printlogo


کد خبر: 199168تاریخ: 1397/7/4 00:00
اخبار

فرمانده ارتش تداعی‌کننده شهید صیادشیرازی است
حمیدرضا مقدم‌فر، رئیس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس که با عنوان «دفاع همچنان باقی است» در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: متاسفانه با مجوز رسمی کتابی در این کشور نوشته شده است که دفاع‌مقدس در آن تحریف می‌شود. لذا باید با بازخوانی دفاع‌مقدس مانع این تحریف‌ها شویم. به گزارش فارس، وی افزود: باید چگونگی بهره‌برداری از الگوهای دفاع‌مقدس و مدیریت آن و سبک‌های زندگی و رفتارهای آن دوران را به نسل امروز ارائه دهیم. مقدم‌فر همچنین گفت: دفاع‌مقدس سرمایه‌ عظیمی برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران انقلاب اسلامی گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران انقلابی است. در رأس این ارتش فرماندهی با مواضع و مدیریت جهادی و انقلابی و منشی خاص وجود دارد که تداعی‌کننده شهید صیادشیرازی است. وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: ‌امروز ارتش جمهوری اسلامی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین برای انقلاب اسلامی جانفشانی می‌کند لذا ارتشی بودن در شرایط فعلی مایه مباهات و افتخار است.

دستگیری ۲۲ نفر از عوامل پشتیبانی‌کننده تروریست‌های اهواز
 وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی اقدامات انجام‌شده در آغازین دقایق حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، هویت تیم ۵ نفره تروریستی وابسته به گروه‌‌های تجزیه‌طلب تکفیری تحت حمایت کشورهای مرتجع عربی شناسایی و خانه تیمی این تروریست‌ها کشف شد. این اطلاعیه می‌افزاید: ۲۲ نفر از عوامل پشتیبانی‌کننده و دخیل در حادثه هم دستگیر شدند، در همین راستا حامیان و هادیان خارجی این اقدام تروریستی شناسایی شدند که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است:‌ از خانه تیمی این تروریست‌ها، مواد منفجره، وسایل نظامی و امکانات ارتباطی کشف و ضبط شد. این اطلاعیه در پایان تاکید می‌کند: وزارت اطلاعات همگام با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و قوه‌قضائیه ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده‌‌های معظم شهدا و ابراز همدردی با مردم انقلابی ایران خاصه مردم شهیدپرور خوزستان که در طول سال‌های دفاع‌مقدس امتحان سخت خود را در دفاع‌ از کیان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور با سرافرازی ادا نمودند و در این راه بیش از ۱۶ هزار شهید تقدیم کرده‌‌‌‌اند، در تبعیت از فرامین فرماندهی معظم کل قوا، به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهد که گروه‌‌های تروریست و عناصر وابسته به آن را در هر نقطه از منطقه و جهان تحت رصد و مورد مجازات
قرار خواهد داد.

عربستان پشت صحنه حمله به سرکنسولگری ایران در بصره
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با الف، درباره مشکل عربستان با ایران گفت: مشکل اصلی عربستان این است که پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و همچنین نفوذ سازنده منطقه‌ای ایران را نتوانسته درک کند. برای عربستان پیشرفت‌های ایران در حوزه‌‌های هسته‌‌‌ای، علم و فناوری و حتی گفتمان سیاسی قابل تحمل نیست لذا عربستان بویژه در دوران کنونی که بنده اسمش را گذاشته‌ام دوران حاکمیت آل‌سلمان در عربستان سعودی، کمر همت بسته که جمهوری اسلامی ایران را از منطقه حذف کند یا نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه را ریشه‌کن کند. وی در پاسخ به اینکه عربستان تا چه اندازه توانسته بر روابط ایران و عراق تاثیر بگذارد، گفت: مردم عراق از نقش تخریبی عربستان در 15 سال گذشته اطلاع کامل دارند و با چشمان خود دیدند دستگاه امنیتی عربستان سعودی در پشت بسیاری از جریانات تروریستی در عراق قرار داشته است. منتها عربستان سعودی در 3-2 سال اخیر تلاش دارد از مسیر سیاسی و دیپلماتیک هم تاثیر‌‌گذاری کند، اطلاعات فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد حمله به سرکنسولگری ایران در بصره با تحریک، پول و هدایت برخی طرف‌‌های خارجی از جمله عربستان سعودی شکل گرفت.


Page Generated in 0/0071 sec