printlogo


کد خبر: 199538تاریخ: 1397/7/11 00:00
کوتاه و گویا

 به منظور گسترش و تعمیق شناخت نوجوانان از الگوهای دینی و نهادینه کردن پیام اخلاقی عاشورا و نهضت حسینی به نوجوانان، ۳۰ گروه تعزیه دانش‌آموزی در ۱۰ منطقه تهران تشکیل می‌شود. ملوک سیدآبادی، دبیر اجرایی «چهارمین سوگواره عاشورایی» و رئیس فرهنگسرای اخلاق گفت: پس از اجرای موفق 3 دوره سوگواره عاشورایی، امسال با مشارکت آموزش‌وپرورش شهر تهران و کانون کهربای تعزیه گروه تعزیه‌خوانی در ۳۰ مدرسه پسرانه دوره اول متوسطه توسط سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران تشکیل می‌شود.

 معصومه محمدپور، سرپرست دومین جشنواره ابداعات و اختراعات حوزه سلامت کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران گفت: این جشنواره مسیر تجاری‌سازی و ورود به بازار محصولات ایده‌پردازان و مخترعان را فراهم می‌کند. این جشنواره توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات علوم اعصاب و مرکز تحقیقات پزشکی شخصی همزمان با سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه  ۱۳۹۷ برگزار می‌شود.
 مسعود سریع‌القلم، مدیر عامل شرکت شهروند با اشاره به شرایط اقتصادی خاص در روزهای گذشته و هیجان خرید مردم در تامین کالاهای اساسی یادآور شد: خریدهای هیجانی به نفع خریدار و فروشنده نیست. امیدواریم با همراهی شهروندان و پرهیز از خریدهای هیجانی بتوانیم ضمن تداوم عرضه این محصولات با قیمت فعلی، این اقلام را بدون هیچ کمبودی در اختیار شهروندان قرار دهیم.

 برزین ضرغامی، رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در مراسم رونمایی از تندیس شهید دوران با بیان اینکه شهید دوران از افتخارآفرینان دوران دفاع‌مقدس است، گفت: همه افرادی که در جای جای ایران زندگی می‌کنند با نام بلند این شهید آشنا هستند و ما هم به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و تجلیل از رشادت‌های عزیزانی که در این عرصه جانفشانی کردند و به منظور معرفی قهرمانان به نسل جوان و گرامیداشت یاد و خاطره آنان، سلسله فعالیت‌هایی را به همین منظور در سطح شهر تهران تعریف کردیم.

 معاون اداری- مالی وزارت علوم از عملیاتی شدن طرح استفاده از خودروهای برقی در راستای مدیریت سبز و کاهش آلودگی صوتی و هوا در برخی دانشگاه‌ها خبر داد. محمدتقی نظرپور گفت: دانشجویان با هزینه خود از این خودروها استفاده می‌کنند، بیشتر دانشجویان از این خودروها برای حضورشان در فضاهای آموزشی و خوابگاهی یا اگر سایت پراکنده‌ای دارند، برای حضور در بخش‌‌های گوناگون استفاده می‌کنند.

 متخصص ارتوپدی و فلوشیپ تومورهای استخوانی در ارتباط با موضوع تومورهای استخوانی اظهار داشت: تومورهای استخوانی و بافت نرم نادر هستند و به طور معمول در رده سنی بین 10 تا 20 سال همراه با درد استخوانی بروز می‌کنند که به‌طور معمول این دردها به درمان‌های رایج پاسخ نمی‌دهد و بیشتر در اطراف زانو بروز می‌کند. مسعود میرکاظمی  در آستانه برگزاری بیست‌وششمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: این نوع تومورها به طور طبیعی در مراحل اولیه علائم رادیولوژیک واضح ندارند، لذا تکرار رادیوگرافی در صورت وجود درد مداوم ضروری است.
 دوشنبه‌‌های سالمندی با محوریت ارتقای مهارت‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، توانایی‌ها و ایجاد انگیزه در سالمندان با برپایی برنامه‌‌های ویژه سالمندی در سراهای محلات شمال تهران اجرا می‌شود. سودابه سوداگر، مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه یک اظهار داشت: دوشنبه‌‌های سالمندی در طول سال به اجرای برنامه‌‌‌هایی اختصاص دارد که به درخواست سالمندان محلات و بر اساس نیازها و ضرورت‌‌های اجتماعی آنها برنامه‌‌ریزی شده است.


Page Generated in 0/0077 sec