون امور استان‌‌های صداوسیما، فیلمنامه این سریال را دری نوشته و قرار بود خودش هم آن را کارگردانی کند. قطب‌الدین صادقی قرار بود مشاور این پروژه در ساخت باشد اما با درگذشت ضیاءالدین دری، ساخت این سریال بلاتکلیف ماند و حالا محمدحسین لطیفی که این روزها کارگردانی برنامه تلویزیونی «شبی با عبدی» را در شبکه نسیم برعهده دارد گفته در حال بررسی فیلمنامه این سریال است و ممکن است کارگردانی آن را برعهده بگیرد. محمدحسین لطیفی در این سال‌ها کارگردانی آثار مختلفی را برعهده داشته و در حوزه تاریخ معاصر و آثار تاریخی نیز کار کرده است.


نهمین شب طنز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
نهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز» برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز» با حضور چهره‌ها و شاعران طنز جبهه انقلاب در بخش‌های مختلف از جمله نثر و شعرخوانی طنز، استندآپ کمدی، نمایشنامه‌خوانی و اجرای موسیقی و ترانه طنز برگزار می‌شود. این برنامه، روز سه‌شنبه 13 شهریور، از ساعت ۱۷:۳۰ در محل حسینیه هنر واقع در میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰ از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و حضور برای عموم در این برنامه، آزاد است.


Page Generated in 0/0092 sec