printlogo


کد خبر: 198018تاریخ: 1397/6/13 00:00
نبض جامعه

معاون وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد
پیش‌بینی توزیع ۲۴ تا ۴۰ نوبت شیر در مدارس
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ردیف بودجه ۱۸۰ میلیاردی برای توزیع رایگان شیر در مدارس ابلاغ شده ولی هنوز تخصیص نیافته است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بین ۲۴ تا ۴۰ نوبت شیر در سال تحصیلی جاری توزیع کنیم. علی الهیارترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: ردیف بودجه ۱۸۰ میلیاردی برای توزیع رایگان  شیر در مدارس ابلاغ شده ولی هنوز تخصیص نیافته است. وی افزود: ما بعد از ابلاغ بودجه، نخستین جلسه کمیته ملی شیر مدارس را تشکیل دادیم و تقسیم کار بین دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شد و اکنون منتظر تخصیص بودجه هستیم. برنامه‌های اجرایی ما کاملا آماده است و اگر سازمان برنامه کمک کند آمادگی داریم از آغازین روزهای سال تحصیلی توزیع شیر را شروع کنیم. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای توزیع ۷۰نوبت شیر است ولی با توجه به روند تخصیص شاید نتوانیم ۷۰ نوبت شیر توزیع کنیم، عنوان کرد: اولویت اول را بر مدارس ابتدایی و مناطق محروم گذاشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم بین ۲۴ تا ۴۰ نوبت شیر در  سال تحصیلی جاری توزیع کنیم که بستگی به تخصیص بموقع بودجه دارد.

مدیر هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تشریح کرد
جزئیات برگزاری «جشن عاطفه‌ها»
مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به برگزاری 3 مرحله‌ای جشن عاطفه‌ها در سال جاری، گفت: امسال جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این جشن بیشتر از طریق پرداخت‌های الکترونیکی است. ابوالقاسم  رستگار، مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در گفت‌وگو با فارس، درباره «برگزاری جشن عاطفه‌ها» اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها برنامه‌ای 3-2 ماهه است. در گذشته این جشن در نیمه دوم شهریور و در یک روز برگزار می‌شد اما برای اینکه از ظرفیت مردمی بیشتر استفاده کنیم کمک به نیازمندان و برگزاری جشن را 2 مرحله‌ای کرده‌ایم. وی ادامه داد: مرحله اول 15 شهریورماه برگزار می‌شود و پایگاه‌هایی در مراکز اصلی شهرها ایجاد می‌شود اما کار اصلی کمک مردم به نیازمندان از روش‌های مختلف الکترونیکی انجام می‌شود، ضمن اینکه 16 شهریور نیز در مصلاهای نماز جمعه سراسر کشور، پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی و شرکت در جشن عاطفه‌ها ایجاد می‌شود. مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود:‌ افرادی که قصد پرداخت پول را دارند می‌توانند با شماره  #1*8877* از طریق آسان پرداخت وارد شوند یا از طریق مراجعه به سایت کمیته امداد مبالغ خود را واریز کنند. رستگار تصریح کرد: اپلیکیشن «بله»، «بام» و «سکه»، دستگاه‌های ATM در سطح معابر و شماره 0968877 راه‌های مختلف پرداخت کمک‌های مردمی و شرکت در جشن عاطفه‌هاست. وی یادآور شد: 11 مهر ماه با هماهنگی‌ای که با سازمان دانش‌آموزی انجام شده است جشن عاطفه‌ها در مدارس برگزار می‌شود.

جزئیات طرح توسعه حرم امام حسین(ع)  و تل زینبیه
رئیس بخش پروژه‌های مهندسی آستان قدس حسینی گفت: هدف از توسعه مقام تل زینبیه کاهش ازدحام زائران در حین ادای زیارت است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این پروژه در چارچوب توسعه حرم امام حسین(ع) است که آستان قدس حسینی به منظور استقبال از شمار روزافزون زائران اجرا می‌کند. محمدحسن کاظم با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع اجرا می‌شود که به مساحت ۳۰۰ مترمربع کنونی افزوده شده است، تاکید کرد: طراحی شامل فضا‌های خدمات‌رسانی گسترده به مردان و زنان می‌شود. کاظم تصریح کرد: طراحی جدید، میراث مذهبی و سنتی این مقام را شبیه‌سازی می‌کند به طوری که هویت تل زینبیه را در حافظه مردم کربلا و زائران ماندگار خواهد کرد. بر اساس این گزارش، فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا(ع) مزین به نام صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) بخشی از طرح جامع توسعه است که با حمایت‌های خیران و کمک‌های مردمی و همت ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود.


Page Generated in 0/0049 sec