printlogo


کد خبر: 200422تاریخ: 1397/7/28 00:00
اخبار

این اظهارنظر یادتان بماند!
دوره سخت اقتصادی تا پایان سال97 به اتمام می‌رسد
معاون اول رئیس‌جمهور  تاکید کرد: مردم باید حس کنند دولت و نهادهای حکومتی از کارآمدی لازم برای رفع مشکلات برخوردارند. اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در مجمع عمومی مجمع نمایندگان ادوار مجلس با بیان اینکه تلاش آمریکا بر این است کارآمدی حاکمیت و نظام را زیر سوال ببرد و ما باید با این موضوع مقابله کنیم، گفت: باید درباره تبلیغات سوء دشمن به جامعه نشان بدهیم قدرت حل مشکلات را داریم چون ایران ظرفیت حل مشکلات را از همه نظر دارد اما مردم باید قبول کنند اراده بزرگی شکل گرفته است. به گزارش فارس، وی تاکید کرد: مردم باید قبول کنند افق آینده کشور روشن است و برای نسل جوان و نخبگان کشور شرایط مناسب خواهد بود. آمریکایی‌ها هم وجه غالبی که در آنها شکل گرفته بود این بود که دو  سه ماه دیگر کار تمام است. معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشور و مردم ظرفیت بالایی دارند، تاکید کرد: من معتقدم این دوره سخت چندماهه تمام می‌شود و تا پایان سال97 به پایان می‌رسد به شرطی که همه با هم باشیم؛ اگر هرکسی نقش خودش را ایفا کند این کار شدنی است.

FATF  تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را تمدید کرد
گروه ویژه اقدام مالی  دیروز جمعه اعلام کرد تصمیم گرفته تعلیق «اقدامات تقابلی» علیه ایران را برای یک دوره دیگر تمدید کند. به گزارش تسنیم، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تعلیق «اقدامات تقابلی» علیه ایران را برای یک دوره دیگر و تا فوریه 2019 تمدید کرد. اعضای FATF بر این نظر بودند که ایران در زمینه اجرای برنامه اقدام پیشرفت داشته است. این گروه همچنین ایران را تشویق کرده است لایحه‌های مربوط مصوب شده در مجلس را تایید نهایی کند.

سفر مدیر سیاسی وزارت خارجه آلمان به تهران
مدیر سیاسی وزارت خارجه آلمان در سفر به تهران با عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش تسنیم، خانم آنتیه لیندرتسه، مدیر سیاسی وزارت خارجه آلمان در سفر به تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، علاوه بر گفت‌وگو و تبادل نظر درباره طیفی از موضوعات دوجانبه و بین‌المللی، طرفین آخرین وضعیت اجرای برجام بویژه تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با آثار تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بعد از خروج آن کشور از برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این راهکارها بویژه کانال ویژه مالی تاکید کردند. طرف آلمانی تصریح کرد کشورهای اروپایی به اهمیت و فوریت موضوع آگاه بوده و در هفته‌های اخیر به صورت بسیار فشرده مشغول کار روی جنبه‌های مختلف آن بوده‌اند و تلاش داریم ظرف روزهای آینده در مشورت با طرف ایرانی سازوکارها را نهایی کرده و با توجه به اولویت‌ها، بخش‌هایی از آن را وارد فاز عملیاتی کنیم. همچنین آنطور که در خبرها آمده است در این دیدار عراقچی، مراتب اعتراض شدید ایران به بازداشت آقای اسدی - دیپلمات سفارت کشورمان در وین - از سوی پلیس آلمان و استرداد وی به بلژیک را به طرف مقابل ابلاغ و تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به طرق سیاسی و حقوقی مورد پیگیری قرار داده و اقدامات مقتضی را به عمل خواهد آورد». این در حالی است که تاکنون آنچه از سوی وزارت امور خارجه درباره آقای اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت‌شده ایرانی در اروپا دیده‌ایم، صرفا در حوزه گفتاردرمانی بوده  و اقدام عملی موثری انجام نگرفته است.

ایران، حمله تروریستی در قندهار افغانستان را محکوم کرد
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی در ولایت قندهار افغانستان را که به کشته و زخمی‌شدن جمعی از مسؤولان و افراد حاضر در یک نشست دولتی منجر شد محکوم و با دولت، ملت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، قاسمی ضمن تاکید بر انجام گفت‌وگوی ملی و پایان یافتن خشونت‌ها در افغانستان ابراز امیدواری کرد در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور گفت‌وگو، برقراری امنیت و دستیابی به صلح در دستور کار جدی دولت و مخالفان قرار گیرد و جمهوری اسلامی ایران نیز از هر ابتکاری که تضمین‌کننده منافع و مصالح مردم رنج‌کشیده افغانستان باشد قویا حمایت می‌کند.


Page Generated in 0/0076 sec