printlogo


کد خبر: 199329تاریخ: 1397/7/8 00:00
اخبار

جانشین سازمان وظیفه عمومی عنوان کرد
درآمد 5 هزار میلیاردی دولت از سربازان غایب
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این پرسش که درآمد دولت از محل جریمه غیبت سربازی چه میزان بوده است، گفت: در این مدت حدود ۵ هزار میلیارد تومان از محل پرداخت جریمه‌های غیبت سربازان به حساب خزانه واریز شده است. سردار ابراهیم کریمی با اشاره به موضوع پرداخت جریمه غیبت سربازی به تسنیم اظهار داشت:  در 4 سال گذشته، 600 هزار نفر برای پرداخت جریمه غیبت سربازی، ثبت‌نام کرده و از این میان، 444 هزار نفر فرآیند پرداخت جریمه را تکمیل کرده‌اند. جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این پرسش که درآمد دولت از محل جریمه غیبت سربازی چه میزان بوده است، گفت: در این مدت حدود 5 هزار میلیارد تومان از محل پرداخت جریمه‌های غیبت سربازان به حساب خزانه واریز شده است. وی در پاسخ به این پرسش که این درآمدها قرار است در کجا صرف شود و چه میزان از این درآمد برای سربازان وظیفه‌ در حال خدمت هزینه شده، خاطرنشان کرد: این مبلغ باید بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس و بر اساس آنچه در قانون عنوان شده، هزینه شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز اعلام کرد
ممنوعیت صدور اضافه خدمت انضباطی
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد که مسؤولان یگان‌ها اجازه صدور اضافه‌خدمت انضباطی برای سربازان را ندارند. سردار موسی کمالی، درباره صدور اضافه خدمت‌های انضباطی برای سربازان  به ایسنا اظهار داشت: ستادکل نیروهای مسلح بارها تاکید کرده که نباید اضافه‌خدمت انضباطی برای سربازان صادر شود و بساط چنین اضافه خدمتی برچیده شده است. وی ادامه داد: بنابراین هیچ مسؤولی در یگان‌ها حق ندارد چنین اضافه خدمتی را برای سربازان صادر کند. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره مسؤولانی که ممکن است چنین اضافه خدمت‌هایی را برای سربازان اعمال کنند، گفت: این‌کار برخلاف مقررات است و اگر چنین مواردی گزارش شود، با آن برخورد خواهد شد، سربازان نیز اگر با چنین چیزی مواجه شدند به ما گزارش دهند.


کمبود دارو‌های بیماران مبتلا به پارکینسون
مسؤول پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: نوسانات قیمت ارز بیماران مبتلا به پارکینسون را با مشکلاتی مانند گرانی، کمبود و در دسترس نبودن داروها مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا، مجتبی زارعی افزود: همچنین داروهای بیماران ‌ام اس بسیار گران است اما از آنجا که واردات این داروها برای شرکت‌های مورد نظر سود سرشاری دارد، این بیماران با مشکلات دارویی زیادی مواجه نیستند ولی بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزایمر که درمان قطعی ندارند و از داروهای ارزان‌قیمتی برخوردار هستند، مورد غفلت قرار گرفته‌اند. وی اظهار داشت: برخی داروها می‌تواند به طور موثری بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به پارکینسون تاثیر داشته باشد اما تمرکز کافی برای تامین آنها وجود نداشته است.
 زارعی ادامه داد: دولت باید برای درمان تمام بیماران برنامه‌ریزی کند اما در مواقعی موضوع درمان با فشارهای سیاسی مواجه می‌شود که این اتفاق به نفع بیماران و مردم نیست.


Page Generated in 0/0056 sec