printlogo


کد خبر: 201630تاریخ: 1397/8/23 00:00
اخبار

پایان کار دومین همایش سواد رسانه‌ای
دومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی که با موضوع «خانواده» با حضور اساتید دانشگاهی و کارشناسان رسانه از 19 آبان‌ماه در سالن همایش‌های وزارت ارشاد آغاز شد در‌ آیینی به کار خود پایان داد.
به گزارش «وطن امروز»، این همایش با محورهای «سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، خانواده و توانمندسازی»، «سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، خانواده و سبک زندگی»، «سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، خانواده و آموزش» و «سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، خانواده، دین و اخلاق» برگزار شد. در‌ آیین پایانی این همایش پس از قرائت بیانیه هیات داوران 5 فیلم برگزیده جشنواره فجر سال گذشته با موضوع سواد رسانه‌ای با عناوین «خجالت نکش»، «اتاق تاریک»، «به وقت شام»، «جشن دلتنگی» و «لاتاری» را شایسته تقدیر شدند و از این میان فیلم «جشن دلتنگی» به عنوان منتخب داوران به تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی و کارگردانی پوریا آذربایجانی تقدیر شد.
سامانه بارشی جدید در راه ایران
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور از ورود سامانه بارشی جدید از جنوب‌غرب و غرب به کشور خبر داد.
احد وظیفه به ایسنا گفت: فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور تداوم می‌یابد و بتدریج از میزان ابرناکی و بارش در شمال غرب و غرب کاسته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای مناطقی از شمال شرق کشور هم بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت‌:  بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا در جنوب‌غرب سپس در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی همچنین غرب کشور و از اواخر وقت در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، زاگرس شمالی و مرکز کشور باعث بارندگی خواهد شد.
ثبت درخواست انتقال دانشجویان پزشکی
سامانه انتقال برای اخذ زمان مصاحبه دانشجویان متقاضی انتقال از دانشگاه‌های خارج به دانشگاه‌های داخل کشور در گروه علوم پزشکی از ۱۵ آبان فعال شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، دانشجویان متقاضی انتقال از دانشگاه‌های خارج به دانشگاه‌های داخل کشور باید برای تکمیل مدارک و ثبت درخواست خود به سامانه نقل و انتقال مراجعه کنند. پیرو اطلاعیه ۴ مهر ۹۷ مبنی بر ضرورت تکمیل مستندات در سامانه انتقال دانشجویان، سامانه انتقال مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت برای اخذ زمان مصاحبه برای دانشجویانی که شرایط اولیه انتقال را دارا هستند از تاریخ ۱۵ آبان ۹۷ فعال شده است. با توجه به اینکه انتخاب زمان مصاحبه توسط دانشجو از طریق این سامانه میسر است تمام متقاضیان، نسبت به تکمیل پرونده به آدرس: http://mohed.behdasht.gov.ir/EducationServicePortal  مراجعه کرده و پرونده خود را تکمیل کنند.
راه‌اندازی اورژانس ریلی در کشور
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: همانند اورژانس هوایی، اورژانس ریلی نیز در کشور راه‌اندازی می‌شود، تفاهمنامه آن با راه‌آهن امضا شده و قرار است 30 واگن ریلی کشور به تجهیزات اورژانس مجهز شود.
به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند به ایرنا افزود: همچنین با تفاهمنامه‌ای که با متروی تهران و پدافند غیرعامل انجام داده‌ایم قرار است از امکانات و تجهیزات مترو برای انتقال مصدومان به بیمارستان‌‌‌هایی که دارای مرکز تروما هستند، استفاده کنیم. همچنین قرار است 32 پد بالگرد در تهران ایجاد شود. وی گفت: از آمبولانس‌‌های خصوصی راضی نیستم و در حال تدوین آیین‌نامه‌ای برای تصحیح برخی قوانین آمبولانس‌‌های خصوصی هستیم و پس از ابلاغ آنها نظارت جدی بر فعالیت‌های آمبولانس‌‌های خصوصی داریم.


Page Generated in 0/0057 sec