printlogo


کد خبر: 199092تاریخ: 1397/7/3 00:00
احضار سفرای اروپایی کافی نیست

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با«وطن‌امروز»،  درباره حمله تروریستی اخیر در اهواز توسط گروه تروریستی الاحوازیه گفت مقر رسمی تروریست‌هایی که در اهواز عملیات انجام دادند در 3 کشور اروپایی هلند، انگلیس و دانمارک است.
سلیمی گفت: واقعا عجیب است کشورهایی که ادعا دارند در مبارزه با تروریست پیشرو هستند به محل پرورش تروریست‌ها تبدیل شده‌اند و همین موضوع نشان می‌دهد اروپایی‌ها در ادعاهای‌ خود چقدر دروغگو و غیرقابل اعتماد هستند.
نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: موضوع مهم دیگر حمایت آشکار و علنی برخی کشورهای منطقه از این تروریست‌ها و از آن طرف سرسپردگی برخی تروریست‌ها به آنهاست.  نماینده مردم محلات افزود: این موضوع نشان می‌دهد این کشورها در ایجاد شبکه‌های تروریسم نقش فعالی دارند و موضوع صرفا حمایت نیست، بلکه این ارتباط به صورت مستقیم است و باید نسبت به رفتار‌های خودشان در این زمینه پاسخگو باشند.
سلیمی به حمایت رسانه‌های خارجی از این تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: مصاحبه برخی شبکه‌های خارجی با مسؤولان ارشد این تروریست‌ها نیز از دیگر موضوعات قابل تامل است. این شبکه‌ها حتی حاضر نشدند عبارت تروریستی را به کار ببرند و از عناوینی چون حمله مسلحانه استفاده کردند.
وی افزود: این رفتار دوگانه رسانه‌های خارجی کاملا مشخص است، به گونه‌ای که اگر این اتفاق برای خودشان بیفتد از عنوان تروریستی استفاده می‌کنند.
نماینده مردم محلات با اشاره به جنایت غیرانسانی تروریست‌ها در حمله به مردم خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است کشتن زنان و بچه‌های بی‌پناه و سرباز و نیروی نظامی که در حال رژه رفتن است، از نظر نظامی هیچ ارزش و دستاوردی محسوب نمی‌شود اما نشان‌دهنده عمق قساوت قلب این گروه‌های تروریستی است.
سلیمی همچنین درباره رفتار 2 کشور هلند و فرانسه در قبال ایران و حمایت از تروریست‌ها و عملکرد دستگاه سیاست خارجی در قبال این 2 کشور اروپایی گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی باید بر اساس 3 اصل، عزت، حکمت و مصلحت باشد و این طبیعی است که وقتی اروپایی‌ها در قبال ایران اینگونه عمل کرده و به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شده‌اند، حتما وزارت امور خارجه باید جواب مناسب، هموزن و عملی به آنها بدهد.
وی ادامه داد: فرانسه عملا به پایگاه تروریست‌ها تبدیل شده و در آنجا همایش برگزار می‌کنند؛ اینکه صرفا کاردار را احضار کنیم و تذکر بدهیم هموزن اقدامات اروپایی‌ها نیست و باید پاسخ وزارت امور خارجه به اروپایی‌ها جدی‌تر باشد. نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تداوم اقدامات تروریستی گروه‌های تحت حمایت اروپا را تا چه میزان متاثر از انفعال سیاست خارجی در قبال اروپا می‌دانید؟ گفت: وزارت امور خارجه باید به صورت فعال‌تری در این زمینه برخورد کند.


Page Generated in 0/0055 sec