printlogo


کد خبر: 197997تاریخ: 1397/6/13 00:00
اخبار

فیلم توقیفی کاهانی مجوز گرفت!
پس از مهاجرت عبدالرضا کاهانی، کارگردان پرحاشیه سینمای ایران به فرانسه، فیلم آخر او با نام «خانم یایا» که در پاتایا ساخته شده است، پروانه نمایش گرفت! به گزارش «وطن امروز»، سخنگوی کارگروه اکران از ثبت قرارداد نمایش چند فیلم جدید از جمله تازه‌ترین ساخته عبدالرضا کاهانی در سینماهای کشور خبر داد. غلامرضا فرجی درباره مصوبات جلسه این هفته شورا به ایسنا گفته است: قرارداد فیلم «مغزهای زنگ‌زده» هومن سیدی بعد از نمایش فیلم «پشت دیوار سکوت» در گروه آزادی ثبت شد و قرارداد فیلم «لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت نیز در گروه ماندانا بعد از فیلم «یک کیلو و بیست‌ویک گرم» رحیم طوفان و قرارداد «هشتگ» رحیم بهبودی‌فر در گروه زندگی بعد از فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی» و قرارداد ««خانم یایا» عبدالرضا کاهانی در گروه ایران بعد از «جاده قدیم» ثبت شد. قرارداد «یک کیلو و بیست و یک گرم» در گروه ماندانا ثبت شده و از چهارشنبه 14 شهریورماه جایگزین فیلم «همه چی عادیه» در سرگروه می‌شود ولی اکران فیلم «همه چی عادیه» در زیرگروه‌ها ادامه دارد. به گفته فرجی، قرارداد «چراغ‌های ناتمام» نیز بعد از «دم سرخ‌ها» در گروه باغ کتاب ثبت شده و از چهارشنبه اکران می‌شود. همچنین اکران «دم‌سرخ‌ها» در سینماهای زیرگروه ادامه خواهد داشت. فیلم «یک کیلو و بیست‌ویک گرم» به کارگردانی رحیم طوفان و تهیه‌کنندگی وحید نیکخواه‌آزاد با بازی لیلا زارع، سعید آقاخانی، فرشته صدرعرفایی، آناهیتا افشار و... ساخته شده است.


پرفروش‌ترین دفترهای شعر دهه ۹۰ اعلام شد
فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر دهه ۹۰ منتشر شده است که در آن فاضل نظری به عنوان پرفروش‌ترین شاعر دهه ۹۰ معرفی شده است. به گزارش مهر، مجله اینترنتی «الف‌یا» وابسته به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان فهرستی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های شعر ایران در دهه ۹۰ را منتشر کرد. در این فهرست کتاب‌های شعری که در دهه ۹۰ بالای ۱۰۰۰۱ نسخه از آنها منتشر شده و در یک سال اخیر دست‌کم یک بار چاپ مجدد شده‌اند آمده ‌است. بر این اساس 5 دفتر شعر پرفروش دهه ۹۰ به ترتیب «ضد» از فاضل نظری در نشر سوره مهر با چاپ ۸۵۰۰۰ نسخه، «کتاب» از فاضل نظری در نشر سوره مهر با چاپ ۵۵۰۰۰ نسخه، «قبله مایل به تو» از حمیدرضا برقعی در نشر فصل پنجم با چاپ ۳۳۸۰۰ نسخه، «فیض‌بوک» از ناصر فیض در نشر سوره مهر با چاپ ۲۷۲۲۰ نسخه و «آتایا» از علیرضا آذر در نشر نیماژ با چاپ ۱۷۴۰۰ نسخه هستند. بر مبنای این گزارش،  پرمخاطب‌ترین کتاب و پرمخاطب‌ترین شاعر دهه ۹۰ فاضل نظری است و علیرضا آذر با 3 کتاب بیشترین کتاب پرمخاطب را در این فهرست دارد.


چینی‌ها «مأموریت غیرممکن» را باز هم صدرنشین کردند
«ماموریت غیرممکن: فال‌آوت» با فروش ۷۷ میلیون دلار در چین یک بار دیگر در صدر باکس‌آفیس جهان قرار گرفت. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «ماموریت غیرممکن: فال‌آوت» به لطف فروش 3/77 میلیون دلاری در اکران آغازینش در چین، در راس باکس‌آفیس جهان قرار گرفت. رقم فروش این فیلم در پایان هفته با احتساب فروش 1/89 میلیون دلار در ۶۵ بازار جهانی در خارج از آمریکا، در مجموع به 7/442 میلیون دلار رسید که با احتساب فروش ۲۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی توانست به رقم فروش ۶۴۹ میلیون دلار در جهان دست یابد. این جایگاه به عنوان بزرگ‌ترین افتتاحیه برای مجموعه «ماموریت غیرممکن» و فیلم‌های تام کروز در کشور چین شناخته می‌شود. ششمین قسمت مجموعه «ماموریت غیرممکن» در دیگر کشورها از جمله ایتالیا در ۶۹۶ سینما 7/2 میلیون دلار، یونان در ۹۹ سینما ۳۹۷ هزار دلار، فرانسه در ۴۷ سینما 3/1 میلیون دلار، ژاپن در ۳۶۷ سینما 3/1 میلیون دلار و آلمان در ۴۷۶ سینما ۹۱۹ هزار دلار به دست آورد.


Page Generated in 0/0111 sec