printlogo


کد خبر: 201633تاریخ: 1397/8/23 00:00
اخبار

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر اعلام کرد
توزیع هزار بسته لوازم‌التحریر میان زلزله‌زدگان
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر اقدامات این سازمان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تشریح کرد و گفت: ١۷ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان زلزله‌زده توزیع می‌شود.
به گزارش پانا، شهاب‌الدین صابونچی با اشاره به اقدامات هلال‌احمر از زمان وقوع زلزله 3/7 ریشتری روز ٢١ آبان‌ماه سال گذشته در کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه هلال‌احمر از لحاظ قانونی امداد و نجات، اصلی‌ترین تکلیف هلال‌احمر است که در 2 ماه ابتدایی از زمان وقوع زلزله، جمعیت هلال‌احمر تکلیف خود را در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی انجام داده است. رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر درباره اقدامات این سازمان از زمان وقوع زلزله غرب کشور گفت: چند اقدام از سوی سازمان جوانان هلال‌احمر برای زلزله‌زدگان کرمانشاه انجام شده است که هنوز هم ادامه دارد. یکی از این اقدامات، استقرار تیم‌های سحر (ساماندهی حمایت اجتماعی و روانی) هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده بود که فعالیت عمده این تیم‌ها بعد از زلزله آغاز شد و اوج گرفت. وی گفت: همچنین پس از وقوع زلزله روز ٢١ آبان‌ماه، تیم‌های هلال‌احمر که از استان‌های معین اعزام شده بودند تا نوروز آن سال فعالیت‌ها را در روستاها و شهرهای زلزله‌زده ادامه دادند و یکسری تیم‌های آموزش‌دیده نیز تا اواخر شهریورماه سال جاری در روستاها فعالیت داشتند و در مناطق زلزله‌زده نقش تسهیل‌گری و حمایت‌گری را ایفا کردند. صابونچی درباره فعالیت سازمان جوانان هلال‌احمر برای دانش‌آموزانی که در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هستند نیز گفت: ۵٠٠ نفر از دانش‌آموزان سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به اردوی مشهد اعزام شدند.

اقدامات کمیته امداد برای زلزله‌زدگان
کمیته‌امداد گزارشی از اقدامات خود در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، شامگاه ۲۱ آبان سال گذشته بود که زلزله 3/7 ریشتری در استان کرمانشاه باعث مرگ صدها تن و جراحت بیش از هزار نفر شد، ده‌ها هزار نفر نیز به دلیل تخریب یا وارد شدن آسیب جدی به خانه‌های‌شان بی‌خانمان شدند؛ حادثه‌ای که البته خیلی زود مورد توجه مردم قرار گرفت و حتی رکورد کمک‌های مردمی را هم جابه‌جا کرد. در این میان سازمان‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی نیز نقش محوری داشتند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در بخش‌‌‌هایی از گزارش عملکرد کمیته امداد آمده است: تامین اقلام امدادی و اضطراری از نخستین اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق زلزله‌زده بود و در همین راستا آنطور که پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی گفته است، از محل کمک‌های جمع‌آوری شده مردم کشور به کمیته امداد تاکنون ۲ هزار کامیون شامل اقلام و کالاهای اساسی زندگی به ارزش ۸۰‌میلیارد تومان بین مددجویان توزیع شده است. به گفته وی، بیش از ۶۰ میلیارد تومان کمک نقدی نیز  از سوی خیران و افراد نیکوکار به کمیته امداد داده شده تا این مبلغ صرف ساخت بخشی از واحدهای مسکونی نوساز روستایی و شهری در مناطق زلزله‌زده شود و بر این اساس ۱۲ میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی روستایی و ۱۵ میلیون تومان نیز برای هر واحد مسکونی شهری اختصاص داده شده است.

 کاهش قیمت داروهای پیوند
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از کاهش قیمت داروهای بیماران پیوند خبر داد.
مهدی شادنوش از کاهش قیمت داروهای پیوند  خبر داد و به ایسنا گفت: خوشبختانه با همراهی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده، قیمت داروهای پیوند مانند سل‌سپت و مای‌فورتیک و پروگراف به قیمت قبل بازگشت و کاهش یافت. وی با بیان اینکه این اقدام کمک زیادی به بیماران پیوند خواهد کرد، افزود: با این اقدام بیماران پیوند با دغدغه حداقلی و با فرانشیزی که قبلا می‌پرداختند، داروهای‌شان را تامین می‌کنند. شادنوش همچنین از تلاش‌های سازمان غذا و دارو  تشکر و ابراز امیدواری کرد با مدیریت خوب همکاران سازمان شاهد تثبیت بازار دارو  باشیم.


Page Generated in 0/0061 sec