printlogo


کد خبر: 199114تاریخ: 1397/7/4 00:00
اخبار

نیمی از مراکز اسقاط خودرو تعطیل شد
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروی کشور گفت به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها نامه دادیم که از 215 مرکز اسقاط خودرو نیمی از آنها به طور کامل تعطیل شده‌اند و اگر تغییری در روند موجود به وجود نیاید بقیه هم تا پایان سال تعطیل خواهند شد. حسین گودرزی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت اسقاط خودروهای از رده خارج شده در کشور گفت: فعالیت این مراکز در سراسر کشور به حداقل رسیده است و آن مراکزی که هنوز در حال کار هستند، تنها با 5 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند. وی گفت: این در حالی ‌است که همین 5 درصد نیز به فروش نمی‌رسد و الان 50 هزار خودروی اسقاط شده انباشت شده است. گودرزی یادآور شد: تا پیش از این نیز فقط وارد‌کنندگان ملزم به خریداری گواهی اسقاط بودند و خودروسازان داخلی به‌رغم تصریح قانون مصوب سال 86 که ملزم به اسقاط 30 درصد خودروهای فرسوده در برابر میزان تولیدات خود بودند این کار را انجام نمی‌دهند. وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر خودروسازان داخلی سالانه 5/1 میلیون خودرو تولید کردند اما به ازای آنها حتی یک خودروی فرسوده را از مدار خارج نکردند که این چیزی جز افزایش ترافیک و آلودگی هوا برای مردم ندارد.


هفته آینده وزرای پیشنهادی اقتصاد و تعاون به مجلس معرفی می‌شوند
سخنگوی هیات رئیسه مجلس از معرفی 2 وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی در هفته آینده به مجلس خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به استیضاح 2 وزیر در ماه‌های اخیر در مجلس گفت: رئیس‌جمهور پس از بازگشت از سفر نیویورک در هفته آینده 2 وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را به مجلس معرفی می‌کند.


تجارت طلا در کشور به صفر رسیده است
عضو اتحادیه طلاوجواهر تهران گفت روزگار خوبی نداریم و بسیاری از فروشندگان ما در بازار یک گرم طلا تجارت نمی‌کنند و 80 درصد این شرایط محصول اقدامات و تصمیمات ما است. عبادالله محمدولی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره دلایل افزایش قیمت سکه و طلا در بازار ایران گفت: ابتدا باید به قیمت جهانی توجه داشته باشیم و اینکه در شرایط کنونی قیمت طلا در بازارهای جهانی متوقف شده و تغییری در آن نمی‌بینیم به خاطر فشار دلار بر طلا است. وی افزود: چون احتمالا این نرخ در ماه‌های آینده افزایش خواهد داشت، این باعث شده قیمت دلار نسبت به طلا روند افزایشی داشته باشد، البته شاهد مقاومت طلا نیز هستیم. از همین رو پیش‌بینی می‌شود اونس جهانی از چند ماه آینده افزایش یابد. محمدولی با اشاره به موضوع سکه ثامن گفت: این باید تجربه‌ای باشد تا برای فعالیت در این حوزه الزامات و تضامین لازم رعایت و مراحل قانونی طی شود تا اینگونه شاهد متضرر شدن نزدیک به 15 هزار میلیارد تومانی افرادی نباشیم.


پرش شاخص بورس  به کانال ۱۷۴ هزار واحد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه ۵۹۹۳ واحد رشد کرد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد 4 میلیارد و 944 میلیون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزش یکهزار و 731 میلیارد تومان در 273 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 5993 واحدی در ارتفاع 174 هزار و 618 واحد قرار گرفت. دیروز شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 1751واحد، کل (هم‌وزن) 1070 واحد، قیمت (هموزن) 756 واحد، آزاد شناور 6547 واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به‌ترتیب 4479 و 11627 واحد رشد کردند. بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 104 میلیون ورقه به‌ارزش 689 میلیارد تومان در 119 هزار نوبت، آیفکس 63 واحد رشد کرد و در ارتفاع 2012 واحد قرار گرفت.
 


Page Generated in 0/0061 sec