رئیس سابق شورای شهر عنوان کرد
اولویت شهردار تهران حملو نقل عمومی
رئیس سابق شورای شهر تهران درباره پیروز حناچی، شهردار جدید تهران گفت: وی سوابق خوبی در حوزه شهرسازی داشته و میتواند اقدامات خوبی را در شهر انجام دهد به شرط اینکه سیاسی عمل نکند. مهدی چمران با اشاره به انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار جدید تهران به تسنیم اظهار داشت: در درجه اول برای وی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با انتخاب شهردار جدید تهران شرایط پایتخت بهتر شود. وی تصریح کرد: در یک سال و چندماه گذشته مردم تهران شاهد مشکلات زیادی در سطح شهر بودند، چرا که دوستان ما در شورای پنجم اقدام به انتخاب 2 شهردار و 2 سرپرست در این مدت کردهاند. چمران گفت: انتخاب حناچی توسط اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار جدید پایتخت و حذف آخوندی، دیگر گزینه تصدی شهرداری را به فال نیک میگیریم و امیدواریم با حضور حناچی اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد. رئیس سابق شورای شهر تهران ادامه داد: حناچی سوابق خوبی در بخشهای گوناگون اعم از کمیسیون ماده 100، شورای عالی شهرسازی و معاونتهای شهرداری تهران داشته است و این سوابق میتواند به موفقیت وی در شهرداری تهران کمک کند به شرط اینکه نگاه سیاسی نداشته باشد. وی گفت: اولویت شهردار جدید تهران باید توسعه حملو نقل عمومی و توجه به حملونقل ریلی باشد، چرا که ریشه آلودگی هوا در حوزه حملونقل عمومی بوده و انجام اقدامات ویژه در این حوزه الزامی است. چمران تصریح کرد: شهرداری تهران در دوره افشانی نسبت به دوره نجفی بسیار فعالتر بود و کارهایی انجام شد که امیدواریم این کارها در دوره جدید و با حضور حناچی ادامه پیدا کند.
تسهیلات ویژه به تاکسیها برای کاهشآلودگی هوا
معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از ارائه تسهیلات ویژه به رانندگان تاکسی که اقدام به تعویض کاتالیست میکنند، خبر داد. مهدی ابراهیمی درباره سرانجام نصب و تعویض کاتالیست روی تاکسیهای شهر تهران، به ایسنا گفت: هر ساله در بودجه تاکسیرانی مبلغی را برای تعویض کاتالیست در نظر میگیرند اما به دلیل پیمایش بالای تاکسیها این کاتالیستها حدود ۱۴ الی ۱۵ ماه بیشتر کارآیی ندارد، این در حالی است که کاتالیست روی یک خودروی معمولی حدود 3 سال کارآیی لازم را دارد. وی با بیان اینکه در پی افزایش قیمتها و گران شدن قطعات، قیمت کاتالیست افزایش یافته است، تصریح کرد: به همین دلیل به سمت تشویق رانندگان تاکسی رفتهایم تا خودشان نسبت به تعویض کاتالیست اقدام کنند و در عوض سازمان تاکسیرانی نیز تسهیلات ویژهای را برای آنها در نظر میگیرد. ابراهیمی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی توانسته است تنها حدود 7 هزار کاتالیست تاکسی را عوض کند، گفت: عمر کاتالیست روی تاکسیها محدود است و با پیمایش ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر میزان جذب آلایندگی آنها کاهش مییابد و به همین دلیل لازم است رانندگان تاکسی تشویق شوند تا خودشان کاتالیست خودرو را تغییر دهند. وی با بیان اینکه برای رانندگانی که خودشان کاتالیست تاکسی را تغییر دهند تسهیلات ویژهای در نظر خواهیم گرفت، اظهار کرد: در حال تدوین بسته تشویقی هستیم و در آن آیتمهایی همچون رایگان بودن تمدید پروانه تاکسی و قرار گرفتن در اولویت سفر وجود دارد. وی گفت: در یک آزمایش خروجی گاز CO تاکسی قبل از نصب کاتالیست ۹۴ بود و پس از نصب کاتالیست این خروجی به 4/0 رسید و نصب کاتالیست در کاهش آلایندگی بسیار موثر است.