printlogo


کد خبر: 201644تاریخ: 1397/8/23 00:00
اخبار

ابعاد علمی و فقهی آیت‌الله یزدی مورد تأیید بزرگان است
آیت‌الله حسن رمضانی، استاد برجسته فلسفه و عرفان در گفت‌وگو با رسا،‌ با اشاره به ابعاد علمی و سیاسی شخصیت آیت‌الله یزدی اظهار داشت: شخصیت ایشان و همین طور سابقه علمی ایشان نیاز به تبیین و اثبات ندارد؛ ایشان از قدمای اصحاب، اساتید، فضلا و شخصیت‌های مطرح در حوزه به شمار می‌روند. وی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی همواره مورد اعتماد حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بودند، یادآور شد: ایشان از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه و مورد اعتماد بزرگان بودند و در یک جمله می‌توان آیت‌الله یزدی را شخصیتی انقلابی، دلسوز، غیور و ایستاده پای ارزش‌های انقلاب معرفی کرد. آیت‌الله رمضانی در ارتباط با بعد علمی و فقهی آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: فقاهت و بعد علمی شخصیت ایشان مورد تأیید بزرگان است، همچنان که کرسی‌های درس خارج را نیز اداره می‌کنند؛ حضور چندین ساله ایشان به عنوان عضو فقیه شورای نگهبان و همین طور عضویت چندین ساله در مجلس خبرگان رهبری دلیل همین مدعا است. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مقام علمی حضرت آیت‌الله شبیری‌زنجانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، تصریح کرد: ایشان از جمله مراجع تقلید مهذب و با اخلاص و دارای موقعیت ممتاز علمی هستند و این جایگاه و فضل علمی ایشان نیز بر کسی پوشیده نیست.

دولت منتقدان دلسوز را دشمن  و مخالف خود نداند
حجت‌الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در دیدار جمعی از مسؤولان با اشاره به اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران به تنهایی در برابر ظلم ناشی از زیاده‌خواهی‌های استکبار ایستاده‌اند، گفت: 4 دهه است این ملت در برابر توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه با قدرت ایستاده و از انقلاب و آرمان‌های آن دفاع می‌کند. وی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد با فشارهای اقتصادی می‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد، افزود: مقامات آمریکایی سخت در اشتباهند چون این ملت با تحریم، تهدید و فشارهای آنها از مسیر انقلاب خارج نخواهد شد. نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عده‌ای در کشور به دلیل دلسوزی و از سر تکلیف تذکراتی را به مسؤولان می‌دهند، ابراز کرد: متأسفانه عده‌ای اطراف دولت حلقه زده‌اند و به سرعت این افراد منتقد دلسوز را دشمن و مخالف دولت معرفی می‌کنند. به گزارش رسا، امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه کسی که از دولت انتقاد می‌کند همصدا با دشمن نیست بلکه از سر دلسوزی این سخنان را مطرح می‌کند، افزود: شیوه‌ای که برخی در اطراف دولت در واکنش به دلسوزان در پیش گرفته‌اند به هیچ عنوان صحیح نیست و باید اصلاح شود.

تا حدود زیادی از مشکلات اقتصادی عبور کرده‌ایم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌هایی که در جلسات دولت و سایر بخش‌های کشور انجام شده است، از این مرحله عبور خواهیم کرد که البته تا حدود زیادی نیز عبور کرده‌ایم. به گزارش ایسنا، امیرسرتیپ حاتمی در جلسه مسؤولان هادیان سیاسی نیروهای مسلح با بیان اینکه «دشمن در فضای امروز به دنبال محقق کردن 2 مأموریت داخلی و بین‌المللی برای تضعیف و ساقط کردن نظام اسلامی است»، اظهار کرد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا با ایجاد یأس و ناامیدی، ناکارآمد نشان دادن دولت و نظام اسلامی و همچنین ائتلاف با کشورهای منطقه و ۳۰ کشور جهان درصدد شکست اقتدار جمهوری اسلامی ایران برآمد اما به حول و قوه الهی نه‌تنها در فضای کشور شکاف ایجاد نشد، بلکه اتحاد و انسجام ملی بیش از هر دوره بر فضای کشور مستولی است و راهپیمایی گسترده و با شکوه ۱۳ آبان امسال گواه این موضوع است. وزیر دفاع با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و ارزی کشور گفت: برخی مسائل پیش‌آمده در حوزه اقتصاد ناشی از عدم بهره‌برداری درست از منابع و ظرفیت‌های داخلی است که ان‌شاء‌الله با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌هایی که در جلسات دولت و سایر بخش‌های کشور انجام شده است، از این مرحله عبور خواهیم کرد که البته تا حدود زیادی نیز عبور کرده‌ایم.


Page Generated in 0/0056 sec