printlogo


کد خبر: 198698تاریخ: 1397/6/25 00:00
تداوم راه امام و عصبانیت دشمنان انقلاب

علی‌اکبر عباسی: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات امسال خود در حرم مطهر امام فرمودند: «ما بعد از امام، همان راه امام را موبه‌مو دنبال کرده‌ایم و ان‌شاءالله خواهیم کرد». ایشان با اشاره به این مطلب در واقع دلیل اصلی خصومت‌های دشمنان جمهوری اسلامی در همه این سال‌ها نسبت به انقلاب و رهبری را بیان کردند.
واقعیت این است که خصومت اصلی با جمهوری اسلامی و شخص رهبری از همین‌ جا ناشی می‌شود که ایشان در سال‌های بعد از حضرت امام، «موبه‌مو» مسیر بنیانگذار جمهوری اسلامی را ادامه داده‌اند و این واقعیتی است که دشمنان نظام اسلامی بیش از هر کسی به آن واقفند.
البته مشکل اصلی برخی جریانات مغرض داخلی با نظام و رهبری هم بر سر همین مساله است؛ آنها بدرستی واقفند آنچه مانع نیل آنها به اغراض سیاسی مورد نظرشان و سوءاستفاده از انقلاب شده همین راه امام است که بعد از رحلت ایشان، توسط رهبر انقلاب در مدیریت نظام جریان دارد. این گروه‌ها و افراد- که در مواردی حتی از اینکه دم از امام و خط امام هم بزنند، ابایی ندارند- مدام تلاش می‌کنند اینگونه القا کنند که مسیر انقلاب بعد از امام تغییر کرده است! این در حالی است که آنها بهتر از هر کسی به غیرواقعی بودن این القائات واقفند و بهتر از هرکس می‌دانند اتفاقا مشکل اصلی آنها با نظام و رهبری دقیقا از همین‌ جا نشأت می‌گیرد که رهبری نیز همچون حضرت امام مسیر انقلاب را ادامه داده‌اند. رهبر انقلاب در 29 سال گذشته همچون 10 ساله ابتدای انقلاب مسیر انقلاب را با همان رویکرد پیش برده‌اند و این واقعیتی است که در عرصه‌های مختلف خود را نمایان کرده است. نوع مواجهه با امت اسلامی و تأکید ایشان بر اتحاد و انسجام بین مسلمانان و برحذر داشتن آنها از اختلاف‌ها و هشدار نسبت به طراحی‌های تفرقه‌افکنانه، ادامه همان مسیری است که امام خمینی(ره) آن را شروع کرده بودند.
ایشان همچون حضرت امام به نقش و جایگاه مردم اعتقاد راسخ دارند و همواره بر این موضوع تأکید کرده‌اند. همین اعتقاد به مردم بوده که موجب شده ایشان در همه بزنگاه‌ها از حقوق مردم دفاع کنند. برهه انتخابات‌ها یکی از مواردی است که نقش رهبری در حمایت از حقوق مردم به وضوح خود را نشان داده است. انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و فتنه سال 88 یکی از بارزترین نمونه‌هایی است که نشان داد رهبر انقلاب همچون حضرت امام در دفاع از حق و رأی مردم قرار نیست ذره‌ای عقب‌نشینی کنند و تمام‌قد از رأی مردم دفاع کردند. این در حالی است که به گفته خودشان در انتخابات‌های سال‌های دیگر نیز ایشان در دفاع از حق مردم ایستادگی کردند: «هرکس بخواهد با نتیجه‌ آرای ملت دربیفتد، بنده در مقابلش می‌‌ایستم. در سال‌های گذشته و انتخابات‌های گذشته هم همین‌جور بوده؛ در سال ۷۶، در سال ۸۴، در سال ۸۸، در سال ۹۲؛ بعضی مقابل چشم مردم بوده و مردم مطلع شده‌اند؛ بعضی را هم مردم مطّلع نشده‌اند اما این حقیر در جریان قرار گرفته‌ام. در همه‌ این سال‌هایی که شمردم، کسانی بودند که می‌‍‌خواستند در مقابل انتخابات بایستند که در سال ۸۸ آشکار شد و آمدند در میدان اردوکشی کردند و در آن سال‌های دیگر جور دیگری [بود]. در همه‌ این سال‌ها بنده ایستادم و گفتم نتیجه‌ انتخابات مردم هرچه هست باید تحقق پیدا کند».
همان‌گونه که حضرت امام بر عزت و استقلال کشور و اعتماد به نفس ملی و خودباوری مردم تأکید داشتند و در واقع همین روحیه موجب وقوع انقلاب اسلامی شد، رهبر انقلاب نیز در این مسیر راه امام را ادامه دادند و این یکی از اصلی‌ترین عواملی است که سیل هجمه‌ها از سوی دشمنان مردم ایران به انقلاب و رهبری را موجب شده است.
رهبری در حمایت از پابرهنگان و مستضعفان، همان مسیری را ادامه دادند که امام خمینی(ره) سال‌ها قبل آن را آغاز کرده بودند. در حالی که بعد از رحلت امام و پایان 8 سال دفاع مقدس، عده‌ای فرهنگ حمایت از مستضعفان را عامل عقب‌ماندگی کشور عنوان و تلاش کردند گفتمان قاطع امام در این عرصه را کاملا منحرف کنند، رهبری انقلاب تمام قد ایستادند و در همه سال‌ها پرچم عدالت‌خواهی جمهوری اسلامی را بالا نگه داشتند.
دشمنان امام و انقلاب در داخل و خارج کشور و کسانی که امید بسته بودند به اینکه پایان راه امام با پایان عمر ایشان همراه باشد، هیچ‌گاه انتظار نداشتند بعد از رحلت امام خمینی، رهبر انقلاب تا این حد در دنبال کردن مسیر امام مصر باشند، لذا این تأکید و اصرار رهبری بر اجرای «موبه‌مو» راه امام، عصبانیت آنها را به همراه داشت و خصومت‌ها نسبت به جانشین امام را افزون کرد. رهبر معظم انقلاب خود در این ارتباط می‌فرمایند: «اینکه شما دیدید خبرگزاری‌های خارجی و تحلیل‌گرهای سیاسی، در روز اول فقدان امام پیش‌بینی کردند همه چیز تمام شد، ناشی از یک کار تبلیغاتی محض نبود، بلکه آنها بر اساس معیارهای خود محاسبه کرده بودند و این نتیجه را گرفته بودند... دشمنان ما امید داشتند شاید از گوشه و کنار قضایا یا اظهارات و موضع‌گیری‌های داخلی، چیزی را احساس کنند تا بتوانند بر اساس آن بگویند انقلاب راه جهت‌گیری‌‌اش را عوض کرده است؛ بحمدالله از امیدی که بسته بودند، مأیوس شدند و در این روزها اخبار، خبرگزاری‌ها و اظهارات مقامات سیاسی قدرت‌های استکباری کاملاً منعکس‌کننده این یأس است».
 


Page Generated in 0/0055 sec