printlogo


کد خبر: 198017تاریخ: 1397/6/13 00:00
اخبار

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی مطرح کرد
طرح تحول سلامت به نفع پولدارها
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: اجرای طرح تحول سلامت باعث شد اعمال جراحی بدون اندیکاسیونِ واقعی انجام شود و هم اینکه هزینه‌ای که باید طی 5 سال برای عمل‌های جراحی می‌شد، ظرف یک سال همان هزینه شد که باعث گرفتاری دولت شده و کمبود بودجه به وجود آمد. محمد رازی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت هم شامل قشر آسیب‌پذیر و هم قشر با درآمد بالا می‌شود، به ایلنا گفت: معمولا چون قشرهای آسیب‌پذیر و کم‌درآمد رانتی ندارند و در جریان امور نیستند، از این طرح کمتر استفاده کردند و کسانی که درآمد بالاتری داشتند، به دلیل دسترسی به اخبار و اینترنت، بسیار راحت از اخبار باخبر شدند و از این طرح استفاده کردند. وی تاکید کرد: وزارت بهداشت به دلیل اینکه نتوانست منابع مالی طرح تحول سلامت را بدرستی صرف تجهیز مراکز دولتی کرده و کیفیت و رضایت بیماران را از این مراکز جلب کند به دنبال فشار به بخش خصوصی است. این نوع عملکرد باعث فرار بیماران از بخش دولتی به بخش خصوصی شده است، در صورتی که می‌توانست با فعال کردن بخش دولتی از مراجعه بیماران به بخش خصوصی جلوگیری کند تا مردم از جیب خرج نکنند.

بهره‌مندی روستاییان زلزله‌زده  از خدمات درمانی رایگان
رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا‌(ص) ارتش از بهره‌‌مندی هزار روستایی زلزله‌‌زده در منطقه کوئیک‌ نامدار شهرستان سرپل ‌ذهاب از خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی به صورت رایگان خبر داد. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم علیرضا نائینی با اعلام این خبر گفت: بیمارستان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به مدت 3 روز‌ در کنار مردم زلزله‌زده سرپل‌ ذهاب مستقر بود. وی ادامه داد: در 72 ساعت از استقرار این بیمارستان در روستای یادشده خدمات متنوع بهداشتی و درمانی از جمله ارتوپدی، چشم‌پزشکی، مغز و اعصاب (نورولوژی)، اطفال و خدمات دندانپزشکی (پرکردن، عصب‌کشی و جرم‌گیری) به روستاییان زلزله‌زده ارائه شد. رئیس اداره بهداشت قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا‌(ص) اضافه کرد: ارائه بسته‌‌های بهداشتی و فرهنگی در راستای افزایش سطح بهداشت دام و طیور و آشنایی با بیماری‌های مشترک دام و طیور از دیگر خدمات پزشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش بود که به مردم این منطقه به ‌صورت رایگان ارائه شد.


وزارت بهداشت اعلام کرد
ممنوعیت انتقال به دانشگاه‌های پزشکی داخل
وزارت بهداشت موضوع ممنوعیت انتقال به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل اعم از دولتی و غیردولتی جهت ورودی‌های سال ۲۰۱۹ به بعد را اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت موضوع ممنوعیت انتقال به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور جهت ورودی‌های سال ۲۰۱۹ به بعد را برای متقاضیان ادامه تحصیل در خارج کشور اعلام کرد.
بر اساس اعلام مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، بر اساس تصمیمات متخذه در جلسه ۷ شهریور ۹۷ شورای عالی برنامه‌ریزی، جهت دانشجویانی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ (دی‌ماه ۱۳۹۷) در خارج کشور شروع به تحصیل در یکی از رشته‌های علوم پزشکی کنند، انتقال از دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل اعم از دولتی و غیردولتی ممنوع است. متقاضیان تحصیل در خارج کشور در صورت تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت، بدیهی است مدارک تحصیلی این دسته از دانشجویان پس از فراغت از تحصیل در خارج کشور بر اساس مصوبات شورای عالی ارزشیابی کماکان قابل بررسی و ارزشیابی خواهد بود.


Page Generated in 0/0091 sec