printlogo


کد خبر: 198683تاریخ: 1397/6/25 00:00
بازار

 کاهش قیمت مرغ به ۸ هزار تومان
با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده به کیلویی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و افزایش هزینه‌ تولید، این نگرانی وجود دارد که تولیدکنندگان در این حوزه از جوجه‌ریزی برای ماه‌های آینده خودداری کرده و افزایش قیمت روی دهد. محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش جوجه‌ریزی در خردادماه، قیمت مرغ در مردادماه و اوایل شهریور تا مرز ۱۲ هزار تومان هم رفت. وی افزود: قیمت مرغ آماده طبخ در میادین و مراکز عمده‌فروشی ۷ هزار و ۴۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۸ هزار تومان است. وی به صراحت گفت قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده با توجه به افزایش قیمت نهاده‌هایی همچون کنجاله و ذرت برای تولیدکنندگان ۷ هزار تومان است و زیر این قیمت ضرر است و اعلام خطر  کرد که اگر تولیدکنندگان جوجه‌ریزی نکنند، قیمت‌ها دوباره در فصل پاییز و زمستان افزایش می‌یابد.

افزایش تا ۳۰۰ درصدی قیمت لوازم خانگی
از ابتدای سال تاکنون قیمت لوازم خانگی خارجی ۳۰۰ درصد و ایرانی ۱۴۰‌درصد افزایش یافته که این موضوع با توجه به افزایش قیمت ارز برای تولیدکنندگان راضی‌کننده نبوده و بازار هر روز با فهرست جدید قیمت‌ها روبه‌رو است. به گزارش تسنیم، یکی از فروشندگان لوازم خانگی درباره بازار لوازم خانگی و تصمیم تولیدکنندگان در افزایش روزانه قیمت لوازم خانگی می‌گوید: متأسفانه تولیدکننده‌ها در خریدهای چند ماهه گذشته ما نیز افزایش قیمت‌ها را اعمال کرده و می‌گویند باید مابه‌التفاوت خریدهایی که پول آن را قبلا پرداخت کرده‌ایم با افزایش قیمت‌ها پرداخت کنید. وی اضافه کرد: قیمت یک اتوی دستی از 250 هزار تومان به 750 هزار تومان رسیده و هیچ کسی هم نظارتی بر بازار ندارد.

کارخانه‌ها تولید و مردم انبار می‌کنند
دبیر انجمن صنایع شوینده با بیان اینکه متأسفانه به دلیل جو روانی بازار بخشی از انبار کارخانجات به انبار خانگی مردم رفته است، گفت: به مردم این اطمینان را می‌دهم که کشور مشکلی در تولید شوینده‌ها نداشته و نگران کمبود کالا در بازار نباشند. بختیار علم‌بیگی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تولید شوینده در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: فعلاً تولیدکنندگان صنایع شوینده 2 تا 3 برابر نیاز بازار کالا تولید و راهی بازار می‌کنند. وی افزود: امروز هر فردی که به فروشگاهی مراجعه می‌کند به جای خرید نیاز روزمره خود حجم زیادی از شوینده‌ها را خرید می‌کند که همین امر باعث ایجاد احساس کمبود شوینده در سطح بازار می‌شود. علم‌بیگی اضافه کرد: در یک ماه اخیر مشکلاتی در گمرکات برای ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی به‌وجود آمده بود که این موضوع هم برطرف شده و فعلاً مشکلی در تولید نداریم.

واردات فوری پوشک برای تنظیم بازار
ستاد تنظیم بازار در آخرین نشست خود به‌منظور تنظیم بازار محصولات سلولزی و بهداشتی تصویب کرد که ارز تخصیصی برای واردات مواد اولیه کاغذ و روزنامه با قیمت ۴۲۰۰ تومان و مواد اولیه مورد نیاز در صنایع سلولزی و بهداشتی با ارز بازار ثانویه تامین شود. همچنین پوشک آماده با قید فوریت از محل واردات برندهای معتبر در دسترس تامین خواهد شد. به گزارش ایسنا، این ستاد با برگزاری نشست هم‌اندیشی با انجمن‌ها، تشکل‌ها و واحدهای فعال در این حوزه و رصد وضعیت این صنعت تصویب کرد تسهیلات لازم برای واردات ماده اولیه مورد نیاز این کارخانجات در نظر گرفته شود. از این رو قرار شد در سامانه جامع تجارت پیش‌بینی لازم برای ایجاد شرایط ثبت سفارش با هر دو ارز به شرط سپردن تعهدات مربوطه، در بازه زمانی حداقلی انجام ‌شود. برای رفع مشکل افزایش تقاضای ناشی از فضای روانی حاکم نیز تصویب شد بخشی از نیاز داخلی به ماده اولیه «تیشو» که از خمیر کاغذ به دست می‌‌‌‌‌‌‌‌آید و پوشک آماده با قید فوریت از محل واردات برندهای معتبر در دسترس تامین شود.


Page Generated in 0/0065 sec