printlogo


کد خبر: 198968تاریخ: 1397/7/1 00:00
اخبار

رئیس پلیس راهور تهران عنوان کرد
افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک با آغاز مهرماه
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی حجم ترافیک پایتخت همزمان با آغاز مهرماه خبر داد. سردار محمدرضا مهماندار درباره وضعیت ترافیکی ابتدای مهرماه و همچنین نیمه دوم سال به ایسنا اظهار داشت: به طور کلی با توجه به اینکه در تابستان مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند بار ترافیکی مربوط به جابه‌جایی این افراد در سطح معابر وجود ندارد اما از ابتدای مهرماه با توجه به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی حجم ترافیک افزایش می‌یابد. وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال و همزمان با آغاز مهرماه حجم ترافیک حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد در معابر شهر تهران افزایش یابد، گفت: در همین راستا نیز پلیس تمهیداتی را در نظر گرفته و تمام مأموران ما در آماده‌باش هستند. مهماندار با بیان اینکه لازم است شهروندان نیز با پلیس همکاری کنند، گفت: عدم تردد غیرضروری در ساعات پیک ترافیک بویژه در ساعات صبحگاهی و استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس در سطح شهر در کاهش بار ترافیکی موثر است. رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی تهران همچنین خاطرنشان کرد: برای کنترل ترافیک و تسهیل عبور و مرور مردم در ابتدای مهر از ۲۰ هزار مأمور پلیس در تهران استفاده خواهیم کرد.

مدیر واحد حمل‌ونقل پاک شهرداری تشریح کرد
جزئیات جدید استفاده  از دوچرخه‌های اشتراکی
مدیر واحد حمل‌ونقل پاک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهروندان برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی باید 60 درصد ارزش مالی دوچرخه را در حساب خود و در نزد شرکت بیدود بلوکه کنند. یعقوب آزاده‌دل با اشاره به اینکه بهره‌برداری از دوچرخه‌های اشتراکی هنوز عملیاتی نشده است، به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر مشغول برطرف کردن مشکلاتی هستیم که بیشتر آنها مربوط به حوزه قوانین و مقررات است. مدیر واحد حمل‌ونقل پاک، ودیعه‌گذاری شهروندان برای استفاده از این دوچرخه‌ها را چالش دیگر راه‌اندازی این پروژه برشمرد و گفت: بنا به درخواست شرکت بیدود، شهروندان برای استفاده از این دوچرخه‌ها باید 60درصد قیمت یک دوچرخه را در حساب خود بلوکه کنند. وی افزود: اکنون در حال بررسی هستیم که این ودیعه به چه میزان باید باشد. آزاده‌دل در پاسخ به این پرسش که چرا پس از 2 بار رونمایی از این دوچرخه‌ها همچنان شاهد حضور نداشتن آنها در خیابان‌های از پیش اعلام شده هستیم، گفت: هنوز دیر نشده، چرا که این کار باید بدرستی انجام شود و اگر عجله شود  باعث نارضایتی مردم می‌شود.


رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد
جزئیات ثبت‌نام زائران اربعین حسینی
رئیس سازمان حج و زیارت گفت زمان شروع ثبت‌نام زائران اربعین بزودی اعلام می‌شود. تلاش‌مان بر این است که زائران اربعین با کمترین مشکل و با برخورداری از بیمه و خدمات پزشکی به عتبات عالیات سفر کنند. به گزارش میزان، حمید محمدی با اشاره به برنامه‌های سازمان حج و زیارت برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین امسال گفت: سازمان حج برای مراسم اربعین برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده و با مساعدت بانک مرکزی ارز سفر‌های زیارتی از سامانه نیما تامین می‌شود. محمدی با اشاره به ارز مورد نیاز زائران اربعین تصریح کرد: هر زائر ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار هزینه ارزی دارد. برنامه‌ریزی شده این هزینه کاهش پیدا کند اما واقعیت این است که نرخ ارز تاثیرگذار است. محمدی گفت: زمان شروع ثبت‌نام زائران اربعین بزودی اعلام می‌شود. تلاش‌مان بر این است که زائران اربعین با کمترین مشکل و با برخورداری از بیمه و خدمات پزشکی به عتبات عالیات سفر کنند.


Page Generated in 0/0056 sec