printlogo


کد خبر: 200604تاریخ: 1397/8/1 00:00
اخبار

نامه تند فدراسیون جهانی جودو به ایران درباره بازنشسته‌ها
پای گزارش داخلی‌ در میان است؟
به دنبال اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله ورزش که به کنار رفتن سردار محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو منجر خواهد شد، فدراسیون جهانی جودو در نامه‌ شدیداللحنی بر لزوم عدم دخالت دولت در ورزش به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ایران هشدار داده است، موضوعی که به نظر می‌رسد ریشه در گزارش دادن افرادی از داخل به مجامع بین‌المللی دارد. به دنبال تصویب و اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در تمام دستگاه‌های اجرایی که ورزش نیز شامل آن می‌شود، تعدادی از روسای فدراسیون‌های ورزشی و مسؤولان ورزش ایران از جمله رئیس فدراسیون جودو باید بزودی میز ریاست خود ر ا ترک کنند. به دنبال این اتفاق فدراسیون جهانی جودو که ظاهرا از طریق کانال‌های داخلی متوجه تصویب و اجرای قانون جدید شده، نامه‌ای تند خطاب به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ایران ارسال کرده که در این نامه نسبت به دخالت دولت در ورزش هشدار داده است. هر چند تعدادی دیگر از روسای فدراسیون‌های ورزشی همچون والیبال، قایقرانی و... نیز برای ایستادگی بیهوده در قبال اجرای این قانون اقدام به مکاتبه با فدراسیون‌های جهانی کرده‌ و فدراسیون‌های جهانی این رشته‌ها نیز نامه‌هایی را برای مسؤولان ورزش ارسال کرده‌اند اما نامه مسؤولان فدراسیون جهانی جودو به ایران با توجه به نفوذ شخص درخشان در فدراسیون جهانی، به حدی تند بوده که باعث تعجب مسؤولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شده است.
فدراسیون جهانی جودو در نامه خود دخالت دولت در تغییر رئیس فدراسیون جودو را گوشزد کرده و این امر را نشانه دخالت واضح دولت در ورزش که برخلاف موازین بین‌المللی است، دانسته و نسبت به تبعات آن هشدار داده است. پیرو این اتفاق کمیته ملی المپیک نیز در نامه‌ای به IJF تاکید کرده این قانون توسط پارلمان ایران به تصویب رسیده و دولت هیچ دخالتی در تصویب آن نداشته و حتی با تصویب این قانون نیز از همان ابتدا مخالف بوده اما در نهایت نمایندگان مجلس آن را به تصویب رسانده و دولت نیز طبق قانون مکلف به اجرای آن است. از سوی دیگر عدم تمکین در برابر این قانون با برخورد قانونی از سوی قوه قضائیه ایران روبه‌رو خواهد شد و جرم محسوب می‌شود، لذا در فرآیند تصویب قانون و تبعات عدم اجرای این قانون دولت هیچ نقشی نداشته است.


ونزوئلا: به ایران نمی‌آییم، بازی را جای دیگری برگزار کنید
قانون ترامپ علیه تیم‌ملی و کی‌روش!
برگزاری دیدار دوستانه ایران با ونزوئلا در هاله‌ای از ابهام است. پیش‌تر برنامه‌ریزی شده بود ایران روز 29 آبان‌ماه در استادیوم آزادی میزبان این تیم از آمریکای جنوبی باشد. ونزوئلا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال خواستار برگزاری این بازی در کشوری غیر از ایران شده است. آنها خطاب به فدراسیون فوتبال گفته‌اند نمی‌توانیم برای این بازی به تهران بیاییم. اگر برای شما امکان دارد این بازی را در یکی از کشورهای همجوار برگزار کنید. فدراسیون فوتبال ونزوئلا دلیل اصلی انصراف از بازی تدارکاتی با ایران را 6 بازیکن تیم‌ملی این کشور دانسته که به دلیل اقامت در کشور آمریکا، امکان ورود به ایران را نخواهند داشت. آنها به این موضوع اشاره کرده‌اند که ورود این 6 بازیکن تیم‌ملی ونزوئلا به ایران با توجه به اقامت در آمریکا، ممکن است برای شرایط زندگی‌شان در این کشور مشکلی ایجاد کند و آنها نمی‌توانند مهر ورود به ایران را در گذرنامه‌های خود داشته باشند. سال گذشته ترامپ با صدور فرمانی تحت عنوان «حفاظت از ملت در برابر ورود به خاک ایالات متحده» محدودیت‌هایی درباره ورود شهروندان چند کشور از جمله ایران وضع کرد و البته پس از آن هم برای افرادی که به ایران سفر می‌کنند مشکلاتی بسیار ایجاد شد و حالا ونزوئلایی‌ها هم قصد ندارند با ورود به ایران برای خود از اداره مهاجرت آمریکا دردسر بخرند. فدراسیون فوتبال هنوز پاسخی به این درخواست نداده است و قصد دارد در این زمینه مشورتی با کارلوس کی‌روش داشته باشد اما بعید به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال راضی به میزبانی از تیم‌ملی ونزوئلا در کشور دیگری شود. به این خاطر که فدراسیون فوتبال در حال حاضر از نظر مالی اصلا شرایط خوبی ندارد و همین یکی دو هفته پیش بود که سفر تیم‌ملی فوتسال به برزیل برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌ملی این کشور لغو شد.


Page Generated in 0/0066 sec