printlogo


کد خبر: 201506تاریخ: 1397/8/21 00:00
اخبار

واکنش تند خواننده «آمریکا آمریکا»  به خبر سکونت در آمریکا
اسفندیار قره‌باغی به شایعه سکونتش در آمریکا واکنش نشان داد و این خبر را تکذیب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، اسفندیار قره‌باغی، خواننده ترانه مشهور «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» با انتشار ویدئویی در اینستاگرام شایعه سکونتش در آمریکا را تکذیب کرد. او در این‌باره گفت: «خبری درباره خودم خواندم که نوشته بود خواننده سروده آمریکا ننگ به نیرنگ تو ساکن آمریکا است، من واقعا به حال این آدم‌های بدبخت و بیچاره متاسفم و آرزوی شفای عاجل برای‌شان دارم».


«به وقت شام» حاتمی‌کیا به ژاپن رفت
فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در کشور ژاپن روی پرده می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در ادامه اکران‌های بین‌المللی خود، از روز شنبه اول دسامبر (10 آذرماه) به مدت یک هفته در شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن به نمایش
درخواهد آمد. همچنین در آستانه اکران فیلم حاتمی‌کیا در شهر توکیو از پوستر ژاپنی این فیلم سینمایی نیز رونمایی شد. پیش از این، جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا در کشورهای لبنان، سوریه و عراق با استقبال گسترده مردم، مسؤولان و هنرمندان این سه کشور همراه شده بود. این فیلم سینمایی که به 3 زبان بین‌المللی ساخته شده، مورد استقبال شرکت‌‌های پخش جهانی قرار گرفته است. هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان بازیگران اصلی این فیلم هستند و به همراه آنها، جمعی از بازیگران سوری و لبنانی نیز در فیلم که محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است، نقش ایفا می‌کنند.


جشنواره تئاتر کودک و نوجوان صاحب دبیرخانه دائمی می‌شود
با حضور دبیر و قائم‌مقام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان‌ و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان جزئیات برگزاری این رویداد تشریح شد. به گزارش مهر، در این نشست علیرضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان درباره دائمی شدن دبیرخانه جشنواره گفت: قرار است در اختتامیه این نوید را بدهیم که دبیرخانه دائمی جشنواره در شهر همدان شکل خواهد گرفت. همچنین مریم کاظمی، دبیر این جشنواره نیز در سخنانی در ارتباط با برپایی یک دبیرخانه دائمی برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که هر ساله در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: هیچگاه بودجه، کیفیت به ارمغان نمی‌آورد، بلکه باید با افکار بلندمدت کیفیت را ارتقا داد، بنابراین اگر دبیرخانه دائمی شکل بگیرد می‌توانیم امیدوار باشیم که بدون تصمیم‌گیری‌‌های مقطعی، تئاتر کودک بتواند پیشرفت کند. امسال بودجه ما از ۸۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و امیدوارم با برنامه‌‌ریزی درست این بودجه را مدیریت کنیم، البته این افزایش بودجه باعث شد بتوانیم از آثار بین‌المللی بیشتری برای حضور در جشنواره دعوت کنیم.


«مسیر منتهی به میدان التحریر» روانه بازار نشر شد
جدیدترین اثر موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی با عنوان «مسیر منتهی به میدان التحریر» روانه بازار نشر شد. به گزارش تسنیم، این اثر به قلم لیوید سی گاردنر، استاد دانشگاه ویسکانسین آمریکا به تشریح تاریخ روابط مصر و ایالات متحده در چند دهه اخیر پرداخته و با توجه به سوابق تاریخی روابط بین 2 کشور تحولات و سیر حوادث منتهی به انقلاب مصر را تجزیه و تحلیل می‌کند. این کتاب معطوف به انقلاب مصر و سقوط حسنی مبارک است اما در تحلیل این حادثه به مباحث تاریخی این رویداد پرداخته است. گفتنی است، کتاب «مسیر منتهی به میدان التحریر» از سوی موسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی با شمارگان هزار نسخه، در 304 صفحه و با قیمت 26 هزار تومان چاپ و منتشر شده است.


Page Generated in 0/0053 sec