printlogo


کد خبر: 198676تاریخ: 1397/6/25 00:00
اخبار

ظریف اروپا را تهدید کرد
«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «اشپیگل»، با افزایش فشارها بر اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تأکید کرد اروپا باید اقدام کند تا تحریم‌های آمریکا را جبران کند.
 به گزارش تسنیم، وی اتحادیه اروپایی را تهدید کرد اگر بعد از خروج آمریکا از برجام همچنان به ‌صورت منفعلانه به این مسأله واکنش نشان دهد، باید منتظر عواقب این موضع‌گیری خود از طرف ایران باشد. ظریف در این راستا گفت: اروپا و دیگر امضاکنندگان توافق هسته‌ای باید اقدام کنند تا تأثیرات تحریم‌های آمریکا را خنثی کنند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت اگر تعادل بده‌‌بستان‌ها در توافق هسته‌ای از بین برود ایران واکنش نشان خواهد داد. وی تصریح کرد: یکی از گزینه‌های ایران این است که غنی‌سازی اورانیوم را مجدداً افزایش دهیم. ظریف از کشورهای اروپایی درخواست کرد قوانین ممنوعه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را اعمال کنند و شرکت‌هایی را که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا از مناسبات تجاری با ایران خارج می‌شوند، مجازات کنند. وی اضافه کرد: اروپایی‌ها باید تصمیم بگیرند آیا آماده‌اند حرف‌های خود را به عمل تبدیل کنند. این یک مسأله است که آیا اروپا تسلیم امر و نهی‌های آمریکا می‌شود یا خیر. وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از مصاحبه با این هفته‌نامه آلمانی مذاکرات مستقیم با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را رد کرده و گفت: هیچ مبنایی برای اینگونه مذاکرات وجود ندارد. تنها در صورتی که ایالات متحده به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد ممکن است ما درباره اینگونه مذاکرات فکر کنیم.

مردم بازیچه نیستند
 اصلاحات شریک روحانی است

استاد اصلاح‌طلب دانشگاه تهران گفت معتقدم هیچ چاره‌ای نداریم جز حمایت و پشتیبانی دولت به‌رغم وضع فعلی، چرا که ما در رأی مردم و پای صندوق آمدن آنها برای انتخاب روحانی شریک و دخیل هستیم. صادق زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا، برخلاف تلاش‌هایی که برخی اصلاح‌طلبان برای فاصله گرفتن از روحانی از ترس افتادن ناکارآمدی‌ها به گردن آنان و ناکامی در انتخابات‌های آینده دارند، بیان داشت: «من معتقدم هیچ چاره‌ای نداریم به جز حمایت و پشتیبانی دولت به‌رغم وضع فعلی، چرا که ما در رای مردم و پای صندوق آمدن آنها برای انتخاب روحانی شریک و دخیل هستیم». وی در اعتراض به برخی اصلاح‌طلبان که امروز نسبت به روحانی چهره‌ یک منتقد گرفته‌اند، ادامه داد: «کار صحیح این نیست که بگوییم دیگر با روحانی کاری نداریم، مردم بازیچه ما نیستند که بگوییم به فردی رأی بدهید و بعد بگوییم دیگر با آن فرد کاری نداریم. اصلاح‌طلبان ضمن حمایت از روحانی و دولت او باید انتقادات شدید و اساسی نسبت به عملکرد روحانی داشته باشند. اصلاح‌طلبان نباید از انتقادات خود به‌سادگی بگذرند اما در عین حال گزینه صحیح رفتار نسبت به روحانی این است که ضمن حمایت از او مطالبات خود را از او طلب کنیم و وی را رها نکنیم؛ چراکه ما شریک او در به قدرت رسیدن هستیم».

توسط وزارت اطلاعات انجام شد
دستگیری ۱۸ عضو شبکه هرمی خروج ارز از کشور

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری یک باند خروج غیرقانونی ارز از کشور خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: با تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان(عج) در ادارات‌کل اطلاعات استان فارس و هرمزگان و در راستای صیانت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هرگونه اخلال در نظام اقتصادی کشور، تعداد 18 نفر از لیدرها و اعضای فعال دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید با نام فایننشیال
(financial)، دستگیر و پرونده تخلفات آنها به مراجع قضایی ارجاع گردید. این افراد با استفاده از روش‌های اغواگرایانه اقدام به جذب سرمایه افراد و کلاهبرداری از آنها و همچنین راه‌اندازی چندین هرم و زنجیره انسانی کرده و مبالغ قابل توجهی ارز از کشور از طریق صرافی‌های غیرمجاز و یا به صورت فیزیکی خارج کرده بودند. ضمن تشکر از هوشیاری و اقدام بموقع در اطلاع‌رسانی اخبار به ستادهای خبری، از مردم شریف و ولایتمدار درخواست می‌گردد با عنایت به شکل‌گیری مجدد دسیسه‌های هرمی با ترفندهای جدید و کلاهبرداری آنها و احتمال مالباخته شدن افراد، پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی از این قبیل، اطلاعات لازم را کسب کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به شماره 113 اعلام نمایند.


Page Generated in 0/0088 sec