printlogo


کد خبر: 200432تاریخ: 1397/7/28 00:00
معاون قوه قضائیه اعلام کرد
فعالیت 12 قاضی به ازای هر 100 هزار نفر

گروه اجتماعی: معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ قاضی داریم که هر قاضی در دادسرا ۱۷۰ پرونده و در محاکم ماهانه ۱۳۰ پرونده را بررسی می‌کند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علیرضا امینی، معاون منابع انسانی قوه قضائیه اظهار  داشت: از ابتدای برنامه پنجم، آزمون‌هایی داشتیم که در مجموع ۳۰۰ هزار نفر منهای امسال در آن شرکت کردند و ۴ هزار و 100 نفر از محل این آزمون‌ها پذیرش و ۳ هزار و 100 نفر وارد قوه قضائیه شدند.
۲۰ درصد این ورودی‌ها به حوزه قضایی، از دانشجویان علوم قضایی و ۸۰ درصد از سهمیه آزاد است که در مجموع کمتر از ۹ درصد بانوان ابلاغ قضایی دریافت کردند. حجت‌الاسلام امینی ادامه داد: در این سال‌ها ۲ هزار و 100 نفر هم به دلیل بازنشستگی و سایر دلایل از دستگاه قضایی خارج شدند.
وی بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲ قاضی داریم که هر قاضی در دادسرا ۱۷۰ پرونده و در محاکم ماهانه ۱۳۰ پرونده را بررسی می‌کند، بنابراین همچنان به جذب نیروی قضایی نیاز داریم.
 معاون منابع انسانی قوه قضائیه درباره تعداد قضات خانم گفت: در وضعیت فعلی به نسبت هر ۱۰۰ نفر 5/8 نفر قاضی خانم هستند و در ادامه هم همین میزان جذب می‌شوند، چون پست‌هایی که خانم‌ها می‌توانند در آن مشغول کار شوند، محدود است، البته کمتر از 30 درصد شرکت‌کنندگان آزمون قضاوت خانم‌ها هستند.


Page Generated in 0/0076 sec