printlogo


کد خبر: 198988تاریخ: 1397/7/1 00:00
اخبار

برنج‌های احتکاری توزیع شد
معاون امور بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ششمین جلسه احتکار از توزیع 70 کانتینر برنج هندی کشف‌شده احتکاری خبر داد. به گزارش شاتا، عبدالرضا پیروی‌منش اظهار داشت: توزیع این برنج در سطح استان بزودی انجام خواهد شد. پیروی‌منش در ادامه از برخورد با انبارهای منازل مسکونی خبر داد و گفت: گزارشاتی مبنی بر انتقال موجودی اقلام حساس و ضروری از انبارهای عمومی به انبار منازل مسکونی به سازمان رسیده است که مالکان باید نسبت به ثبت کد شناسه این انبارها اقدام کنند. وی افزود: در صورت عدم ثبت این انبارها و احراز ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی (احتکار)، با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی استان نسبت به اخذ نیابت قضایی اقدام و از منازل مسکونی و متروکه که مشکوک به احتکار کالا هستند، بازرسی خواهد شد.

استعفای معاونان شریعتمداری
7 نفر از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به‌طور دسته‌جمعی استعفا کردند. به گزارش تسنیم، ایشان با ارسال نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر این وزارتخانه استعفای خود را تسلیم کردند. استعفای این افراد در راستای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی است.

رسوب 30 درصد کالاها  در انبارهای گمرک
معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت تلاش جدی  برای سرعت بخشیدن به رویه‌های گمرکی و بهبود جریان ترخیص کالا تاکید کرد و گفت با وجود تصمیمات و راهکارهای ارائه‌شده، هنوز حدود ۳۰ درصد رسوب کالا در انبارهای گمرکی وجود دارد. به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری پس از بازدید از انبارهای گمرک تهران در جلسه بررسی مشکلات واردات و صادرات با بیان این مطلب به بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت دستور داد در سریع‌ترین زمان ممکن موانع پیش روی ترخیص کالا و مقررات زائد را بردارند. وی با بیان این مطلب افزود: در شرایط جدید پیش‌رو نیز دست‌اندرکاران گمرک همراهی مثبت و سازنده‌ای از خود نشان داده‌اند که البته از مدیران واقعی انتظار می‌رود در اینگونه مواقع ریسک‌پذیری داشته باشند و تصمیمات سریع بگیرند. وی تصریح کرد: بخش خصوصی انتظار دارد با توجه به شرایط دشوار پیشروی کشور، موانع فراروی ترخیص کالا برطرف شود. وی با یادآوری فضاسازی‌های منفی علیه بازرگانان و بخش خصوصی کشور اظهار داشت: حساب کسانی که به دنبال سوءاستفاده هستند و به نام بخش خصوصی فعالیت می‌کنند از بخش خصوصی واقعی و سالم جداست و باید با آنها برخورد شود. معاون اول رئیس‌جمهوری یادآور شد: برخی کالاها که برای واردات آنها ثبت سفارش انجام شده هم‌اکنون در انتظار تخصیص ارز از سامانه نیما هستند. وی همچنین با اشاره به توقیف برخی انبارها به دلیل احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تصریح کرد: توقیف این انبارها باعث شده بخش خصوصی نسبت به ترخیص کالاهای وارداتی خود و انتقال این کالاها از گمرک به انبارها احساس نگرانی کند اما باید دقت شود تعرضی نسبت به انبارهایی که کالاهای وارداتی به صورت رسمی در آن قرار داده شده نشود. وی خاطرنشان کرد: پر بودن انبارها معنای بدی ندارد، بلکه به معنای وفور کالا در کشور است و انتظار داریم صداوسیما و رسانه‌ها تلاش کنند بخش خصوصی و وارد‌کنندگان کالا برای انتقال کالا از گمرکات کشور به انبارهای خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

نوسان آرام قیمت سکه و طلا
روز گذشته قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان ثبت شد. به گزارش تسنیم، دیروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 183 هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 110 هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و 110 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 640 هزار تومان فروخته ‌شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز 394 هزار  تومان ارزش‌گذاری شد، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 4/1199 دلار معامله ‌شد. در بازار آزاد قیمت دلار  14 هزار و 350 تومان، قیمت یورو 16 هزار و 921 تومان، قیمت پوند  18  هزار و 822 تومان و قیمت درهم امارات 3921 تومان شد.
 


Page Generated in 0/0053 sec