printlogo


کد خبر: 200421تاریخ: 1397/7/28 00:00
اخبار

چرا طناب دار FATF را به گردن خود بیندازیم؟
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، خطیب نمازجمعه تهران در سخنانی به دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران پرداخت و گفت: ملت ایران 40 سال پیش، دزدانی را با خفت از کشور بیرون کردند و امروز باید مراقب باشیم جهان استکبار می‌خواهد با استفاده از برخی قوانین بین‌المللی، دوباره وارد شود. نباید بگذاریم دزدهایی که با سیلی ملت بیرون شدند، از پنجره این قوانین مجدد وارد شوند. به گزارش فارس، وی در همین رابطه به موضوع FATF اشاره کرد و افزود: این لایحه برای تصویب نهایی باید در شورای نگهبان نیز تایید شود و در صورت رد شدن آن در شورای نگهبان، اگر نمایندگان مجلس قانع نشدند، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود. بنابراین نباید این قصه را تمام‌شده بدانیم. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه موافقان و مخالفان نباید با این موضوع با عصبانیت برخورد کنند، گفت: این درست نیست که یک طرف به موافقان، انگ خائن بزند و طرف دیگر به مخالفان بگوید شما کشور و مشکلات کشور را نمی‌شناسید. با عصبانیت نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد. خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه این لایحه نیز مانند سایر لوایح، مسیر قانونی خود را طی می‌کند، افزود: با توفانی کردن فضای کشور، کاری از پیش نمی‌رود. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی قابل اعتماد نیستند، تصریح کرد: دبیر اجرایی FATF به صراحت گفته است هیچ تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه نیست. حالا که تضمینی نیست، آیا باید این طناب دار را به گردن خود بیندازیم و خود را خفه کنیم؟


دولت سرمنشأ آشفتگی ارزی است
رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی رکود اقتصادی را مهم‌ترین مساله امروز کشور دانست و تصریح کرد: درد اکثریت مردم بیکاری فزاینده است، اعتراض ما به دولت این بود که رونق اقتصادی را فدای سیاست ناقص ضدتورمی کرد. دولت سعی کرد تورم را با حالت انقباضی و با کاهش قدرت خرید مردم مهار کند ولی در سال جاری این سیاست شکست خورد و متاسفانه تورم به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است. سیدمصطفی میرسلیم در اجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی، دولت را سرمنشأ آشفتگی ارزی دانست و گفت: افزایش نرخ رسمی ارز از طرف دولت جرقه دلار ۱۹ هزار تومانی را زد. میرسلیم در پایان خاطرنشان کرد: امروز دولت از طرفی بازار ارز را آشفته می‌کند و از طرفی می‌گوید بسته حمایتی درست کرده‌ایم؛ یعنی ابتدا با کاهش ارزش سپرده‌های مردم، بخشی از دیون خود را پرداخت می‌کند سپس با استفاده از درآمد افزایش‌یافته حاصل از عواید دلارهای نفتی بخش محدودی از آن را در قالب بسته حمایتی به مردم باز می‌گرداند.


گفت‌وگوی سه‌جانبه  «ایران، روسیه و هند» در روسیه
گفت‌وگوی سه‌جانبه «ایران، روسیه و هند» در روسیه با حضور سفیر ایران در مسکو در روزهای ۲۷ و ۲۸ مهر برگزار می‌شود.
به گزارش مهر، بنیاد روسکی‌میر در راستای تقویت همکاری‌ها میان روسیه، ایران و هند در روزهای ۲۷ و ۲۸ مهر برنامه‌ای تحت عنوان گفت‌وگوی سه‌جانبه در مسکو برگزار می‌کند.
در این نشست کارشناس‌ها و مقامات 3 کشور به بحث و تبادل نظر درباره تهدیدات جهان امروز و مشکلات همکاری‌های منطقه‌ای می‌پردازند. به علاوه در جلسه عمومی این نشست مشکلات خاورمیانه و نقش 3 کشور در حل‌وفصل آنها مورد مباحثه قرار می‌گیرد. مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه و سیدکاظم سجادپور رئیس موسسه تحقیقات سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه ایران در این نشست حضور خواهند داشت.
چند مقام دوما و شورای فدراسیون روسیه، مدیران بنیاد روسکی میر، مدیران چند نهاد تحقیقاتی و آموزشی  روسیه از جمله ویتالی نائومکین و مدیر انستیتوی شرق‌شناسی نیز در این نشست حضور خواهند داشت؛ سفیر هند در روسیه و نایب‌رئیس بنیاد ORF هند از دیگر میهمانان این گفت‌وگو هستند.
 


Page Generated in 0/0065 sec