printlogo


کد خبر: 199515تاریخ: 1397/7/11 00:00
اخبار

عامل افزایش قیمت دلار اجرای الزامات FATF بود
عضو کمیسیون حقوقی مجلس، عامل افزایش نرخ دلار در ماه‌های گذشته را اجرای الزامات FATF خواند و گفت: با مصوبه جدید شورای هماهنگی قوا، واردات ارز به کشور آزاد شد. به گزارش مهر، محمد دهقان، نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران، درباره نوسانات اخیر بازار ارز اظهار داشت: آنچه موجب افزایش قیمت دلار طی سال جاری شد، اجرای الزامات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) توسط برخی دولتمردان ما بود که می‌خواستند در اجرای برخی قوانین تبعیض‌آمیز بین‌المللی شاگرد خوب کلاس باشند. وی ادامه داد: به همین دلیل به طور کامل شروط FATF را در شرایط تحریم که آمریکایی‌ها از همه سو ایران را تحت فشار قرار داده بودند، اجرایی کردند. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طرف غربی به دنبال این بود که تمام اطلاعات اقتصادی ایران را در اختیار داشته باشد و هیچ اقدامی خارج از چارچوب‌های رسمی برای جابه‌جایی منابع ارزی توسط ایران انجام نشود؛ این امر موجب شد عرضه دلار به بازار کم شود. همزمان با افزایش تقاضا، قیمت دلار بشدت افزایش یافت. وی خاطرنشان کرد: از روز شنبه هفته جاری مقرراتی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا به تصویب رسید که امکان واردات دلار به داخل کشور فراهم شود و ایرانیانی که خارج از کشور تمایل دارند دلار و ارز به ایران وارد کنند، بدون محدودیت و موانع بتوانند این کار را انجام دهند.

درخواست از عارف برای بررسی پرونده تحصیلی «حسین فریدون»
 بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی طی نامه‌ای از محمدرضا عارف، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخواست کرد پرونده تحصیلی «حسین فریدون» را بررسی کند. در این نامه خطاب به عارف آمده است: «همانطور که‌ مستحضر هستید چندی پیش قرار بود جلسه دفاع دکترای حسین فریدون در دانشکده علوم سیاسی و اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود که به دلیل عدم حضور چند تن از اساتید داور ملغی شد. این اساتید علت عدم حضور خود را ضعف بیش از حد رساله دکترای ایشان، بیان کردند. این اتفاق، به‌رغم تمایل دست‌اندرکاران با جنجال رسانه‌ای همراه گشت و عکس‌العمل اقشار مختلف مردم؛ سیاسیون و علی‌الخصوص جامعه علمی کشور را به همراه داشت‌. سابق بر این‌ نیز صحت و سقم پرونده تحصیلی ایشان محل سوال و کشمکش بوده و در آخر نیز به‌رغم ارجاع به مجلس عملا گامی در جهت شفاف‌سازی آن برداشته نشد و همچنان مسکوت مانده است. حال نیز با طرح دوباره آن، مخالفان زیادی لب به اعتراض گشودند که این یعنی هنوز پرونده حسین فریدون بسته نشده و در هاله‌ای از ابهام است. دانشجویان انقلابی دانشگاه شهید بهشتی به دلیل عدم پاسخگویی مسؤولان دانشگاه و بی‌توجهی آنان به این امر از جنابعالی خواستار پیگیری رفع ابهام از روند تحصیلی حسین فریدون، رسیدگی عادلانه‌ آن در مجلس و در صورت احراز تخلف، برخورد قضایی با متخلف هستند».

الحاق ۲ فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش
مراسم الحاق 2 فروند زیر سطحی کلاس غدیر با حضور امیر دریادار حسین خانزادی و امام‌جمعه شهرستان جاسک و جمعی از مسؤولان در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک برگزار شد. به گزارش تسنیم، فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم گفت: امروز منطقه راهبردی جاسک شاهد الحاق یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های دنیا (زیردریایی) است و نخستین پیام این الحاق این است که دنیا بداند زیر همه فشارهایی که استکبار جهانی به ملت و نیروهای مسلح ایران وارد کرد تکنولوژی و تلاش ما نه‌تنها متوقف نشد بلکه توانستیم به سطح بسیار بالایی از فناوری‌های پیچیده دست پیدا کنیم که می‌تواند بازدارندگی قابل وثوقی را در مقابل همه تهدیدات و دشمنان که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند وارد عمل شوند ایجاد کند. دریادار خانزادی در ادامه توسعه و آبادانی سواحل مکران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی را پیام دیگری از این مراسم دانست و افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران الحمدلله به برکت انقلاب پیشرفت قابل توجهی داشته است به نوعی که سواحل راهبردی مکران پیش از انقلاب آثاری از توسعه و آبادانی در آن نبود اما امروز به سطحی از توسعه و آبادانی رسیده‌ایم که نه‌تنها نیروهای مسلح در آن با استقلال کامل استقرار پیدا کردند بلکه منطقه می‌تواند پشتیبانی از پیچیده‌ترین سطح از فناوری‌های دنیا که زیر دریایی‌ها باشند را  انجام دهد.
 


Page Generated in 0/0072 sec