printlogo


کد خبر: 199309تاریخ: 1397/7/8 00:00
بی‌اعتباری مدرن‌‌‌‌‌ترین و گران‌ترین جنگنده آمریکا
اف ۳۵ هم سقوط کرد

نخستین سقوط یک فروند جنگنده اف 35 ضربه سنگینی به اعتبار نیروی هوایی آمریکایی‌ها وارد آورد. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، تنها یک روز پس از آنکه نیروی هوایی ایالات متحده برای نخستین‌بار از این هواپیمای نسل پنجم نظامی چندکاره و فوق‌مدرن در یک عملیات نظامی واقعی استفاده کرده و پنجشنبه گذشته هدف متعلق به طالبان را در افغانستان هدف قرار داده بود، یک فروند دیگر از این مدل در ایالت کارولینای جنوبی سقوط کرده و منهدم شد.
منابع نظامی نزدیک به پنتاگون، سقوط یک فروند «اف ۳۵ ب»  در نزدیکی کلاریندون‌رود در منطقه گریس هیل این ایالت را تایید کرده و آن را نخستین سقوط یک نمونه از این گران‌ترین سلاح نظامی جهان به ارزش تقریبی 115 میلیون دلار توصیف کرده‌اند. همچنین خلبان این جنگنده متعلق به تفنگداران آمریکایی قبل از سقوط نزدیک یک پایگاه نظامی توانسته با چتر نجات، خود را از مهلکه نجات دهد. پزشکان در حال ارزیابی جراحت‌های وارده به او هستند. در حال حاضر رژیم صهیونیستی تنها کشوری است که جنگنده- بمب‌افکن- شکاری «اف ۳۵» را از آمریکایی‌ها تحویل گرفته است و سقوط یک فروند از آن دور از میدان عملیات، پیام مهمی در جهت ناکارآمدی این سلاح به جهان مخابره می‌کند.
تجاوز درجه‌داران آمریکایی به یک دختر
4 درجه‌دار آمریکایی متهم به تجاوز به یک دختربچه در پایگاه نیروی دریایی ایالت واشنگتن شده‌اند. تارنمای «نیوی تایمز» اخیرا اطلاعاتی درباره پرونده‌ای فاش کرده که از ۲۶ سپتامبر سال گذشته مفتوح شده اما تا امروز هنوز هیچ اسم و جزئیاتی درباره آن منتشر نشده بود. در هفته جاری قرار است درباره ارجاع این پرونده تجاوز اعضای نیروی دریایی آمریکا به دادگاه نظامی تصمیم‌گیری شود. بر اساس این پرونده، ۴ درجه‌دار که 2 تن از آنها مامور به خدمت در بخش زیردریایی موشک بالستیک «نبراسکا» و زیردریایی «هنری ‌ام جکسون» بوده‌اند، روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۷ در سربازخانه پایگاه کیتساپ به یک دختر نگون‌بخت بین ۱۲ تا ۱۶ سال تجاوز جمعی کرده و از این صحنه شنیع فیلمبرداری هم کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0052 sec