printlogo


کد خبر: 199167تاریخ: 1397/7/4 00:00
اخبار

بیانیه سپاه در پی فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس
اقتدار نیروهای مسلح وحشت عمیقی در دل دشمنان ایجاد کرده است
همزمان با فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش سپاه‌نیوز، در بخشی از این بیانیه آمده است: با گذشت 3 دهه از جنگ تحمیلی و همه‌جانبه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران که با شکست توطئه بزرگ جبهه متحد دشمنان اسلام و میهن اسلامی همراه بود، پرچم مقاومت و ایستادگی این سرزمین همچنان برافراشته و از یک سو معاندین و بدخواهان جمهوری اسلامی را مغموم و عصبانی [کرده] و از سوی دیگر خرسندی علاقه‌مندان و ارادتمندان به ایران اسلامی و انقلابی را برانگیخته است. این بیانیه اقتدار دفاعی و قدرت منحصر به فرد بازدارندگی امروز جمهوری اسلامی ایران را محصول مقاومت و درس‌آموزی از 8 سال دفاع‌مقدس توصیف و تصریح کرده است: در شرایطی که توطئه‌ها و تهدیدهای جبهه دشمن فراتر از دوران جنگ تحمیلی، میهن اسلامی را هدف قرار داده و امروز اردوگاه شیطانی دشمنان با محوریت آمریکا و نمایش رئیس‌جمهور پلید و ماجراجوی آن تمرکز بر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه را برای عدول نظام و ملت ایران از آرمان‌های انقلاب و منافع ملی خود در دستور کار قرار داده است و هر از گاهی گزینه نظامی را چاشنی نمایش دشمنی خود می‌کند، این اقتدار دفاعی و صلابت نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب اسلامی است که با نفوذ هراس و وحشت به عمق ذهن و دل آنان، مانع عملیاتی شدن تهدیدهای سخت و وارد شدن به میدان کارزار با ایران عزیز شده است.

امکان ندارد آمریکا بتواند فروش نفت ایران را به صفر برساند
علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس گفت: دفاع‌مقدس یکی از افتخارات تاریخ ایران و اسلام است. هر چند ما در جنگ خسارت‌های فراوانی دیدیم اما دفاع‌مقدس یکی از افتخارآمیزترین نبردهای دفاعی ایران در برابر تجاوز بیگانه بود و این هم به برکت جمهوری اسلامی و اعتقاد مردم به نظام جمهوری اسلامی بود. بر ما است همه ساله این افتخار بزرگ را گرامی بداریم. به گزارش تسنیم، وی با اشاره  به حوادث تروریستی اهواز خاطرنشان کرد: به مردم شریف خوزستان و اهواز تسلیت می‌گویم. صرف نظر از اینکه ما مسلمان هستیم همه انسانیم. کسانی که این کار را کردند مانند معارضان امام حسین(ع) در کربلا هستند. کسی که کودک 4 ساله و مردم بی‌دفاع را می‌کشد، حتما انسان نیست. اقداماتی که اینها انجام می‌دهند از سر عجز است و نتیجه عکس هم می‌دهد.  امارات و عربستان با نوکری آمریکا و با طراحی رژیم صهیونیستی به دنبال شکست‌هایی که در عراق، سوریه و یمن خوردند، خواستند از جایی که پایگاه اسلام و اهل‌بیت است، انتقام بگیرند. جمهوری اسلامی آنقدر قدرتمند است که ریشه اینها را می‌سوزاند. مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری درباره پیشنهاد دیدار ترامپ با  رئیس‌جمهور ایران‌ گفت: این خواب آشفته ترامپ و‌ پمپئو قطعا تعبیر نخواهد شد. ولایتی درباره تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا هم گفت: امکان ندارد آمریکا بتواند فروش نفت ایران را به صفر برساند و ما در برابر فشار آمریکا تسلیم نخواهیم شد. بر اساس دیپلماسی نگاه به شرق می‌توانیم اقتصاد خودمان را سامان دهیم. وی با اشاره به مواضع اروپا در برجام‌ گفت: اروپا تاکنون در سخن نکته منفی نگفته اما انتظار ما از آنها عمل است. دنیای آینده قطعا تک‌قطبی نیست و قدرت‌هایی مانند چین، روسیه و‌ جبهه مقاومت به پرچمداری ایران در آینده جزو‌ قدرت‌های جهانی هستند.

دیپلمات روس: نجات برجام بدون آمریکا دشوار است
 «ولادیمیر ارماکوف» مدیر بخش عدم گسترش و کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد نجات دادن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، بدون مشارکت آمریکا هرچند کار دشواری است ولی باز هم ممکن خواهد بود. به گزارش تسنیم، دیپلمات روس دیروز در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: «ما در حال حاضر تمام تلاش‌های ممکن را در نظر گرفته‌ایم تا این توافقنامه بین‌المللی بدون مشارکت ایالات متحده هم به موجودیت خود ادامه دهد، هرچند این کار ساده‌ای نخواهد بود و بسیار دشوار است ولی مسلماً با مشارکت همه طرفین ممکن است».


Page Generated in 0/0085 sec