printlogo


کد خبر: 198706تاریخ: 1397/6/25 00:00
کتاب

انتخاب رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محسن جوادی را به عنوان رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محسن جوادی را به عنوان رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد. در بخشی از حکم سیدعباس صالحی خطاب به محسن جوادی آمده است: «امید است با استعانت از خداوند متعال، در سایه همکاری و مشارکت تشکل‌‌های حوزه نشر و همراهی مدیران و همکاران در معاونت امور فرهنگی و موسسه مجری و تعامل با سازمان‌های فرهنگی مرتبط در برگزاری هر چه مطلوب‌تر این رویداد بزرگ فرهنگی موفق باشید».

«احضاریه» میهمان یازدهمین دوره پویش کتابخوانی روشنا
یازدهمین دوره پویش کتابخوانی روشنا با محوریت کتاب «احضاریه» نوشته علی موذنی آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این رمان که بتازگی از سوی نشر اسم منتشر شده است روایتی است از سفر عجیب یک روزنامه‌نگار به کربلا؛ سفری که بدون میل و قصد او آغاز می‌شود اما با همراهی عجیب و غیرحضوری خواهرش تبدیل به یک ماجرای ویژه و عجیب می‌شود. یازدهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا با محوریت کتاب «احضاریه» از شهریور تا دی‌ماه سال  ۱۳۹۷ برگزار می‌شود و طی آن این رمان با قیمتی ویژه برای مخاطبان عرضه خواهد شد. شرکت‌کنندگان در این پویش می‌توانند در کنار مطالعه کتاب از امکان بهره‌مندی از ۱۴ جایزه یک میلیون تومانی و یک جایزه ۱۰ میلیون تومانی نیز برخوردار شوند. در ایام برگزاری یازدهمین دوره پویش کتابخوانی روشنا، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور و نیز ارسال عدد ۷۲ به سامانه ۱۰۰۰۳۰۲۲ به تهیه کتاب بپردازند.

تجدید چاپ 3 داستان از نشر اسم
3 عنوان از کتاب‌های داستانی نشر اسم با نام‌های «سرشار زندگی»، «آمریکایی» و «این مرد از همان موقع بوی مرگ می‌داد» پس از پایان تیراژ تجدید چاپ شد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، «این مرد از همان موقع بوی مرگ می‌داد» نوشته محمد حنیف است. روایتی داستانی با قصه‌های تودرتو و دنیاهای موازی که ازدواج پرچالش دختر سرهنگ دربار شاهنشاهی با سرباز گماشته‌اش را به تصویر می‌کشد. اتفاقات زندگی شخصیت داستان، در 2 فضای زمانی حکومت شاه و بعد از انقلاب روی می‌دهد. چاپ دوم این رمان اکنون روانه کتابفروشی‌ها شده است. کتاب دیگر نشر اسم که مدتی کوتاه پس از انتشار، تجدید چاپ شده است رمان «آمریکایی» است. این رمان داستان زندگی مهاجری است که با سختی‌های زیادی بزرگ می‌شود. رمان آمریکایی نوشته «هاوارد فاست» با ترجمه «فریدون مجلسی» در حالی به چاپ دوم رسیده است که مدت‌ها در بازار کتاب‌ها نایاب بود. «سرشار زندگی» سومین کتاب تجدید انتشار شده در نشر اسم روایت زندگی یک انسان معمولی است با رویاها و آرزوهای خاص خودش. در جریان یک زندگی پرفرازونشیب، تقابل تجدد و سنت‌گرایی میان پدر و پسر با چاشنی‌های طنز به تصویر کشیده می‌شود. چاپ سوم این داستان که نوشته «جان فانته» و ترجمه محمدرضا شکاری است، اکنون در دسترس کتاب‌خوانان قرار گرفته است.

اثر جدیدی از مصطفی جمشیدی به بازار آمد
بعد از گذشت سال‌ها 2 رمان در یک مجلد با روی جلدی زیبا و ویراست جدید از سوی انتشارات علمی- فرهنگی به زیور طبع آراسته شد. به گزارش فارس، این رمان که سال‌های پیش کاندیدای دریافت کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز بود این بار با عنوان «بازیافته‌های شهر دلتنگ» در مجلدی شکیل وارد بازار نشر شده است. «بازیافته‌های شهر دلتنگ» از دنیای پس از جنگ در دوران گذشته ایران حکایت دارد و مشخصا شهریور 1320 و قبل از آن را روایت می‌کند. اما رمان «وقت نیایش ماهی‌ها» رویکرد دینی و آخرالزمانی (مهدوی) دارد.


Page Generated in 0/0058 sec