printlogo


کد خبر: 198715تاریخ: 1397/6/25 00:00
چهارگوشه

3 شهید در بیست‌وپنجمین راهپیمایی بازگشت
روز جمعه، راهپیمایی‌ بازگشت، برای بیست‌وپنجمین هفته متوالی در مرز شرقی نوار غزه برگزار شد و تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی برای پراکنده کردن مردم، 3 شهید و بیش از 200 زخمی بر جا گذاشت. سخنگوی حماس در همین راستا اعلام کرد مشارکت گسترده در راهپیمایی‌های بازگشت با اصرار برای ادامه این تظاهرات‌ها تا تحقق اهداف ادامه دارد. راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ در راستای تأکید بر حق بازگشت فلسطینیان، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

حمله موشکی یمنی‌ها به آرامکو
ارتش یمن می‌گوید یک فروند موشک بالستیک به پالایشگاه نفتی آرامکو در جنوب عربستان سعودی شلیک کرده است. طبق این گزارش، موشک شلیک شده از نوع بالستیک بدر یک بوده و به این پالایشگاه در منطقه جیزان واقع در جنوب غرب عربستان سعودی شلیک شده است. ارتش یمن پنجشنبه نیز یک موشک از همین نوع را که بومی این کشور است و در چهارمین سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن رونمایی شده، به پایگاه تازه‌تأسیس نیروهای ارتش عربستان سعودی در منطقه نجران شلیک کرده بود. جمعه همچنین یک فروند بالگرد متعلق به عربستان سعودی در استان المهره واقع در شرق یمن سقوط کرد و 2 خلبان آن کشته شدند.

آزمایش موشک رادارگریز در رزمایش روسیه
ارتش روسیه که در حال برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش خود در ۳۰ سال گذشته است، موشک‌های شبیه‌سازی شده‌ای شلیک کرده که از فناوری رادارگریزی در آنها بهره گرفته شده است. بنا بر این گزارش، یکی از مراحل رزمایش به تمرین مقابله با حمله گسترده دشمن با موشک‌‌های پیشرفته اختصاص داشته که در این مرحله، واحد 76 پدافند روسیه که در منطقه بوریاتیا و سیبری مستقر شده است، توانسته است حمله دشمن فرضی با موشک‌های کروز ارتفاع پایین، موشک‌‌های بالستیک و راکت‌های دارای فناوری رادارگریزی را با موفقیت دفع کند.

چین به کمک ونزوئلا می‌رود
لی ککیانگ، نخست‌وزیر چین حین استقبال از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا که در سفری رسمی به پکن رفته است، گفت: از هر کمکی که از دست‌مان برآید نسبت به ونزوئلا دریغ نمی‌کنیم. وی ادامه داد: چین خواهان تداوم تجارت و معامله با ونزوئلاست. اظهارات نخست‌وزیر چین در حالی مطرح می‌شود که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خصومت علیه کاراکاس را به اوج رسانده تا آنجا که علاوه بر وضع تحریم علیه مقامات ونزوئلا، در مواردی از حمله نظامی و کودتا علیه این کشور نیز دفاع کرده است. این درحالی است که ونزوئلا با شدیدترین بحران مالی تاریخ خود دست‌وپنجه نرم می‌کند.

حکم جلب پسران مبارک صادر شد
دادگاه جنایی قاهره روز گذشته حکم دستگیری «علا» و «جمال»، 2 پسر حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر را به اتهام کلاهبرداری از بورس صادر کرد. حسن هیکل، فرزند مرحوم محمد حسنین هیکل، نویسنده مشهور مصری و 2 نفر دیگر به نام‌های احمد فتحی و یاسر الملوانی از متهمان این پرونده هستند. دادستان کل اسبق مصر، اتهام کلاهبرداری از بورس و کسب غیرقانونی مبلغ مالی به ارزش 2 میلیارد و ۵۱ میلیون و ۲۸ هزار و ۶۴۸ پوند را وارد کرده است. این افراد همچنین با اتهام فروش بانک ملی با هدف کسب سود و مساعدت برخی افراد به منظور دستیابی به سهام این بانک از طریق یکی از شرکت‌ها در قبرس مواجه هستند.

افزایش همکاری نظامی باکو و تل‌آویو
جمهوری آذربایجان از افزایش همکاری‌های نظامی، دفاعی با رژیم صهیونیستی خبر داد. طبق این گزارش، معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه به همین منظور با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در رأس هیاتی برای دیداری رسمی وارد باکو، پایتخت آذربایجان شده، ملاقات کرد. در این نشست طرح‌های همکاری کنونی و آینده در بخش دفاعی بین 2 طرف مورد بحث قرار گرفت. جمهوری آذربایجان از حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در سومین نمایشگاه دفاعی به نام «آدکس 2018» که ماه جاری در باکو برگزار می‌شود، استقبال کرد. جمهوری آذربایجان یکی از خریداران عمده تسلیحاتی نظامی از تل‌آویو است و یک شرکت پهپاد‌سازی اسرائیلی نیز در این کشور کارخانه‌ای را برای تولید مشترک پهپاد با جمهوری آذربایجان تاسیس کرده است.


Page Generated in 0/0059 sec