printlogo


کد خبر: 199698تاریخ: 1397/7/14 00:00
اخبار

نظامی اسرائیلی مورد اشاره رهبری، بزرگ‌ترین  مهندس موشکی رژیم  صهیونیستی
موشک ایرانی کلاه رابین را پراند
مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم بسیجیان در ورزشگاه بزرگ آزادی در بیانات‌شان به افسری صهیونیست اشاره کردند که گفته «با وجود آنکه از ایران بدش می‌آید اما به احترام طراحی و توانمندی برنامه موشکی ایران کلاه از سر برمی‌دارد!»
اما این درجه‌دار رده بالای اسرائیلی کیست؟ او «یوزی رابین» یکی از قدیمی‌ترین فرماندهان میدانی ارتش و برجسته‌ترین مهندس سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی  و فرمانده این سامانه در فاصله سال‌های 1991 تا 1999 بوده که در سال 1996 جایزه وزارت جنگ این رژیم را برده است.  این نظامی 81 ساله که در حال حاضر در مرکز مطالعات راهبردی بگین - سادات تدریس می‌کند سابقه 4 دهه حضور در عالی‌ترین سطوح طراحی و ساخت موشک‌‌های اسرائیلی را داشته اما نه فقط یک، بلکه دست‌کم 2 بار به توان طراحی و ساخت موشکی جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده است.
رابین یک بار در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه‌ای با پایگاه «ایران واچ» که اختصاصا با موضوع برنامه موشکی ایران انجام شده بود، گفت: «زمانی که ایران در سال ۱۹۹۸ اعلام کرد برنامه فضایی راه می‌اندازد، روشن بود که قرار است به موشک‌های چندمرحله‌ای متکی باشد، بنابراین از اینکه این کار را کردند، غافلگیر نشدم. موشک چندمرحله‌ای، کلید برنامه فضایی است. آنچه مرا غافلگیر کرد، این بود که آنها همان بار اول این کار را به این خوبی انجام دادند».
او در آن مصاحبه با آنکه  سعی کرد نفرت خود از ایران را با تعابیر کلیشه‌ای صهیونیست‌ها به عنوان «رژیم رادیکال و ستیزه‌جو» نشان دهد و موفقیت موشکی ایران را  خبر بدی برای خاورمیانه و جامعه بین‌الملل دانسته بود اما اعتراف کرد: «به عنوان یک مهندس، من به نشانه احترام کلاه از سر برمی‌دارم!»


افشاگری ناقص رئیس‌جمهوری ترکیه
تسلیح گسترده تروریست‌های «پ‌ک‌ک» توسط آمریکا
رئیس جمهور ترکیه درباره تجهیز گسترده گروه‌های تروریستی و جدایی‌طلب در شمال و شرق سوریه  توسط آمریکا افشاگری کرد اما توضیح نداد نقش دولت آنکارا در ارسال حجم به مراتب بیشتری سلاح برای تروریست‌های تکفیری داعش و النصره به خاک سوریه چه بوده است؟ به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان روز پنجشنبه اعلام کرد ایالات متحده 19هزار کامیون حامل اسلحه و مهمات را به گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه رسانده که البته منظور او تنها گروه‌های کرد متحد «پ‌ک‌ک» بود. عجیب آنکه او حتی سعی کرد حضور نظامی ترکیه در خاک همسایه جنوبی را هم مشروط کند و اعلام کرد: «هر گاه مردم سوریه انتخاباتی در این کشور برگزار کردند، ما سوریه را به صاحبان آن واگذار خواهیم کرد». اردوغان  که در مجمع جهانی رادیو و تلویزیون ترکیه در استانبول سخن می‌گفت، در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار تغییرات ساختاری در شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و گفت: «دوران عضویت ثابت در شورای امنیت دیگر به‌سر آمده و سازمان ملل باید از این پس طوری سازماندهی شود که تمام 193 عضو آن به‌عنوان اعضای ثابت عمل کنند. دنیا از 5 کشور عضو ثابت شورای امنیت بزرگ‌تر بوده و شرایط جهان با دوران پس از جنگ دوم جهانی فرق کرده است».
برخی منابع سوری در تحلیل این اظهارات اردوغان، او را به آلزایمر گزینشی درباره جنایت‌های ترکیه در سوریه و عراق و همچنین دو دوزه بازی برای زمان خریدن از روسیه و ایران درباره مساله ادلب متهم کردند، چرا که به نظر می‌رسد آنکارا در مذاکراتش با تروریست‌های این منطقه برای ترک ادلب شکست خورده است و چاره‌ای جز حمله نهایی ارتش سوریه و متحدانش برای پاکسازی آخرین کانون بزرگ تروریست‌ها در شام باقی نمانده است.
به عنوان مثال نشریه الوطن این پرسش را مطرح کرده که چگونه اردوغان فقط ارسال 19 هزار کامیون اسلحه برای تروریست‌های «پ‌ک‌ک» را رصد کرده در حالی که طی 7 سال جنگ داخلی سوریه حدود 40 هزار کامیون حامل پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات نظامی از خاک ترکیه و با همکاری مستقیم ارتش و سازمان اطلاعات این کشور توسط آمریکا و ناتو برای گروه‌های تکفیری از جمله داعش و شاخه القاعده به عراق و شامات ارسال شده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec