printlogo


کد خبر: 199317تاریخ: 1397/7/8 00:00
اخبار

درخواست روحانی از لاریجانی برای توقف استیضاح شریعتمداری
علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به طرح استیضاح‌ تعدادی از وزرا در مجلس، گفت: در حال حاضر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از استیضاح‌‌های مطرح در مجلس است که فعلاً مسکوت مانده است. وی در تشریح علت مسکوت ماندن استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس، اظهار داشت: گفته می‌شود قرار است در هفته جاری یا در آینده نزدیک، تغییراتی در بدنه دولت صورت گیرد. عضو هیات‌رئیسه مجلس تصریح کرد: آقای روحانی، رئیس‌جمهور پیش از سفر به نیویورک از آقای لاریجانی، رئیس مجلس درخواست کرده که فعلاً روند پیگیری استیضاح‌‌ برخی وزرا در مجلس متوقف شود. بر اساس این گزارش، طرح استیضاح وزرای راه‌وشهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و ورزش و جوانان در مجلس مطرح است.

مجمع عمومی جمنا تا اوایل زمستان برگزار می‌شود
نایب‌رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اعلام زمان برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی، سازوکار انتخاب اعضای شورای مرکزی جدید جبهه را تشریح کرد. مهدی چمران در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی پیرامون تغییرات در شورای مرکزی جبهه مردمی تصریح کرد: شورای شهرستان‌ها که شکل گرفت مجمع استانی را شکل می‌دهند و مجمع استانی شورای استان را انتخاب می‌کند و این شوراهای استانی، شورای مرکزی را در مجمع عمومی انتخاب خواهند کرد. این پروسه اکنون در جریان است و استان‌ها که تمام شد به شوراهای مرکزی می‌رسیم. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که سازوکار انتخاب نامزدهای شورای مرکزی چگونه خواهد بود، تصریح کرد: عده‌ای کاندیدا می‌شوند یا عده‌ای برای آنها اعلام کاندیداتوری می‌کنند؛ سپس رای‌گیری شده و شورای مرکزی در مجمع عمومی انتخاب می‌شود. چمران با اشاره به زمانبندی برگزاری مجامع استانی تا مجمع عمومی کشوری خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی ما باید اواخر پاییز تا اوایل زمستان مجمع عمومی را تشکیل دهیم تا بر اساس اساسنامه دوره کنونی به 2 سال بینجامد. وی در پایان در پاسخ به سؤالی درباره روند فعالیت کمیته‌های تخصصی جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز گفت: کمیته‌هایی که در شوراها هست، اکنون فعالیت می‌کنند و برای مثال کمیته برنامه‌ریزی اکنون کل برنامه‌ها، جداول و چارت‌ها را مورد نگرش دوباره قرار داده و اصلاحات فراوانی در آن اعمال کرده است. کمیته‌‌های سیاسی، رسانه و اقشار نیز فعالیت خوبی را مجددا آغاز کرده‌اند.

نامه 50 هزار نفری جوانان انقلاب به جوانان جهان اسلام
گذشت زمان به سود اسلام و به زیان بلوک غرب است
همایش ابناءالمحمد پیش از ظهر دیروز با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف در سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد. در حاشیه این همایش، نامه 50 هزار نفری جوانان انقلاب اسلامی ایران به جوانان جهان اسلام منتشر شد. در بخشی از این نامه آمده است: خواهران و برادران عزیزم! اسلام، امروز بزرگ‌ترین ارزش است و مسلمانان با احسان اسلام به هم نزدیک شدند و از سوی دیگر، دشمنان جهانی اسلام (یعنی استکبار جهانی و آمریکای تجاوزکار و غارتگر) که از اعماق وجود با اسلام مخالفند، از وحدت اسلامی و آشنایی ملت‌های مسلمان با یکدیگر، دچار وحشت شده‌اند. البته مجاهدت سخت است، راه خدا همراه با دردسرهایی است اما هدف عالی است، هدف نجات انسانیت است، هدف نجات ملت‌هاست از این ابتذال و ظلمی که امروز دنیای استکبار برای مردم عالم پیش آورده است. نگذارید الگوهای لائیک یا لیبرالیسم غربی یا ناسیونالیسم افراطی یا گرایش‌های چپ مارکسیستی خود را بر شما تحمیل کنند. اردوگاه شرق فروریخت و بلوک غرب فقط با خشونت و جنگ و خدعه سرپا مانده است و عاقبت خوبی برای آن متصور نیستیم. گذشت زمان به زیان آنها و به سود جریان اسلام است. هدف نهایی را باید امت واحده اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید بر پایه دین، عقلانیت، علم و اخلاق قرار داد.
 


Page Generated in 0/0059 sec