printlogo


کد خبر: 201262تاریخ: 1397/8/14 00:00
اخبار

نظام تحریم‌ها به‌هم‌ریخته است
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما امروز در مقابل واقعیتی هستیم و آن واقعیت این است که نظام تحریم‌ها به‌هم‌ریخته است، گفت: نباید منتظر برجام اروپایی بمانیم، چراکه ملت ایران می‌تواند کشور را با تدبیر، اقتصاد مقاومتی و روحیه خوب اداره کند. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه بیرجند، با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا همواره وجود داشته و ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: استکبار جهانی باید بداند ملت بزرگ ایران در مقابل آنها هرگز کوتاه نخواهد آمد. رئیسی با بیان اینکه مولفه مهم اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مردم همیشه در صحنه هستند، گفت: معتقدیم با اتکا به پروردگار متعال، اعتماد به نفس و نیروی انسانی کارآمد باید چشم را از بیگانه برداشته و به توانایی‌‌های ملت چشم بدوزیم. وی ادامه داد: صدماتی که تاکنون خورده‌ایم به این دلیل بوده که چشم ما به دستان بیگانگان بوده اما باید بدانیم بیگانگان برای کسی کاری نکرده و نخواهند کرد.

اولویت دائمی ما  توان موشکی است
وزیر دفاع با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر رشد فناوری نیرو‌‌های مسلح گفت: از مصادیق روشن تاثیر تحریم‌ها بر رشد و توسعه کشور، نیروهای مسلح است، نیروهای مسلح قدیمی‌‌‌‌‌ترین مجموعه‌ای هستند که توسط آمریکا تحریم شدند. به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی با حضور  در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با اشاره به ساخت و تولید جت جنگنده تمام ایرانی کوثر گفت: کوثر به نوعی نسل چهارم تجارب ما در ساخت جنگنده است، کوثر یک هواپیمای ایرانی در تمام ابعاد است. بال، بدنه، موتور هیدرولیک و همه مجموعه‌‌‌هایی که برای یک هواپیما لازم است در داخل ساخته شد و بحمدالله امروز صاحب یک هواپیمای خوب و پیشرفته هستیم. وی درباره اولویت‌بندی‌‌های این وزارتخانه برای تجهیز نیروهای مسلح گفت: اولویت‌‌‌بندی کردیم و موشک را با تمام قوا پیش بردیم و با تمام توان از سال گذشته در بحث‌‌های هوایی تمرکز بیشتری کردیم؛ آنچه برای دفاع نیاز داریم را تامین می‌کنیم و با هیچ کس رقابت نداریم. در هفته نیروی انتظامی تجهیزات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دادیم. امیر حاتمی ادامه داد: اولویت دائمی ما توان موشکی ماست. چند ماه قبل موشک فاتح مبین آزمایش شد؛ قدرت هوایی راهبردی اولویت بعدی ماست.

سؤال از ظریف در مجلس اعلام وصول شد
2 سؤال یک نماینده از ظریف، وزیر امور خارجه در مجلس اعلام وصول شد. به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی دیروز مجلس موارد اعلام وصول شده را اعلام کرد. «سؤال از وزیر امور خارجه درباره عدم موضع‌گیری نماینده جمهوری اسلامی ایران در محکومیت نقض حقوق‌ مسلمانان میانمار و همچنین درباره اقدامات وزارت امور خارجه در قبال موضع‌گیری خصمانه آمریکا و کشورهای اروپایی در حمایت از حوادث دی‌ماه 96» 2 سؤال سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده کاشان، آران و بیدگل از ظریف بود که روز گذشته اعلام وصول شد.

لاورنتیف به تهران می‌آید
نماینده ویژه پوتین در امور سوریه امروز (دوشنبه) در تهران با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ملاقات کرده و آخرین تحولات سوریه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. به گزارش فارس، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز در تهران با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو می‌کند. «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران در این‌باره گفت که لاورنتیف امروز به تهران سفر می‌کند. گفت‌و‌گو و رایزنی درباره پیشبرد ابتکارهای سیاسی، نظامی و امنیتی مشترک و همچنین بررسی روند همکاری‌های دو و چندجانبه در حوزه  مقابله با تروریسم و پایان دادن به بحران سوریه از جمله اهداف سفر لاورنتیف به تهران است. «الکساندر لاورنتیف» 28 تیرماه 97 نیز سفری به تهران داشت و با سعید ایروانی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دیدار و گزارش جامعی از گفت‌وگوهای انجام شده در پی نشست روسای جمهور فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا ارائه کرد.


Page Generated in 0/0067 sec