printlogo


کد خبر: 198003تاریخ: 1397/6/13 00:00
اخبار

دلایلی برای لبخندهای ژوزه
آدام بیت: شکست خارج از خانه مقابل برایتون در یکی از بدترین نمایش‌های منچستریونایتد به رهبری ژوزه مورینیو و شکست 3 بر صفر در اولدترافورد مقابل تاتنهام، سنگین‌ترین شکست خانگی مربی پرتغالی، 2 هفته کابوس‌وار را برای شیاطین سرخ رقم زده بود اما نمایشی قوی در «ترف مور» برابر برنلی و پیروزی 2 بر صفر در این بازی حال و هوای تیم بویژه مورینیو را از این رو به آن رو کرد.
شاید تنها نکات منفی این بازی برای یونایتد اخراج سختگیرانه مارکوس رشفورد و پنالتی از دست رفته پل پوگبا بود. بزرگ‌ترین نکته مثبت اما 2 گل روملو لوکاکو بود که 3 امتیاز را به حساب تیمش واریز کرد. لوکاکو جزو معدود بازیکنان یونایتد در دوران مورینیو بوده که زیر تیغ تیز انتقاد او نرفته. آقای خاص در تمام بازی‌های فصل اخیر از مهاجم بلژیکی‌اش دفاع کرد، حتی بعد از شکست خانگی در داربی منچستر که خیلی‌ از هواداران‌شان او را مقصر اصلی می‌دانستند.
لوکاکو در این بازی 2 گل زد و خیلی راحت می‌توانست هت‌تریکش را کامل کند، بعد از اینکه جو هارت را هم از مقابل برداشت اما موفق نشد به موقع ضربه نهایی را به دروازه خالی بزند. به هر صورت این نخستین ‌دبل لوکاکو در لیگ برای یونایتد از دقیقا نخستین ‌بازی فصل پیش بدین سو بود. مورینیو هر دو گل لوکاکو در ترف مور را با شور و هیجان بالایی جشن گرفت و مشت‌هایش را گره کرده و در هوا کوبید.
دیگر مهره کلیدی یونایتد برابر شاگردان شون دایش اما لوک شاو بود. شاو در هر 4 بازی این فصل یونایتد در لیگ در ترکیب اصلی قرار گرفته و 90 دقیقه بازی کرده، اتفاقی که برای نخستین‌بار بعد از بازگشتش از آن مصدومیت وحشتناک در دوران لوئیس ون‌خال رخ داده است. شاو طی 2 فصل گذشته مدام زیر فشار مورینیو بوده و در مقطعی حتی انتقادات مربی‌اش از او کار را به جایی برایش رسانده بود که عملا راهی برای بقا در اولدترافورد نمی‌دید. اما سختگیری‌های مورینیو روی شاو حالا به نظر می‌رسد نتیجه مثبت داده و مدافع چپ و 23 ساله یونایتد نه‌تنها جایی ثابت در ترکیب تیمش پیدا کرده، بلکه از سوی گرت ساوت‌گیت یک بار دیگر به تیم‌ملی هم دعوت شده است.
جدا از لوکاکو و شاو، یونایتد برابر برنلی به عنوان یک تیم، نمایشی مستحکم داشت؛ استحکامی که حتی بعد از 10 نفره شدن‌شان بیشتر هم شد. خود مورینیو بعد از پایان بازی نظری چنین درباره عملکرد شاگردانش در زمین داشت و گفت: «این بردی زیبا بود. تمام نکات این بازی برای من خوشایند بود. ما 2 تا گل زدیم که برای بردن بازی کافی بود اما باید 3 یا 4 یا حتی 5 گل می‌زدیم. ما باید با آن پنالتی بازی را تمام می‌کردیم. بعد از پنالتی هم فرصتی عالی داشتیم که باز هم باید بازی را تمام می‌کردیم اما نکته مهم اینجاست که ما حتی با 10 نفر هم در تمام جوانب بازی برتر بودیم».
بدین ترتیب مورینیو آخرین بازی‌اش پیش از شروع 2 هفته بازی‌های ملی را برد تا با خیالی راحت‌تر و حال و هوایی مثبت برای ادامه بازی‌های این فصل برنامه‌ریزی کند. این بهترین فرصت برای مورینیو است تا طرح‌های خودش را تکمیل کند. برنامه بازی‌های یونایتد در ادامه لیگ هم کمک زیادی در این راه به مربی پرتغالی خواهد کرد.
یونایتد در بازگشت به لیگ باید به خانه واتفورد سفر کند، تیم شگفتی‌ساز این فصل که هر 4 بازی‌اش را برده اما بعد از بازگشت از ویکرج رود، یونایتد 2 بازی خانگی برابر نیوکاسل و ولوز خواهد داشت و یک بازی در خانه وستهام که بدترین روزهای خودش را پشت سر می‌گذارد. امتیاز کامل گرفتن از این بازی‌ها می‌تواند بهترین ریتم را به مورینیو و شاگردانش برای سفر به استمفوردبریج و نخستین‌ رویارویی با چلسی مائوریتزیو ساری ببخشد.
مورینیو با پیروزی برابر برنلی و باز هم ابراز قدردانی از تماشاگران حاضر در اولدترافورد در جریان شکست مقابل تاتنهام، فعلا جای پایش را در تیم محکم کرده اما لبخندهای مورینیو تا کی ادامه پیدا خواهد کرد؟


تغییر ساعت دیدار برگشت پرسپولیس و الدحیل قطر
دپارتمان امور بین‌الملل فدراسیون از تغییر زمان بازی 2 تیم پرسپولیس و الدحیل قطر از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خبر داد. به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال، بنا بر اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار برگشت پرسپولیس و الدحیل قطر از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا روز دوشنبه
۲۶ شهریورماه، ساعت ۱۸:۳۰ در روزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.
پیش‌‌‌‌‌‌تر زمان بازی این دو تیم ساعت ۱۹:۴۵ اعلام شده بود.


Page Generated in 0/0065 sec