printlogo


کد خبر: 199023تاریخ: 1397/7/2 00:00
با اعلام رسمی رئیس فدراسیون فوتبال
کی روش ماندنی شد

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران تا پایان جام ملت‌های آسیا در تیم‌ملی ماندنی شد. قرارداد کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم‌ملی فوتبال ایران تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تمدید شد. در حالی که پیش از این بحث‌های متناقضی درباره ادامه همکاری کی‌روش و تیم‌ملی ایران مطرح شده بود، سرانجام قرارداد این سرمربی تا پایان جام ملت‌های آسیا به صورت رسمی تمدید شد. این قرارداد را کارلوس کی‌روش هم امضا کرده است. مهدی تاج  روز گذشته به صورت رسمی از تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم‌ملی فوتبال ایران تا پایان جام ملت‌های آسیا خبر داد اما سرمربی پرتغالی تیم‌ملی 4 شرط اصلی را برای تمدید قرارداد به فدراسیون ارائه کرده است. کی‌روش در مذاکرات با فدراسیون این 4 شرط را به تاج ارائه کرد:
١- استراتژی حمایت همه‌جانبه از تیم‌ملی و پشتیبانی فدراسیون از تیم‌ملی
٢- تلاش فدراسیون برای برگزاری دیدارهای دوستانه و فراهم شدن امکانات بر حسب رقیبان
٣- فدراسیون تعهد کند که حقوق بازیکنان و مربیان را حداکثر بعد از 8 روز از تاریخ اعلام‌شده پرداخت کند.
٤- فدراسیون تعهد داده بدون هیچ مشکلی مساله بازیکنان سرباز تیم‌ملی حل شود.
این 4 شرط مهم‌ترین خواسته های کی‌روش بوده ضمن آنکه سرمربی تیم ملی شرط پنجمی هم داشته که این موضوع توسط رئیس فدراسیون فوتبال اعلام نشد.
چالش فدراسیون فوتبال برای انجام بازی دوستانه
فدراسیون فوتبال برای اینکه 2 بازی دوستانه برای تیم‌ملی در روزهای ۲۰ و ۲۴ مهر تدارک ببیند با ۴۰ کشور به صورت جداگانه مذاکره کرده است. مذاکرات تا به این جای کار بدین گونه پیش رفته که بولیوی قبول کرده ۲۴ مهر در استادیوم آزادی رودرروی شاگردان کارلوس کی‌روش قرار بگیرد. البته باید در روزهای آتی ارز لازم برای تهیه بلیت سفر تیم‌ملی این کشور به تهران و همچنین برگشت به بولیوی فراهم شود. همچنین هزینه اسکان این تیم در تهران بر عهده فدراسیون فوتبال است و از قرار معلوم هزینه‌ای هم بابت قبول این بازی باید به حساب فدراسیون فوتبال بولیوی واریز شود که درباره مبلغ دقیق خبری منتشر نشده است. تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای تدارک بازی در تاریخ ۲۰ مهر فعلا جواب نداده است. خیلی از فدراسیون‌ها جواب نامه فدراسیون فوتبال را بی‌پاسخ گذاشته‌اند و این بی‌ارتباط با فضای سیاسی نیست؛ فضایی که در آن آمریکا می‌کوشد راه‌های ارتباطی بین ایران و کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه را از بین ببرد و ایران را در جهان منزوی کند، نکته‌ای که در مصاحبه‌های کارلوس کی‌روش هم به آن
بر می‌خوریم. فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر در حالی در تدارک بازی دوستانه برای تیم‌ملی خیلی موفق عمل نکرده که فیفا به دوری فوتبال از سیاست تاکید می‌کند. در نهایت و در صورتی که فدراسیون فوتبال موفق نشود ۲۰ مهرماه برای تیم‌ملی بازی دوستانه تدارک ببیند، تیم‌ملی یک فیفا دی دیگر را از دست خواهد داد. هر چند در شهریورماه هم تیم‌ملی فقط یک بازی دوستانه انجام داد.
بازی با برزیل در دوحه!
تیم‌ملی در روزهای پایانی سال سورپرایز ویژه‌ای برای هواداران خود دارد. دیدار با تیم‌ملی برزیل قطعا مهیج‌ترین اتفاقی است که می‌تواند سال را برای هواداران تیم‌ملی به پایان برساند. به احتمال فراوان حضور در یک تورنمنت هیجان‌انگیز از سوی تیم‌ملی ایران و دیدار برابر تیمی مانند تیم‌ملی برزیل، می‌تواند پایان خوبی بر سال 97 باشد؛ سالی که ملی‌پوشان فوتبال ایران در آن با تیم‌هایی همچون اسپانیا و پرتغال روبه‌رو شدند و 2 تورنمنت مهم همچون جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا را پشت سر گذاشتند. در روزهای پایانی اسفندماه تورنمنتی 4 جانبه به میزبانی قطری‌ها برگزار خواهد شد که مسؤولان فوتبال این کشور از تیم‌ملی ایران نیز به عنوان یکی از 4 تیم حاضر در این بازی‌ها دعوت به عمل آوردند. هیجان‌انگیزترین نکته برگزاری این تورنمنت، حضور تیم‌ملی برزیل به عنوان یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در آن است و این بدان معناست در صورتی که تیم‌ملی ایران تصمیم به حضور در آن مسابقات داشته باشد، می‌تواند برای دومین بار در 10 سال اخیر برابر قدرت بزرگ فوتبال دنیا به میدان برود. البته بیان این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که تاکنون مشخص نشده تیم‌ملی ایران در این تورنمنت حضور خواهد داشت یا خیر، هرچند به نظر می‌رسد در صورت رسمی شدن بازی‌ها و ارسال دعوت نامه رسمی، مسؤولان فدراسیون فوتبال ایران مخالفتی با حضور تیم‌ملی در این دیدارها نداشته باشند. این دعوت در راستای ارتباط دوستانه و خوب فدراسیون‌های فوتبال ایران و قطر است و به همین دلیل به احتمال فراوان ملی‌پوشان کشورمان در روزهای منتهی به جام ملت‌های آسیا اردویی چند روزه را در کشور قطر و کمپ اسبایر برگزار خواهند کرد. به غیر 3 تیم‌ملی برزیل، ایران و قطر، هنوز نامی از تیم چهارم حاضر در این بازی‌ها به میان نیامده و مشخص نیست چه تیمی به عنوان ضلع چهارم در این تورنمنت حضور خواهد یافت؛ ابهامی که در روزهای پیش رو با انتخاب و تصمیم قطری‌ها برطرف خواهد شد. در صورت محقق شدن این تورنمنت و بازی تیم‌ملی ایران برابر برزیل، برای دومین بار در 10 سال اخیر با قدرت بزرگ فوتبال دنیا روبه‌رو خواهیم شد. نخستین بار سال 1389 در دوران سرمربیگری قطبی بازی را با 3 گل به حریف واگذار کردیم؛ دیداری که کریم باقری نیز در آن به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.


Page Generated in 0/0061 sec