printlogo


کد خبر: 200431تاریخ: 1397/7/28 00:00
مدیر مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد
توزیع روزانه ۲۰ هزار پرس غذا بین زائران اربعین

گروه اجتماعی: مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: موکب‌های ستاد در مرزهای شلمچه و‌ چذابه از تاریخ ۲۸ مهرماه تا نهم آبان‌ماه و در مرز مهران از تاریخ دوم تا نهم آبان‌ماه مستقر خواهند شد و به صورت روزانه 20 هزار پرس غذا بین زائران توزیع خواهند کرد.
حجت نیک‌ملکی درباره خدمت‌رسانی ستاد اجرایی به زائران اربعین حسینی  به فارس افزود: کاروان سلامت احسان برای خدمت‌رسانی به هزار نقطه محروم کشور اعزام شده است که اکنون در استان‌های سیل‌زده شمال کشور مستقر شده و تاکنون به یکهزار و 500 نفر از هموطنان خدمات درمانی ارائه داده است. وی افزود: این کاروان طی روزهای آینده برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به 3 نقطه در کشور عراق اعزام خواهد شد. نیک‌ملکی درباره مکان استقرار کاروان سلامت احسان‌الحسین  خاطرنشان کرد: این کاروان‌ها در نقطه‌های عمود 828 و شهرهای نجف و کربلا به 50 هزار نفر از زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد. وی  اظهار داشت: 100 پزشک این کاروان به کوله‌های امدادی مجهز شده‌اند تا بتوانند در مسیرهای مختلف پیاده‌روی به زائران خدمت‌رسانی کنند، همچنین 3 تریلر، 9 چادر و 2 کامیونت مجهز به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. نیک‌ملکی افزود: موکب‌های ستاد در مرزهای شلمچه و‌ چذابه از تاریخ ۲۸ مهرماه تا نهم آبان‌ماه و در مرز  مهران از تاریخ دوم تا نهم آبان‌ماه نیز مستقر خواهند شد و به صورت روزانه 20 هزار پرس غذا بین زائران توزیع خواهند کرد. وی گفت: بیمارستان‌های صحرایی ستاد خدمات آزمایشگاهی، داروخانه‌ای با تنوع 130 قلم دارو و همچنین خدمات بستری به زائران ارائه خواهند کرد.
ارائه خدمات امدادی
همچنین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به تشریح خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی پرداخت.
 مرتضی سلیمی به تشریح خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر به زائران پیاده مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و به مهر گفت: پوشش امدادی اربعین حسینی٩٧ از ٢١ تا ٢٦ مهر، در 3 مرز مهران، شلمچه و چذابه صورت گرفته است. وی با اشاره به مراجعه ۲ هزار و 756 نفر از زائران به چادرها و پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر افزود: ۱۴ نفر به مراکز درمانی منتقل و یکهزار و 777 نفر از خدمات سرپایی بهره‌مند شدند. سلیمی از انجام تست فشار خون و قند خون ۹۲۷ نفر از زائران در این مدت خبر داد و گفت: ۳۸ نفر از زائران اسکان داده شدند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، همچنین به ارائه خدمات به زائران پاکستانی اشاره کرد و افزود: از ٢٢ تا ٢٦ مهر، در پایانه مرزی میرجاوه (سیستان و بلوچستان)، به ۳۹۹ نفر از زائران پاکستانی، خدمات امدادی و درمانی ارائه شده است. سلیمی همچنین از برپایی٤٢ دستگاه چادر در پایانه مرزی میرجاوه خبر داد.
خروج ۵۱ هزار نفر از مرز‌
علاوه بر این، دبیر ستاد مرکزی  اربعین حسینی گفت: تاکنون ۵۱ هزار نفر از مرز‌های شلمچه و چذابه خارج شده‌اند. شهریار حیدری با تشریح آخرین وضعیت ارز همراه زائران اربعین افزود: تامین ارز به اندازه کافی انجام شده و مذاکرات کنونی با بانک مرکزی درباره میزان، ارزش و نحوه ارائه و توزیع ارز همراه به زائران اربعین است. دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: توافق شده است در کشور عراق ۵۰ باجه و شعبه در شهر‌های کربلا، نجف و کاظمین ایجاد شود ولی اینکه  ارز مسافرتی زائران با چه قیمتی به زائران ارائه شود هنوز در دست بررسی است. وی اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و برای ۸۵۰ هزار نفر روادید صادر شده است. ۱۵۰ هزار روادید دیگر تحویل زائران شد و تاکنون ۵۱ هزار نفر از مرز‌های شلمچه و چذابه خارج شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0075 sec