printlogo


کد خبر: 198675تاریخ: 1397/6/25 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام اشرفی‌شاهرودی
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌شیخ مرتضی اشرفی‌شاهرودی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم جلیل جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌شیخ مرتضی اشرفی‌شاهرودی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و بازماندگان معزز بویژه اخوی معظم ایشان و نیز به ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و به همه‌ مردم مؤمن و انقلابی شاهرود تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی و علو درجات ایشان را مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۴ شهریورماه ۹۷»

تروریست‌ها در ادلب باید سلاح خود را زمین بگذارند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پاکسازی ادلب سوریه به‌طور کامل از تروریست‌ها یک ضرورت جدی و قطعی است و باید امنیت پایدار در آن برقرار شود. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: ادلب به عنوان یک نقطه مهم در سوریه باید هرچه سریع‌تر از تروریست‌ها پاکسازی شود تا آوارگانی که سال‌هاست خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌‌‌‌اند، به کشورشان بازگردند. وی افزود: سوءاستفاده تروریست‌ها و قرار دادن مردم بی‌دفاع به عنوان سپر انسانی، با پشتیبانی حامیان آنها انجام می‌شود و آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با فضاسازی سیاسی و بین‌المللی و ایجاد خبر دروغین احتمال حمله شیمیایی به ادلب توسط دولت سوریه، فضایی را ایجاد کنند که ادلب از تروریست‌ها تخلیه نشود.

تأیید بازداشت دختر وزیر سابق
دادستان تهران گفت: 3 نفر از مقامات دستگاه‌های دولتی در ارتباط با پرونده‌های شعب ویژه، اخیرا و ظرف چند روز گذشته دستگیر شدند. به گزارش مهر، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با پرونده‌های اخیر اقتصادی از برگزاری 2 جلسه طی روز گذشته در رابطه با شعب ویژه خبر داد و گفت: 3 نفر از مقامات دستگاه‌های دولتی در ارتباط با پرونده‌های شعب ویژه، اخیرا و ظرف چند روز گذشته دستگیر شدند که با تکمیل تحقیقات در هفته‌های آینده اطلاع‌رسانی بیشتر صورت خواهد گرفت؛ این افراد بیشتر به حوزه ارز و مسائل مرتبط با کالاهایی که در پرونده‌‎های شرکت‌ها مطرح است، مربوط می‌شوند. وی با اشاره به پرونده دختر یکی از وزرای سابق، گفت: این پرونده در دادسرای اقتصادی تکمیل و متهم آن بازداشت شده است.

شهردار تهران مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می‌شود
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تأیید «طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» از سوی شورای نگهبان، گفت: دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ این قانون، افراد مشمول را از خدمت منتزع و با آنان تسویه‌حساب کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج با اشاره به تأیید «طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» در شورای نگهبان، اظهار داشت: از تاریخ ابلاغ این قانون، به‌کارگیری بازنشستگان یا بازخرید‌شده‌ها در دستگاه‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی که به هر نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند،  به جز مقامات مصرح در قانون مذکور ممنوع است. وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ این قانون، افرادی را که مشمول این قانون می‌شوند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه‌حساب کنند، تصریح کرد: افراد مشمول این قانون نیز باید در مهلت قانونی مقرر، سمت و پست خود را ترک کنند. پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. وی همچنین افزود: شهردار تهران هم به طور قطع، مشمول اصلاحیه قانون ممنوعیت  به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود و باید پس از 2 ماه محل خدمت خود را ترک کند.
 


Page Generated in 0/0163 sec