printlogo


کد خبر: 201609تاریخ: 1397/8/23 00:00
ائتلاف سعودی پشت دیوارهای بندر الحدیده متوقف شد

گروه بین‌الملل: با گذشت یک هفته از آغاز نبرد ائتلاف سعودی برای اشغال شهر و بندر الحدیده در غرب یمن، انصارالله اعلام کرد حملات گسترده‌ نیروها تحت حمایت ائتلاف را ناکام گذاشته و پیشروی آنها به سمت بندر الحدیده را متوقف کرده است.
این در حالی است که درگیری‌ها در حومه این شهر ادامه دارد و سازمان ملل نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار آن در صورت نابودی این بندر هشدار داد. شبه‌نظامیان طرفدار عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن با پوشش حملات هوایی گسترده ائتلاف عربی از جمله بالگردهای آپاچی عربستان، تلاش کردند از مسیر ساحلی به سمت بندر الحدیده پیشروی کنند که ۸۰ درصد واردات مواد غذایی و کمک‌های بین‌المللی به یمن از راه این بندر انجام می‌شود.
منابع یمنی می‌گویند تلاش‌ها برای قطع این شریان حیاتی انصارالله و تصرف شهر استراتژیک الحدیده با مقاومت شدید این گروه مواجه شده است.
 انصارالله با مقاومت مقابل نیروهای متجاوز توانست بیمارستان ۲۲ مه را که در شرق الحدیده قرار دارد و در روزهای گذشته به دست متجاوزان افتاده بود، پس بگیرد. یک روزنامه‌نگار یمنی نیز از اوضاع بد انسانی الحدیده و قطع کامل اینترنت در این شهر خبر داد.
پیش‌تر محمد البخیتی، از رهبران انصارالله گفته بود: درگیری‌ها خارج از الحدیده است و برخی مواضع در حومه شهر به کنترل نیروهای مهاجم درآمده است. در عدن هم منابع پزشکی گفتند، ظرفیت بیمارستان‌های به‌خاطر سرازیر شدن شمار کثیری از زخمی‌ها پر شده است. ائتلاف متجاوز عربی به دنبال کنترل بر بندر الحدیده با هدف قطع شریان اصلی امداد‌رسانی به انصارالله و مجبور کردن آنها برای نشستن سر میز مذاکره است.


Page Generated in 0/0065 sec