printlogo


کد خبر: 199058تاریخ: 1397/7/2 00:00
گزارشی درباره تاریخچه گروهک تروریستی‌ الاحوازیه
از صدام تا سعودی

پویان شریعت: در سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، رژه نیروهای مسلح در اهواز هدف حمله تروریستی گروهک تروریستی موسوم به «الاحوازیه» قرار گرفت. در این حمله تروریستی تعدادی از هموطنان‌مان به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند اما نخستین سوالی که در ذهن نگران مخاطبان خبر ایجاد شد، این بود که تروریست‌ها چه کسانی بودند و به چه قصدی و از چه طریقی دست به این اقدام غیرانسانی و جنایتکارانه زدند.
نگاهی به سابقه و عملکرد این گروه تروریستی نشان می‌دهد آنها نیز مانند دیگر تروریست‌های مشهور منطقه نظیر داعش، منافقین و... از آبشخور قدرت‌های استکباری تغذیه می‌شوند و مأموریت اصلی همه آنها ناامنی منطقه و ایجاد اختلافات قومی و مذهبی برای جلوگیری از اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان است.
از انگلیس به حزب بعث و از صدام به آل‌سعود
الاحوازیه گروهی تجزیه‌طلب است که از زمان پیدایش از سوی انگلیس، حزب بعث در عراق (در دوران دیکتاتوری صدام) و هم‌اکنون عربستان سعودی حمایت شده و مطابق منویات کشورهای تأمین‌کننده خود فعالیت می‌کند. تشکیلات الاحوازیه مانند دیگر گروه‌های تروریستی که در ایجاد پایگاه مردمی ناموفق بوده‌اند، به دنبال جلب حمایت کشورهای بیگانه رفته و بر اساس مأموریت‌‌های محوله از سوی دشمنان ملت ایران به فعالیت‌های تروریستی و خلق جنایت‌های دهشتناک می‌پردازد. این گروه جدایی‌طلب از دیرباز با هدایت سرویس جاسوسی انگلیس مأموریت داشت خوزستان ایران را به عنوان منطقه‌ای نفت‌خیز و غنی، ناامن کند. این گروه که مقر اصلی‌اش در انگلستان و شهر لندن است، با سناریوی انگلیسی تلاش می‌کند بخش‌هایی از خوزستان را تجزیه کند و در همین رابطه، اعضای آن تحرکاتی با مشی مسلحانه را در جنوب ایران آغاز کردند.
این تروریست‌های مدعی قوم عرب در دوره‌ای نیز مانند منافقین در دامان صدام قرار گرفتند. گروهک موسوم به «خلق عرب» قبل و بعد از حمله ارتش بعث به ایران به عنوان ستون پنجم صدام در خوزستان عمل کرد و با وطن‌فروشی خائنانه به ارتش بعث کمک کرد دست به کشتار ایرانیان عرب‌زبان و مقاومت‌کننده در برابر تجاوز صدام بزند.
اکنون نیز عوامل این گروه تروریستی گوش به فرمان عربستان سعودی در جهت تامین منافع آل‌سعود حرکت می‌کنند. این در حالی است که ریاض با حمایت‌های گسترده از این گروه تروریستی و بهره گرفتن از ظرفیت عناصر تجزیه‌طلب الاحوازیه در شبکه‌ها و رسانه‌‌های وابسته به خود سعی در انجام تبلیغات به‌نفع تروریست‌ها و موجه جلوه دادن فعالیت‌‌های تروریستی‌شان در عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران دارد. در شرایطی که خلق و توزیع بحران در داخل ایران اسم رمز عملیات کنونی مثلث
عبری- عربی- غربی در برابر ملت ایران است، حمایت همه‌جانبه ریاض از تروریست‌‌های الاحوازیه نشان از رابطه و پیوند نزدیک و معنا‌دار میان تروریست‌های  جدایی‌طلب این گروه با رژیم سعودی دارد.
نکته قابل توجه درباره این گروه تروریستی سابقه و کارنامه اقدامات این گروه در جغرافیای خوزستان است. این گروه تروریستی در طول 4 دهه بعد از پیروزی انقلاب تعداد قابل توجهی عملیات تروریستی را در استان خوزستان طراحی و اجرا کرده است. گزارش‌‌های منتشر شده از اقدامات الاحوازیه بیانگر این موضوع است که این گروه همواره سعی در هدف قرار دادن غیرنظامیان و مردم بیگناه داشته است؛ موضوعی که در رژه اهواز هم نمایان بود و بخوبی ماهیت این گروه تروریستی و اهداف ابلاغی ریاض را نشان می‌دهد.
نکته دوم اینکه تقریباً اکثر قربانیان اقدامات تروریستی این گروه را همو‌طنان عرب‌زبان‌مان در جنوب کشور تشکیل می‌دهند؛ به عبارت دیگر مدعیان خلق عرب، در واقع قاتلان اصلی و شناخته شده این قوم ایرانی هستند.
بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان مسکن و شهرسازی استان، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره 179 نفت، لوله‌های انتقال نفت در تاریخ 10 شهریور 1384 و 7 آبان 1384، اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، بانک سامان منطقه کیان‌پارس، شرکت نیشکر و صنایع جانبی مرکز استان، فرمانداری آبادان و دزفول، نمونه‌‌هایی از اقدامات تروریستی این گروهک به‌شمار می‌رود که تقریباً در همه آنها تعدادی از مردم بی‌گناه و صرفاً رهگذر هدف قرار گرفته و کشته یا مجروح شدند.
ادعاهای تجزیه‌طلبی این گروه با تمسک برمحور قوم‌گرایی عربی نیز در شرایطی مطرح می‌شود که اساساً سابقه رشادت‌های ایرانیان عرب‌زبان در جنوب کشور طی 8 سال دفاع‌مقدس نشان می‌دهد مردمان غیور این سامان هیچ‌گاه خود را جدا از مام وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندانسته و تا پای جان برای حفظ تمامیت ارضی آن جنگیده‌‌اند.
اقدام کور تروریستی
کارنامه قریب به اتفاق گروه‌های تروریستی که علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنند نشان می‌دهد همگی آنها به‌رغم ادعاهای واهی‌ای که درباره حمایت از مردم ایران مطرح می‌کنند، همواره در همه اقدامات تروریستی خود ملت شریف ایران را با هدف جدا کردن آنها از صفوف حامیان نظام مورد هدف قرار داده‌‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. بر اساس شواهد، حوادث و رخدادهای تروریستی به ثبت رسیده بعد از انقلاب به روشنی می‌توان به این نتیجه رسید که اولویت تروریست‌ها پیوسته بالا بردن آمار و میزان کشته‌ها و از بین بردن اموال مردمی بوده و بر همین اساس سمت ‌و سوی لوله سلاح‌های آنها به طرف تجمعات مردمی نشانه رفته است‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
اقدام تروریستی انجام‌شده در حاشیه رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع‌مقدس در اهواز نیز فرق چندانی با دیگر اقدامات تروریستی این گروهک نداشته است. در این اقدام 4 عامل تروریستی به همراه شهروندان حاضر در حاشیه مراسم رژه خود را به این مراسم رسانده و با استفاده از سلاح‌هایی که پیش از آن در بوستان نزدیک محل اجرای رژه پنهان کرده بودند، به سمت مردم عادی و بیگناه آتش گشودند که در این جنایت 25 نفر به شهادت رسیدند و 60 نفر نیز زخمی شدند. در میان شهدا و مجروحان این حمله تروریستی کودکان و زنان نیز حضور دارند.


Page Generated in 0/0058 sec