printlogo


کد خبر: 200449تاریخ: 1397/7/28 00:00
اخبار

علیرضا قزوه:
این همه شاعر خوب آیینی در هیچ برهه‌ای از تاریخ نداشته‌ایم
مراسم اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی در مشهد برگزار شد. به گزارش فارس، علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در این مراسم اظهار داشت: برخی جشنواره‌ها در یکی، دو سال اول برگزاری متوقف می‌شوند اما همتی پشت این کنگره بوده که به دوره ششم رسیده است که باید ادامه یابد و به تمام استان‌ها رفته و چرخش داشته باشد. قزوه به بعد بین‌المللی هم تاکید کرد و گفت: با توجه به عنوان بین‌المللی کنگره باید خارج از مرزها را نیز تجربه کنیم، چرا که کنگره بین‌المللی است. در هیچ دوره از تاریخ این همه شاعر خوب نداشته‌ایم که برای عاشورا و محوریت شعر آیینی شعر بگویند، شعر امروز زنان هم رشد خوبی داشته است، هرچند در مقابل هم چهره‌های بزرگی حضور دارند. به گفته قزوه، اگر بخواهیم سهم زنان را در عاشورا بدانیم
درمی‌یابیم بسیار است همانگونه که اگر زنان وارد انقلاب نمی‌شدند انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، نخستین مسلمان ایرانی هم یک زن است.


تازه‌ترین اثر سیدمهدی شجاعی در مسیر چاپ
سیدمهدی شجاعی اثر داستانی تازه‌ای با عنوان «فصل خوب پیوستن» را به زیر چاپ برد. به گزارش مهر، سیدمهدی شجاعی اثری تازه با عنوان «فصل خوب پیوستن» را برای مخاطب کودک در دست انتشار دارد که طی روزهای آتی روانه بازار کتاب می‌شود. این داستان بر مبنای زندگی مسلم‌ابن عوسجه از یاران امام حسین(ع) در کربلا تدوین شده است. شجاعی در این اثر که برای مخاطبان نوجوان نوشته شده است، فرازی از داستان زندگی مسلم را از ماجرای لو رفتن محل اختفای مسلم‌ابن‌عقیل در کوفه تا فرارش از این شهر و پیوستن به قافله حسینی در کربلا و شهادت را روایت کرده است. این کتاب همچنین با تصویرگری قابل توجهی که حاصل کار صدیقه احمدی است همراه شده است. کتاب نیستان ناشر این اثر طی هفته آینده این کتاب را در بازار توزیع خواهد کرد. سیدمهدی شجاعی این روزها در حال آماده‌سازی دومین جلد از رمان «کمی دیرتر» نیز هست که در صورت مهیا شدن شرایط انتشار تا آخر امسال روانه بازار کتاب خواهد شد.

«نیستان »2 مجموعه داستان تازه منتشر کرد
انتشارات کتاب نیستان 2 مجموعه داستان «سهم من از درخت سیب» و «خدا لعنت کند سیاوش را» روانه بازار کتاب کرد. به گزارش وطن امروز، مجموعه داستان «سهم من از درخت سیب» نوشته طیبه نجیب را باید تلاشی در راستای بازگشت به پیشینه داستان کوتاه در ایران دانست. نجیب در این اثر از نویسنده‌ای خبر می‌دهد که چیزی جز مفهوم و معنایی که در صدد انتقال آن است و از قضا مفاهیمی ساده و گاه زنگارگرفته در زیست روزمره انسان امروز است، برایش دغدغه نیست. او ابایی ندارد که مفاهیمی فلسفی و گاه اجتماعی را در دل روایت‌ داستانی خود و به ساده‌ترین شکل ممکن روایت کند. کتاب نیستان مجموعه داستان «سهم من از درخت سیب» را در ۱۱۶ صفحه و با قیمت 10هزار  تومان منتشر کرده است. مجموعه داستان «خدا لعنت کند سیاوش را» اثر محمد للـه‌گانی نیز نگاهی تازه و متفاوت به طرح مفاهیم در داستان کوتاه داشته است. للـه‌گانی در قالب استفاده از عناصر بومی دست به خلق شخصیت‌ها، موقعیت‌ها و حتی دیالوگ و جهان‌بینی تازه‌ای برای روایت می‌زند و با خلق داستان در این فضا سعی دارد نوعی تازه از بیان داستانی را برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد. کتاب نیستان مجموعه داستان «خدا لعنت کند سیاوش را» را در ۱۶۰ صفحه و با قیمت 11هزار تومان منتشر کرده است. 
 


Page Generated in 0/0077 sec