printlogo


کد خبر: 199699تاریخ: 1397/7/14 00:00
اخبار

پیشتازی حزب بارزانی  در انتخابات اقلیم کردستان
سخنگوی کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان عراق پنجشنبه‌شب در کنفرانسی مطبوعاتی، از شمارش ۸۵ درصد آرای انتخابات پارلمان محلی این اقلیم خبر داد. بر اساس نتایج اولیه، حزب دموکرات کردستان با تصاحب بیش از ۵۹۵ هزار رأی، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود ۴۴ کرسی از پارلمان اقلیم را تصاحب کند. حزب اتحادیه میهنی کردستان و جنبش «تغییر» به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. پنجمین انتخابات پارلمانی منطقه کردستان عراق یکشنبه گذشته در این منطقه برگزار شد. بر اساس آمار کمیساریای عالی انتخابات، 2 میلیون و ۹۹۲ هزار و ۹۱۴ نفر از شهروندان منطقه کردستان مجاز بودند در این انتخابات عمومی شرکت کنند.

قطع کمک‌های حیاتی  سازمان ملل به یمن
صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) پرداخت کمک نقدی به 9 میلیون یمنی را متوقف کرد. یونیسف کارشکنی در فعالیت خود در یمن را علت توقف پرداخت این کمک‌ها اعلام کرده است. یونیسف بر اساس برنامه وابسته به بانک جهانی، 150 میلیون دلار کمک نقدی بین شهروندان یمنی توزیع می‌کرد. یونیسف پیش‌تر این کمک‌ها را حلقه نجات برای یک سوم از ساکنان یمن توصیف کرده بود. این تصمیم یونیسف، نگرانی‌ها درباره وخامت بحران انسانی در یمن را تشدید کرده است. این نهاد، پنجشنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد حدود 400 هزار کودک یمنی از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند. حدود 11 میلیون کودک در یمن زندگی می‌کنند که تقریبا همه آنها به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

احتمال تشکیل دولت لبنان  طی 10 روز آینده
سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان در مصاحبه تلویزیونی خود تصریح کرد: وضعیت اقتصادی در این کشور بحرانی است و تحمل اختلافات سیاسی را ندارد. وی در ادامه افزود: احتمالا دولت جدید ظرف یک هفته یا ۱۰ روز دیگر تشکیل شود. انتخابات پارلمانی لبنان که در ماه مه برگزار شد به اختلافات سیاسی در این کشور بر سر تشکیل دولت پایان داد. الحریری ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود ساختار دولت جدید را به میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان ارائه کرده است.

تظاهرات در نیجریه  در حمایت از شیخ زکزاکی
 شیعیان نیجریه و طرفداران شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه با برپایی تظاهراتی در روزهای اخیر آزادی وی و اطرافیانش را خواستار شدند. به گزارش العالم، جنبش اسلامی شیعیان نیجریه نیز اخیرا با صدور بیانیه‌ای نقش شیخ زکزاکی در مبارزه با بی‌عدالتی را ستود. در این بیانیه آمده است: «شیخ ابراهیم زکزاکی هرگز خود را به عنوان رهبر فرقه یا جنبش اسلامی نمی‌داند. دستور کار جنبش او مخالفت با بی‌عدالتی است و هرکس حتی غیرمسلمانان نیز می‌توانند به این جنبش بپیوندد». دولت نیجریه که روابط نزدیکی با رژیم آل‌سعود دارد، جنبش شیخ زکزاکی را به ایجاد ناآرامی و تنش‌های مذهبی متهم کرده و به همین بهانه بارها مراکز فعالیت این جنبش را هدف قرار داده است.


تحلیلگر سابق سیا اعلام کرد
بی‌ثباتی بی‌سابقه در عربستان سعودی
بروس ریدل، تحلیلگر کهنه‌کار سازمان سیا در یادداشتی درباره وضعیت عربستان نوشت: نیم قرن گذشته آل‌سعود هیچگاه وضعیتی چنین بی‌ثبات نداشته، تا جایی که این روزها ولیعهد سعودی از بیم جانش شب‌ها در قایقش می‌خوابد. این تحلیلگر سیا که به صورت تخصصی بر وضعیت عربستان تمرکز دارد، در یادداشتی با عنوان «ریاض بی‌ثبات‌ترین وضعیت خود در 50 سال گذشته را تجربه می‌کند» برای وب‌سایت المانیتور‌ اینگونه نوشته است: ثبات در عربستان سعودی همزمان با افزایش فزاینده تردیدها درباره تصمیمات ولیعهد این کشور بسیار شکننده شده است... طی نیم قرن گذشته ثبات در عربستان سعودی تا این اندازه به طور جدی به خطر نیفتاده بود. پس از آنکه ملک فیصل برادر فاسد و فاقد صلاحیت خود را در سال 1964 برکنار کرد، روند جانشینی در راس این پادشاهی کاملا مشخص بوده و هیچ رقابتی در آن مطرح نبوده است... و در تمام این سال‌ها با وجود تحولات ناگوار داخلی و خارجی که این کشور با آن مواجه بوده تا این اندازه ثبات آن به خطر نیفتاده بود.
 


Page Generated in 0/0067 sec