printlogo


کد خبر: 200615تاریخ: 1397/8/1 00:00
رئیس مرکز مدارس خارج از کشور عنوان کرد
تشکیل کلاس‌های مختلط در پی کاهش نیروی انسانی

گروه اجتماعی: رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به کاهش معلمان ارزبگیر خارج از کشور از مختلط و چندپایه شدن برخی کلاس‌های درس خبر داد.
غلامرضا کریمی در پاسخ به پرسشی پیرامون تاثیر هجمه‌ها و دشمنی‌های اخیر آمریکا با ایران بر روند فعالیت مدارس خارج از کشور، به ایسنا اظهار داشت: هیچ مدرسه‌ای نبوده که به  دلیل تحولات اخیر تعطیل شده باشد. رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه البته تعداد نیروهای اعزامی ما به مدارس خارج از کشور کاهش یافته است، گفت: به عنوان مثال اگر مدرسه‌ای بالای ۲۰ دانش‌آموز داشت و می‌توانستیم 3 تا 4 دبیر در آنجا داشته باشیم، شمار دبیران به یک نفر کاهش یافته است. کریمی ادامه داد: کاهش شمار معلمان، مدارس را با چالش مواجه می‌کند اما در تلاشیم آموزش الکترونیک و مجازی را توسعه دهیم تا معلمان بتوانند در دروس تخصصی از آموزش آنلاین و آفلاین استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ نیرو داشتیم که حدود ۴۰۰ نفر آنها ارزبگیر بودند، گفت: از شمار معلمان ارزبگیر حدود ۲۵۰ نفر در مدارس خارج از کشور باقی مانده‌ و مابقی به ایران بازگشته‌اند. کریمی در پاسخ به اینکه چه تعداد از معلمانی که در سال جاری در آزمون اعزام به خارج از کشور پذیرفته شدند، توانسته‌اند به مدارس خارج بروند، اظهار داشت: اعزام محدود بود و کمتر از ۳۰ نفر را اعزام کردیم. وی همچنین درباره مشکلات کاهش نیروی انسانی گفت: تمهیداتی اندیشیدیم و در برخی نقاط کلاس‌ها را مختلط و چندپایه کردیم تا مدرسه‌ای تعطیل نشود و بتوانیم با حداقل استانداردها مدارس را فعال نگه داریم.


Page Generated in 0/0105 sec