printlogo


کد خبر: 201234تاریخ: 1397/8/14 00:00
اخبار

خطر جانی برای عابران پیاده
سال‌هاست که پل‌های عابر پیاده‌ای در 2 محل ابتدای خیابان پیروزی و تقاطع سه‌راه شکوفه در منطقه 14 نصب شده است اما به دلیل برقی نبودن این دو پل عابران پیاده در این منطقه که بیشتر زنان، کودکان و افراد سالمند هستند به اجبار باید از وسط خیابان برای تردد استفاده کنند، چرا که بالا رفتن از پله‌های زیاد این پل‌ها سخت و برای سالمندان زیان‌آور است. این در حالی است که به همین دلیل در ماه‌های گذشته شاهد چند مورد تصادف عابر با خودروهای عبوری در این محدوده بوده‌ایم. چرا شهرداری منطقه 14 تهران این پل‌ها را برقی نمی‌کند. پل‌هایی که به دلیل برقی نبودن آنطور که باید کارآیی لازم را ندارند و مردم برای تردد از میان خودروها با مشکل مواجه هستند.
جمعی از اهالی منطقه 14 تهران


ورود شورا به ماجرای فوت 2 کارتن‌خواب
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران باید شرایط سکونت موقت کارگران بی‌پناه در فصل سرما را فراهم کند، گفت: اواخر هفته گذشته شاهد فوت 2 نفر از شهروندان بی‌پناه در پارک استقلال تهرانسر بودیم. به گزارش تسنیم، افشین حبیب‌زاده در جریان نودوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار داشت: موضوع معتادان متجاهر و افراد فاقد سرپناه یکی از معضلات اصلی شهر تهران است که باعث ایجاد چهره‌ای تاثر‌انگیز در شهر شده است. رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مسؤولیت اجتماعی شهرداری ایجاب می‌کند امکانات لازم برای سکونت موقت افراد بی‌پناه را فراهم آورد، گفت: به‌رغم چنین ضرورتی متاسفانه اواخر هفته گذشته شاهد فوت 2 نفر از شهروندان بی‌پناه در پارک استقلال تهرانسر بودیم. وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و کاهش دما در ماه‌های آینده، خاطرنشان کرد: این موضوع بویژه درباره کارگران مشغول به کار در بازار تهران که فاقد سرپناه هستند نیازمند توجه بیشتر است، لذا از شهرداری تهران تقاضا می‌کنم ضمن توجه به این نکته شرایط لازم جهت سکونت موقت این کارگران را فراهم کرده و گزارش آن را به شورا ارائه کند.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اعلام کرد
برگزاری هفته تهران هوشمند  از ۱۴آذرماه
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به برگزاری هفته تهران هوشمند از چهاردهم تا بیستم آذرماه گفت: همایش و نمایشگاه بین‌المللی تهران هوشمند برای دومین سال پیاپی در روزهای 19 و 20 آذرماه با حضور متخصصان داخلی و خارجی در برج میلاد برگزار خواهد شد.
به گزارش «وطن امروز»، محمد فرجود با بیان این مطلب گفت: نقشه راه شهر هوشمند از ایده تا بلوغ، الگوهای مشارکت ذی‌نفعان، زیست‌بوم نوآوری در شهر هوشمند، حکمروایی هوشمند و تحول دیجیتال، پایداری و زیست‌پذیری شهری و هوشمندسازی شهری و نهادهای ملی از مهم‌ترین محورهای این همایش است. مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به حدود 5/3 میلیون تراکنش بلیت الکترونیک در یک سال گذشته گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون حدود 10 میلیون کارت صادر شده است و به طور متوسط 500 هزار تراکنش شارژ روزانه بلیت الکترونیک در تهران انجام می‌شود که باعث درآمد یک و نیم میلیارد تومانی شهرداری به صورت روزانه شده است. اتوبوسرانی تهران، متروی تهران، شهرهای اقماری مثل پاکدشت و اسلامشهر، پارکومترها، صندوق صدقات، اتوبوس‌رانی ورامین، تاکسیرانی شهر تهران، شرکت قطارهای حومه‌ای تهران و برج میلاد نیز پذیرنده‌های کارت بلیت تهران هستند.
وی با اشاره به اینکه در آینده، خدمات بیشتری روی سامانه «تهران من» ارائه خواهد شد، گفت: در حال حاضر سرویس‌هایی مانند شارژ حساب شهروندی، رزرو طرح ترافیک، استعلام آخرین وضعیت پرونده شهرسازی و استعلام طرح تفصیلی روی این سامانه قرار دارد و بزودی سرویس‌هایی همچون پرداخت عوارض پسماند و نوسازی، پارکومتر، شارژ و صدور کارت بلیت الکترونیک، رزرو معاینه فنی خودرو، 137، کنترل کیفیت هوا و سرویس‌های شهرسازی به این سامانه اضافه خواهد شد.


Page Generated in 0/0057 sec