printlogo


کد خبر: 198388تاریخ: 1397/6/19 00:00
اخبار

حجت‌الاسلام منتظری در بازدید از نمایشگاه صنایع دفاعی:
صنعت دفاعی سرمشقی برای همه مسؤولان باشد
دادستان کل کشور با بیان اینکه صنعت دفاعی باید سرمشقی برای سایر بخش‌های نظام باشد، گفت همه مسؤولان باید در راستای خدمت به مردم، کشور و انقلاب تمام توان خود را به منصه ظهور برسانند. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری و هیأت همراه با حضور در نمایشگاه صنایع دفاعی، از جدیدترین دستاوردهای صنعت دفاعی در حوزه‌‌های هوایی، دریایی، الکترونیک تسلیحات، خودرویی، مهمات، رزم زمینی و... بویژه جت جنگنده کوثر بازدید کرد. وی در این بازدید با تجلیل از دستاوردهای ارزشمند صنعت دفاعی بویژه جت جنگنده کوثر- جدیدترین دستاورد هوایی کشور- برای همه کارکنان وزارت دفاع و دانشمندان و متخصصان این وزارتخانه برای تداوم چنین حرکت‌‌‌هایی آرزوی توفیق کرد. دادستان کل کشور گفت: امیدواریم این خدمات ارزنده،
به یاد ماندنی و بسیار قابل تقدیر به عنوان سرمشقی برای همه دست‌اندرکاران سایر بخش‌‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گیرد.

اتفاقات بصره به ضرر جریان آمریکایی و سعودی در عراق شد
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هدف جریان آمریکایی و سعودی ایجاد شکاف بین ملت‌های ایران و عراق است، تاکید کرد با اتفاقاتی که در بصره رخ داد ظرفیت این جریان محدود و به ضرر آنها تمام شد. سیدمحمد مرندی در گفت‌وگو با مهر، درباره تعرض به ساختمان کنسولگری ایران در شهر بصره عراق اظهار داشت: در هفته‌‌های اخیر به صورت ناگهانی شاهد حجم زیادی از مطالب در شبکه‌‌های اجتماعی و رسانه‌‌های فارسی‌زبان معاند علیه عراق و مردم این کشور بودیم. از طرفی به طور همزمان در برخی شبکه‌های عربی تلاش می‌شود با انتشار مطالب منفی علیه ایران، بین دولت و ملت‌‌های ایران و عراق ایجاد اختلاف کنند. وی افزود: اتفاقاتی که در بصره رخ داد و تعرضی که به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر شد، به ضرر جریانی که قصد ایجاد اختلاف بین 2 کشور را داشت تمام شد، چراکه عکس‌العمل بسیار تندی در میان محافل مختلف عراق به‌وجود آمد و این اتفاقات را به جریان‌های مورد حمایت سعودی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت می‌دهند.

ردپای عوامل خارجی در حادثه بصره پررنگ است
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نسبت به حادثه حمله به کنسولگری ایران در بصره عراق واکنش نشان داد. به گزارش مهر، امیرعبداللهیان در این مطلب آورده است: در حادثه به آتش کشیدن سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، رد پای عوامل خارجی و جنگ‌افروزان در منطقه پررنگ است. وی تصریح کرد: اجازه داده نخواهد شد شیعه انگلیسی و وهابیت سعودی، عراق را به آشوب بکشانند. روابط تهران و بغداد راهبردی است.

واکنش قاسمی به ادعای بحرینی‌ها
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای وزارت کشور بحرین مبنی بر بازداشت 14 تبعه ایرانی با گذرنامه جعلی، گفت تاکنون هیچ سند و مدرکی در این زمینه به مقامات ذی‌صلاح ایرانی ارائه نشده است. به گزارش فارس، «بهرام قاسمی» ادعای وزارت کشور بحرین مبنی بر بازداشت
14 شهروند ایرانی را که به گفته این وزارتخانه با گذرنامه‌های آسیایی و جعلی و با نام‌های غیرحقیقی وارد بحرین شده‌اند، به دلیل عدم وجود هرگونه اطلاعات بیشتر غیرقابل تأیید و اتکا خواند. وی افزود: صرف اینکه ادعا شده افراد مزبور اصالتا ایرانی هستند و با گذرنامه جعلی وارد بحرین شده‌اند، قابل اثبات نیست و تاکنون هیچ سند و مدرکی توسط هیچ منبع و کانالی درباره ایرانی بودن این افراد به مقامات ذی‌صلاح ایرانی ارائه نشده است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در عین حال با اشاره به اینکه ایران و بحرین چندین سال است هیچگونه رابطه‌‌ای ندارند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر هیچ روادیدی توسط دولت منامه برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شود و اصولا هیچ‌گونه مبادلاتی بین 2 کشور برقرار نیست و امکان سفر شهروندان ایرانی به این کشور وجود ندارد.
 


Page Generated in 0/0068 sec