printlogo


کد خبر: 199322تاریخ: 1397/7/8 00:00
اخبار

با دستور روحانی نان شهرستان‌ها 10 درصد گران شد
مجوز افزایش حداکثر ۱۰ درصدی قیمت نان با دستور رئیس‌جمهور داده شده است اما در شهر تهران هنوز اتفاقی نیفتاده است. به گزارش تسنیم، حسن یونس‌سینکی، معاون اقتصادی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با بیان این مطلب درباره افزایش قیمت نان اظهار داشت: چرخه افزایش قیمت نان معمولا با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش قیمت نرخ خرید تضمینی گندم شروع می‌شود که پس از آن تبدیل به افزایش نرخ آرد و دیگر هزینه‌های جانبی خواهد شد. وی افزود:‌ در سال97 با دستور رئیس‌جمهور هیچ افزایش قیمت ملی برای نان داده نشده است اما مراکز استان‌ها با بررسی در ستاد تنظیم بازار و شورای تامین استان حداکثر تا سقف 10 درصد می‌توانند افزایش نرخ اعمال کنند. سینکی تاکید کرد: این افزایش قیمت در سطح استانی و منطقه‌ای است و اجازه افزایش نان در سطح ملی را نمی‌دهیم و در تهران نیز هنوز اتفاقی نیفتاده و قیمت‌های قبلی جاری است. وی در واکنش به اینکه نانوایی‌های آزادپز تهران افزایش قیمت را اجرا کردند، گفت: نانوایی‌های آزاد‌پز دارای ضوابطی هستند که طبق آن کار می‌کنند؛ بخشی از نانوایی‌های آزادپز که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند باید بر اساس ضوابط موجود فعالیت کنند و آنهایی نیز که آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند قیمت خود را براساس ضوابط موجود اعمال می‌کنند. وی همچنین درباره افزایش یکهزار تا 1500 تومانی نان در تهران گفت: مردم در صورتی که با گرانفروشی روبه‌رو شدند حتما آن را به ما اطلاع دهند.

بازگشت 35 میلیارد تومان  پول پیامک
مقابله با کلاهبرداری‌های پیامکی وارد فاز اجرا شد و ۳۵ میلیارد تومان پول نامشروع دریافت شده از 2 میلیون کاربر به حساب‌شان واریز شد. به گزارش تسنیم، یک هفته پس از اعلام محمدجواد آذری‌جهرمی درباره پرونده یک کلاهبرداری پیامکی (پیامک ارزش‌افزوده) وی در توئیتی، افشای قبلی خود را کامل کرد و گفت: مبالغ کسر شده از 2‌میلیون مشترک همراه اول که بدون اطلاع در سرویس‌های ارزش افزوده عضو شده بودند به حساب آنها مسترد شد. وی ادامه داد: مجموع مبالغ کشف شده تاکنون بالغ بر 35 میلیارد تومان بوده است که در مواردی میزان مبالغ بازگشتی به مردم تا 500 هزار تومان بوده است. وزیر ارتباطات اضافه کرد: این پول‌ها در حساب همراه اول نبوده، بلکه در حساب شرکت‌های ارزش افزوده بوده است. گفتنی است با توجه به اینکه میزان تخلف افشا شده برای حداکثر 5 ماه اخیر است، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که این خدمات ارزش افزوده به طور میانگین، حداقل ماهانه 7 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده‌اند، در حالی که هنوز گزارش پرونده‌های کلاهبرداری دیگر اطلاع‌رسانی نشده است.

صادرات غیرنفتی 6 ماهه  ۲۳ میلیارد دلار
صادرات غیرنفتی ایران در نیم‌سال نخست امسال از مرز ۲۳ میلیارد دلار گذشت و به ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار رسید. بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک، در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به 56 میلیون و 644 هزار تن رسیده است. به این ترتیب صادرات تا پایان شهریور 97 نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 13درصدی از نظر ارزش دلاری داشته است. از سوی دیگر در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران 16 میلیون و 220 هزار تن به ارزش 22 میلیارد و 182 میلیون دلار بوده است. واردات ایران در این مدت نسبت به 6 ماه نخست پارسال 3/9 درصد از نظر وزنی و 9/11 درصدی از نظر دلاری کاهش داشته است. اقلام عمده صادراتی ایران در این مدت به ترتیب میعانات گازی، پروپان مایع شده، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها جز بنزین و متانول بوده است. بر این اساس 4/30 درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، 46/10 درصد مربوط به میعانات گازی و 2/59 درصد مربوط به دیگر کالاها بوده است. همچنین اقلام عمده وارداتی در این مدت، شامل قطعات منفصله برای تولید اتومبیل سواری، برنج، ذرت دام، لوبیای سویا و الکترود زغالی برای کوره‌ها بوده است.


Page Generated in 0/0061 sec