printlogo


کد خبر: 199123تاریخ: 1397/7/4 00:00
نبض جامعه

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد
انتظار 3/5 میلیون نفر برای دریافت کارت ملی
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: 3 میلیون و 500 هزار نفر در نوبت دریافت کارت هوشمند ملی داریم و انتظار می‌رود 13 تا 15 میلیون نفر تا پایان سال برای ثبت‌نام اقدام کنند. سیف‌الله ابوترابی به فارس گفت: 45 میلیون و 500 هزار نفر مرحله پیش‌ثبت‌نام و تکمیل ثبت‌نام را انجام داده‌اند، 42 میلیون کارت صادر شده و برخی از آنها در مراحل صدور است. ابوترابی گفت: 3 میلیون و 500 هزار نفر هم در نوبت داریم و انتظار می‌رود 13 تا 15 میلیون نفر تا پایان سال برای ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند. وی درباره مفقود شدن کارت هوشمند ملی و نحوه صدور آن گفت: چنانچه کارت هوشمند ملی مفقود شود، متقاضیان باید به دفاتر ثبت احوال در سراسر کشور مراجعه کنند. ابوترابی ادامه داد: دفاتر پست و پیشخوان کارت ملی هوشمند المثنی صادر نمی‌کنند و افراد باید به دفتر ثبت احوال مراجعه و اعلام مفقودی کنند. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در صورت مفقود شدن کارت ملی هوشمند، فرد باید مجدد ثبت‌نام انجام دهدکه البته دیگر نیازی به پیش‌ثبت‌نام نیست.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد
ارسال دارو و اتوبوس آمبولانس ویژه اربعین به عراق
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده جهت ارائه خدمت به زائران اربعین گفت: تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس جهت این ایام به عراق ارسال می‌شود. سیدعلی مرعشی در ارتباط با تمهیدات هلال‌احمر جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به فارس اظهار داشت: برای این موضوع  2 نوع ماموریت در داخل و خارج از کشور برای هلال احمر برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در داخل کشور و تا رسیدن به مرزهای زمینی سازمان امداد و نجات اقدامات لازم را برای کمک به زائران انجام می‌دهد. وی افزود: بخش دوم ماموریت هلال‌احمر مربوط به خارج از مرزها بوده که شامل ارائه خدمات درمانی به زائران در کربلای معلا و نجف  است و مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اقداماتی انجام می‌دهد. مرعشی گفت:‌ هماهنگی‌های لازم با مسؤول پزشکی سازمان حج و زیارت و امداد و نجات انجام شده و قرار است امکاناتی همچون دارو، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای اربعین به عراق ارسال شود که مکان و زمان استقرار آنها در جلساتی مشخص شده است.

معاون آموزش‌وپرورش مطرح کرد
تکالیف مهارت‌محور  به جای «مشق شب»
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش ‌و پرورش جزئیات طرح تکالیف مهارت محور را تشریح کرد و گفت: در هر استان مناطقی مشخص شده که مدارس آن دارای کلاس‌های با تراکم ۱۶ تا ۲۵ نفر باشند، این مدارس طبق بسته‌های پیشنهادی آماده شده، تکالیف مهارت‌محور را جایگزین «مشق» و «تکلیف شب» می‌کنند. رضوان حکیم‌زاده با بیان اینکه ما در دوره ابتدایی تصمیم گرفتیم برای تغییر فضای کلاس از حافظه‌پروری به سمت مهارت‌محوری در کلاس‌هایی که امکانش وجود دارد تکالیف مهارت‌محور را جایگزین مشق شب کنیم به ایسنا گفت: قرار است در مرحله اول در مدارسی که تراکم بین ۱۶ تا ۲۵ نفر دارند به جای آنکه در منزل رونویسی انجام دهند و تکرار و تمرین کنند، این کار را در مدرسه انجام دهند و در خارج از مدرسه فعالیت عملی که برای زندگی‌شان ضروری است، انجام بدهند. حکیم‌زاده به بیان مصادیق دقیق‌تری از تکالیف مهارت‌محور پرداخت و گفت: در بسته‌هایی که آماده کرده‌ایم برای مثال برای آنکه دانش‌آموزان حفاظت از محیط‌زیست را یاد بگیرند، تاکید داریم ابتدا مشاهده‌گر خوبی باشند و خوب دقت کنند که چه چیزهایی محیط‌زیست را آلوده می‌کند. یا برای تمرین مسؤولیت‌پذیری از آنها می‌خواهیم مرتب کردن فضای منزل  و اتاق خودشان را انجام دهند یا برای مهارت بهداشت، تمرین عملی مسواک زدن را داشته باشند. برای تثبیت مهارت ریاضی هم آنها می‌توانند با خانواده به خرید بروند و حساب و کتاب خرید را انجام دهند و مدیریت منابع را هم فرا بگیرند.


Page Generated in 0/0079 sec