printlogo


کد خبر: 198031تاریخ: 1397/6/13 00:00
اخبار

کدام کالاها ارز دولتی می‌گیرند؟
 فهرست کالاهای اساسی 100 تایی شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی فهرست جدید کالاهای دریافت ارز دولتی را با ۷۵ قلم افزایش اعلام و درخواست کرد برای جلوگیری از کمبود در بازار از هرگونه تاخیر خودداری شود.
به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری با ارسال نامه‌ای به عبدالناصر همتی با موضوع فهرست تکمیلی اقلام اظهار داشت: همانگونه که آگاهی دارید طبق بند «1» تصویب‌نامه 16 مرداد دولت، «بانک مرکزی جمهوری اسلامی مجاز است نسبت به تامین ارز کالاهای فهرست گروه یک شامل کالاهای اساسی، ضروری، دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نرخ رسمی ارز اقدام کند»، فهرست کالاهای مشمول بهره‌مندی از ارز 4200 تومانی ابلاغ شد. بدین‌وسیله با تاکید بر عملیاتی کردن این نامه، فهرست تکمیلی مشتمل بر تعداد 75 قلم کالا به همراه کد هشت رقمی که با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط به دست آمده برای تامین ارز رسمی4200 تومانی ارسال می‌شود. این کالاها شامل: یلوفین، اسکیپ جک،  کره، شیرخشک، مغز مداد سیاه، چوب مداد، مغز مداد رنگی، خمیر کاغذ (مواد اولیه تولید کاغذ)، ورق حلب روغن، لاستیک (کائوچوی طبیعی)، فویل آلومینیوم، پودر ژلاتینه، استارتر، استابیلایزر، تری فسفات سدیم، پودر کاکائو، پلی‌اتیلن، نشاسته ، پاکت تتراپک، آنزیم و رنت، اسانس و فیلیور، چربی و روغن ماهی و اجزای آن، ویتامین‌ها و مشتقات آنها، آنزیم لاکتاز، کیت تشخیص آنتی‌بیوتیک در شیر، پنیرمایه و کنسانتره‌های آن، قوطی و جعبه چندلایه به هم فشرده ، رنگ و اسانس، آنزیم و رنت و افزودنی مجاز، پوشش و لفاف انواع پنیر، لیبل، مرکب چاپ، بلنکت چاپ، چسب، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، ماشین‌آلات فرمینگ بطری، ماشین‌آلات بسته‌بندی و لفاف و ماشین‌آلات تاسیسات است.


احکام جدید همتی برای چند مدیر
رئیس کل بانک مرکزی در احکامی جداگانه، چند مدیر میانی بانک مرکزی را منصوب کرد. به گزارش بانک مردم، عبدالناصر همتی در حکمی محمد طالبی را به سمت دبیرکل بانک مرکزی منصوب کرد. پیش از طالبی محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی بود. همچنین همتی، در حکمی فرهاد حنیفی را به سمت معاون نظارت بانک مرکزی منصوب کرد که جایگزین فرشاد حیدری شد. اما فرشاد حیدری با حکم همتی به سمت رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و جایگزین محسن خوش‌طینت شد.


کاهش ناچیز قیمت مرغ در بازار
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی از کاهش بیش از هزار تومانی قیمت مرغ آماده طبخ و عرضه به قیمت ۱۰ هزار و ۶۵۰ تومان در بازار خرده‌فروشی خبر داد. به گزارش صداوسیما، مهدی یوسف‌خانی گفت: قیمت مرغ دیروز در کشتارگاه برای صاحبان واحدهای عرضه‌کننده مرغ ۹۵۵۰ تومان بود. وی با بیان اینکه قیمت مرغ در واحدهای صنفی با احتساب ۱۰ درصد سود به مشتریان عرضه می‌شود، افزود: قیمت مرغ در مراکز عمده‌فروشی ۹۷۵۰ تومان به صاحبان واحد‌های صنفی عرضه می‌شود. یوسف‌خانی با بیان اینکه قیمت مرغ شمال 9هزار تومان در بازار خرده‌فروشی است، ادامه داد: قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۹۹۰۰ تومان است.

صادرات شکر ممنوع شد
بر اساس نامه رئیس کارگروه تنظیم بازار، صادرات شکر ممنوع و این موضوع به گمرکات ابلاغ شده است. به گزارش فارس، بر این اساس وزارت صنعت در نامه‌ای به مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران اعلام کرده به پیوست بند 3 دستور دوم تصمیمات کارگروه تنظیم بازار موضوع نامه وزارت صنعت و رئیس کارگروه تنظیم بازار درباره ممنوعیت صادرات شکر برای اطلاع و ابلاغ به گمرکات اجرایی ارسال می‌شود.
 


Page Generated in 0/0060 sec