printlogo


کد خبر: 199155تاریخ: 1397/7/4 00:00
چهارگوشه

نمایندگان کشورها به سخنان ترامپ در سازمان ملل خندیدند
 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با خنده حضار روبه‌رو شد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که برای ایراد سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافته بود، در همان ابتدای سخنرانی خود با ارائه کارنامه‌ای از عملکرد اقتصادی  خود مدعی شد دولت او طی کمتر از 2 سال گذشته بیش از هر دولت دیگری در آمریکا دستاورد موفقیت‌آمیز در حوزه اقتصادی داشته است. این سخنان ترامپ در همان ابتدای سخنرانی او با واکنش تمسخرآمیز و خنده نمایندگان کشورها و دیپلمات‌های حاضر در مجمع عمومی روبه‌رو شد و ترامپ نیز با قطع چند ثانیه‌ای سخنان خود به حاضران اعلام کرد که «اشکالی ندارد؛ انتظار چنین واکنشی را نداشتم». ترامپ در ادامه سخنان خود علاوه بر مسائل اقتصادی آمریکا به دیگر موضوعات بین‌المللی از جمله مذاکرات کره‌شمالی، تحولات خاورمیانه و موضوع صلح فلسطین نیز اشاره کرد.

لندن بیش از 3 هزار نیروی متخصص دارد
تحصیلکردگان در انگلیس بی‌کارند. آمارها نشان می‌دهد تنها در لندن بیش از 3 هزار متقاضی کار تخصصی وجود دارد که هیچ شانسی برای راهیابی به شرکت‌های کوچک یا حتی تجارت‌های متوسط ندارند. این در حالی است که خروج این کشور از اتحادیه اروپایی وضعیت اشتغال در انگلیس را به طور جدی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. انگلیسی‌ها در نسل‌های جدید می‌گویند حاضرند در همه‌پرسی دیگری که علیه رای سابق مردم انگلیس است شرکت کنند و در جمع اعضای اتحادیه اروپایی باقی بمانند.

صد‌ها دانشجوی دانشگاه یل آمریکا علیه ترامپ تظاهرات کردند
دانشجویان دانشگاه یل در آمریکا در راهروهای این دانشگاه تجمع کرده و به کلاس‌های خود نرفتند. آنها می‌گوید حامی تحقیقات گسترده از کاوانا، نامزد پیشنهادی ترامپ برای دادگاه عالی آمریکا هستند که دومین اتهام تجاوز جنسی را در مقابل خود می‌بیند. کاوانا دومین نامزدی ا‌ست که ترامپ برای دیوان عالی معرفی می‌کند. انتخاب او می‌تواند بیش از گذشته بر وزن محافظه‌کاران در این نهاد مرجع قضایی بیفزاید. کرسی قضاوت در دیوان عالی مادام‌العمر است. در همین حال کمیته قضایی سنا باید به نامزد معرفی‌شده از سوی دونالد ترامپ برای دیوان عالی رای بدهد.

دوم اکتبر؛ موعد نهایی انتخاب رئیس‌جمهور عراق
محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در نشست دیروز تأکید کرد دوم اکتبر موعد نهایی انتخاب رئیس‌جمهور است. این در حالی‌ است که قرار بود انتخاب رئیس‌جمهور جدید عراق در جلسه دیروز پارلمان انجام شود ولی به سبب بروز اختلاف میان 2 حزب عمده اقلیم کردستان عراق، «اتحاد میهنی» و حزب «دموکرات کردستان»، این موضوع به تاخیر افتاده است.

سرکوب خونین  راهپیمایی دریایی غزه
در جریان سرکوب نهمین راهپیمایی دریایی در شمال غزه و تظاهرکنندگان در حمایت از آن، یک شهروند فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر به ضرب گلوله جنگی مجروح یا در اثر استنشاق گازهای سمی مسموم شدند. ارتش رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه به سوی فلسطینیان شرکت‌کننده در راهپیمایی دریایی در غزه آتش گشود که در پی این تجاوز ده‌ها فلسطینی و یکی از خبرنگاران عکاس خبرگزاری آناتولی ترکیه زخمی شدند و دوربین این خبرنگار نیز خسارت دید. این راهپیمایی از بندر غزه به سمت مرزهای شمالی غزه آغاز شد و به موازات آن ده‌ها فلسطینی به نشانه حمایت از آنان در این منطقه تظاهرات کردند که نظامیان ارتش صهیونیستی به سوی شرکت‌کنندگان گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور آتش گشودند.


 


Page Generated in 0/0047 sec