printlogo


کد خبر: 198689تاریخ: 1397/6/25 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد
بازگشت ۷۸ هزار نفر از حجاج  به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از زمان آغاز پروازهای بازگشت به ایران تا‌کنون ۷۸ هزار و ۲۳۶ نفر در قالب ۲۹۴ کاروان از فرودگاه‌های جده و مدینه به ایران بازگشته‌اند. به گزارش تسنیم، حمید محمدی با بیان اینکه روند بازگشت زائران کشورمان از فرودگاه جده پایان پذیرفته است، اظهار داشت: تمام زائران حاضر در مکه‌ مکرمه تا پایان روز چهارشنبه 21 شهریورماه از طریق فرودگاه جده به میهن بازگشته‌اند. رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برخی پروازهای بازگشت زائران مدینه قبل نیز از فرودگاه مدینه انجام گرفت، گفت‌: حدود 8 هزار نفر نیز به دلیل تعیین جداول پروازی از سوی کشور میزبان، از طریق فرودگاه مدینه به میهن بازگشته‌اند. رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از زمان آغاز پروازهای بازگشت به ایران تا‌کنون 78 هزار و 236 نفر در قالب 294 کاروان از فرودگاه‌های جده و مدینه به ایران بازگشته‌اند. وی اظهار کرد: تمام خدمات لازم نیز تا آخرین دقیقه به زائران ارائه می‌شود و دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی در خدمت زائران هستند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور خبر داد
تشکیل اورژانس بانوان

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند در نظر داریم اورژانس ویژه بانوان را بزودی احداث کنیم تا به این قشر خدمات ویژه ارائه شود. به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند با بیان اینکه اورژانس «پیش‌بیمارستانی» در سال ۵۴ چهارمین اورژانس دنیا بوده است، گفت: این اورژانس با 4 پایگاه فعالیت خود را در تهران آغاز کرد و تا به امروز به برکات جمهوری اسلامی توسعه و پیشرفت پیدا کرده است. سال گذشته با کمک وزیر بهداشت و تصویب مجلس شورای اسلامی، مرکز «فوریت‌‌های پزشکی» به سازمان اورژانس تبدیل شد. وی با بیان اینکه در مجموع ۴ هزار و 800  دستگاه آمبولانس در کشور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: در 2 سال گذشته 2 هزار و 400 دستگاه آمبولانس به ناوگان زمینی این سازمان اضافه شده است و 700 دستگاه دیگر نیز ظرف یک ماه آینده به این ناوگان افزوده خواهد شد. کولیوند در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند در نظر داریم اورژانس ویژه بانوان را بزودی احداث کنیم تا به این قشر خدمات ویژه ارائه شود. همچنین با متروی تهران نیز همکاری‌هایی انجام خواهد شد تا از رمپ ویژه برای انتقال به مراکز تروما استفاده شود.

توسط کمیته امداد انجام می‌شود
اجرای طرح «احسان حسینی»

عزاداران حسینی می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد کمک‌های نقدی، سبد کالا یا غذای گرم بسته‌بندی‌شده را برای توزیع میان نیازمندان در اختیار این نهاد قرار دهند. به گزارش مهر، ابوالقاسم رستگار، مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی در ماه محرم گفت: در اجرای این طرح با بهره‌مندی از ظرفیت مساجد، تکایا و هیات‌های مذهبی نذورات مردم میان مددجویان و نیازمندان مناطق محروم توزیع می‌شود. وی با بیان اینکه برای مشارکت در این طرح 3 روش پیش‌بینی‌ شده است، افزود: عزاداران حسینی می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سطح کشور کمک‌های نقدی، سبد کالا یا غذای گرم بسته‌بندی‌شده را برای توزیع میان نیازمندان در اختیار این نهاد قرار دهند. رستگار با اشاره به اینکه مردم سال گذشته ۷۴ میلیارد تومان در طرح احسان حسینی مشارکت کردند، گفت: 5 استان خراسان رضوی، فارس، مرکزی، لرستان و ایلام در مجموع ۴۱ درصد از این رقم را به خود اختصاص دادند. مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اعلام اینکه طرح احسان حسینی از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود، گفت: همچنین امسال نیز پایگاهی جهت دریافت نذورات و کمک‌های مردمی در مبادی خروجی مرز ایران و عراق مستقر می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec